Noticias municipales

DIARI DEL BAIX PENEDÈS, 04/05/2012; PÀG.9 PxC opina que hi ha deixadesa als Punts Verds

11/05/2012 - El Vendrell

L’Ajuntament creu que PxC afavoreix “l’incivisme” amb aquestes acusacions

PxC recorda al govern que enguany han apujat un 40% la recollida de residus

EL VENDRELL.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) ha criticat públicament l’estat del Punt Verd de l’Oasis. Al Punt, com es pot veure a la imatge, hi ha moltes restes de poda i d’escombraries. PxC acusa l’equip de govern de no ocupar-se de la recollida ni de la neteja d’aquests punts, i, segons diuen, obliguen els usuaris a haver d’abocar les restes de poda als contenidors del carrer. A PxC opinen que la situació es podria estendre a tots els punts verds del municipi.

En aquest sentit, PxC creu que tot el municipi del Vendrell per igual hauria de mantenir uns nivells d’excel·lència, i “encara més després de l’alça del 40% en el rebut de la recollida d’escombraries que s’aplicarà haches any 2012”. Armengol ha recordat la promesa de l’equip de govern que apujar les taxes suposava millorar els serveis, “però en els mesos de govern municipal estem comprovant tot el contrari”.

PxC aposta per la creació d’una planta municipal trituradora de residus vegetals per ser compostats i critica la desaparició de contenidors d’orgànica com a conseqüència de les retallades.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.LAFURA.CAT, 30/04/2012; 17:53 La PxC del Vendrell denuncia abocaments a l'Oasis

EL VENDRELL.- La Plataforma per Catalunya (PxC) denuncia l’abandonament dels barris del Vendrell, de les urbanitzacions i els barris marítims com a conseqüència de les retallades en matèria de recollida d’escombraries i de neteja viària. En concret, denuncia que el Punt Verd del barri de l’Oasis està ple de restes de poda i d’escombraries ja que l’Ajuntament no s’ocupa de la seva recollida ni de la seva neteja des de fa diverses setmanes, fet que hauria portat alguns veïns a abocar les restes de la poda als contenidors del carrer. Segons la PxC, aquesta és una primera conseqüència de les retallades en recollida d’escombraries i neteja viària.

La PxC del Vendrell ha proposat en alguns plens de l’Ajuntament la instal·lació d’una planta municipal trituradora de residus vegetals de poda per al reciclatge i posterior compostatge.

WWW.DELCAMP.CAT, 03/05/2012 Continua el mal ús i la deixadesa en els punts verds del Vendrell

Jaume Domingo lamenta que "l'incivisme d'uns faci que el Vendrell estigui brut i deixat". Els punts verds registren molts elements inadequats com mobles, runa d'obres o poda que no està tallada ni en bosses de plàstic

PxC envia imatges del punt verd de l'Oasis

Redacció - El Vendrell (Baix Penedès).- Els punts verds que van entrar en funcionament a la ciutat del Vendrell mesos enrere segueixen registrant un mal funcionament que, segons el regidor de Convivència del consistori, Jaume Domingo, es deu "a l'incivisme d'un grup de ciutadans". En canvi, Plataforma per Catalunya (PxC) atribueix el mal estat d'aquests punts verds a les retallades en matèria d'escombraries que ha patit la ciutat.

Plataforma ha recollit imatges del punt verd situat a la urbanització Oasis, que és ple de restes de poda i escombraries i que, segons ells, "l'ajuntament no recull ni neteja des de fa setmanes". El partit d'Armengol puntualitza que aquesta és una situació que es produeix també en els altres punts verds de la població.

Domingo, per la seva banda, ha respost que això no es deu a la "racionalització del servei" que ha fet l'ajuntament, sinó al fet que un grup de ciutadans usen aquests punts de manera inadequada, llançant-hi mobles, runa d'obres o poda que no està tallada ni en bosses de plàstic. El regidor lamenta que "l'incivisme d'uns faci que el Vendrell estigui brut i deixat" i ha demanat a PxC que facin pinya amb el govern per solucionar el problema.

EL 3 DE VUIT, 04/05/2012; PÀG.12 Les conseqüències de les retallades en recollida d'escombraries i neteja viària es comencen a visualitzar

EL VENDRELL.- El grup de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’oposició de l’Ajuntament del Vendrell ha criticat l’estat “deplorable” de punts verds de la urbanització Oasis com a conseqüència, diu PxC, de les retallades pressupostàries en la recollida d’escombraries i neteja viària als barris del Vendrell. I tot, malgrat una pujada del 40% en el rebut de la brossa, critica PxC. Des del govern local, el regidor de Convivencia i Civismo, Jaime Domingo, afirma que ja ha alertat que l’incivisme d’uns pocs el paga tothom i acusa PxC “d’afavorir l’incivisme”.

DIARI DEL BAIX PENEDÈS, 04/05/2012; PÀG.4 Debats locals, al ple municipal

Editorial

Poc ha trigat Plataforma per Catalunya (PxC) en anunciar que la retallada de plantilla de l’empresa  que fa la recollida d’escombraries provoca acumulacions de deixalles als carrers del Vendrell. I menys encara ha trigal el regidor encarregat del servei, Jaime Domingo, en replicar l’oposició afirmant que confon de manera deliberada un mal ús dels serveis de recollida de brossa amb una mancança del servei. No seria estrany que amb menys treballadors la recollida de brossa no es faci de la mateixa manera que amb més treballadors, ni seria estrany que hi hagués ciutadans que llancen escombraries al lloc que no toca. Fa més de 20 anys que el DIARI surt al carrer i no ha passat una sola setmana en la qual no fos posible publicar acumulacions de brossa fora de mida a qualsevol lloc de la comarca. El DIARI no ho fa perquè ningú no l’ha de votar, ni ha de desgastar cap adversari. En serveis com el de recollida d’escombraries sempre es poden fer millor les coses, no hi ha cap duote. Però també és senzill fer demagogia. I no estan els temps per atiar polèmiques estèrils. El ple municipal està per debatre coses com aquestes i no qüestions que poc tenen a veure amb el Vendrell.

WWW.DIARIDETARRAGONA.COM, 03/05/2012; 10:02 Aquí hi veig plagi

OPINIÓ

Manel Martorell Cubero

En resposta al Sr. Antoni Coll, al seu escrit del dia 1 de maig titulat El mayor error de Rajoy, Mariano ha comès i cometrà moltíssims atropellaments (més que errors), però pel que fa a treure la targeta sanitària a immigrants il·legals, és l’únic encert que veig a les contínues garrotades que pega als contribuents. Per diversos motius: el primer és que evita un mal endèmic que patia aquest país des de fa més de 15 anys, que era la barra lliure sanitària, un sistema que mai no ha estat gratis i s’ha arribat a col-lapsar. No cal entrar en demagògies barates de drets humans. És qüestió de seny. També recordar que aquesta proposta és la que vam votar més 75.000 persones a les passades eleccions autonòmiques, però com que la va proposar Plataforma per Catalunya (PxC), tots els mitjans, fins i tot el PP, ens van saltar a la iugular amb el més visceral ostracisme. Així doncs, en aquesta qüestió, de l’únic que acuso a Rajoy és de plagi.