Noticias municipales

EL 3 DE VUIT, 11/05/2012; PÀG.12 PxC alerta sobre l’estat del Parc Arqueològic Magí Inglada

16/05/2012 - El Vendrell

El grup a l’oposició creu que les retallades en manteniment afectarien la integritat dels infants

EL VENDRELL.- El Parc Arqueològic Magí Inglada, entre el carrer Puigmal i l’avinguda d’Andorra a la urbanització Bonavista Mar del Vendrell, presenta un estat de manteniment deficitari, segons ha alertat el grup municipal Plataforma per Catalunya (PxC). PxC recorda que va ser en el seu dia un parc temàtic original, que pretenia ensenyar als més petits d’una manera senzilla, lúdica i didàctica com vivien els avantpassats. Amb tot, PxC acusa el govern quadripartit actual de deixar arribar la instal·lació a “tal punt de deixadesa que s’ha convertit en un altre abocador descontrolat com tants altres dels que ara “gaudim” al municipi”, s’ha dit des de PxC.

El mateix grup diu haver rebut queixes de veïns de Bonavista Mar, i dels carrers adjacents al parc. “Si no fos per la placa d’entrada al Parc, ningú diria que és un parc infantil”, es diu també des de PxC, que afegeix que hi ha una caseta construïda artesanalment que va ser en el seu dia un lloc ideal per poder explicar als infants a què es dedicaven el avantpassats i com treballaven construint cases de fang i palla, però que actualment està en ruïnes i “posa en perill la vida dels infants pel seu deplorable estat de conservació amb una estructura malmesa i inestable”. “La zona infantil per poder jugar la canalla petita és inaccessible per al seu ús, quan hauria de ser un espai d’esbarjo infantil excepcional i esplèndid pel seu inigualable entorn”, també han denunciat, els regidors de PxC.

Segons PxC, les “retallades i la deixadesa” poden convertir el Parc Magí Inglada “en un parany que posa en perill la integritat física i fins i tot la vida dels infants que van allí a jugar”.

Joan Carrasco i Josep Mitjans, regidors de PxC, han exigit “que es posi remei de forma immediata i urgent a la deixadesa del parc o bé que sigui precintat mitjançant tanques per tal d’impedir l’accés dels nens al seu interior, pel perill que representa aquest altre nyap del govern quadripartit”.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

DIARI DE TARRAGONA, 11/05/2012; PÀG.16 La dejadez del parque arqueológico del Vendrell, un peligro para niños

Los concejales de PxC avisan que tiene un elevado riesgo para los niños que vayan a jugar

La casa de la Edad de Hierro que se construyó está hundida, pero se puede acceder a los bajos donde entran drogadictos para pincharse

En el interior de la casa hay todo tipo de suciedad e incluso jeringuillas que son un peligro para los niños

La zona infantil está totalmente inutilizable. Además de rota, está cubierta de matorrales y suciedad

El parque infantil y la casa que se construyó imitando a las de la edad de hierro están en ruina total y llenas de suciedad

JMB / EL VENDRELL.- Las señales turísticas en las playas del Vendrell indican la dirección para llegar hasta el parque arqueológico Magí Inglada del Vendrell. La localidad mantiene que la cultura ha de ser uno de los principales reclamos del municipio y así lo pregona a los cuatro vientos. Pero al llegar al conjunto arqueológico que se habilitó hace unos años como un parque histórico y a la vez de ocio infantil, la imagen es desoladora. La reconstrucción de una vivienda de la Edad del Hierro está en ruinas y en su interior se observan restos de botellas y de jeringuillas usadas.

Todo en un entorno de dejadez y suciedad. El parque infantil que asoma entre ramajes está totalmente roto y la basura se extiende por todo el recinto. El grupo de Plataforma per Catalunya (PxC) en la oposición en el Vendrell, denuncia la mala imagen de la zona, “pero sobre todo el riesgo de accidentes o daños que pueda sufrir cualquier niño que se acerque a jugar a la zona”.

El parque arqueológico está en el límite de los municipios del Vendrell y Calafell y a escasa distancia de la playa. Lo que debía ser un parque público con un área de interpretación histórica se ha convertido en un lugar dejado y peligroso de acceder. La casa que se levantó de madera y barro, como se cree que se hacía hace siglos, está medio hundida o apuntalada pero no evita que se pueda entrar en su planta baja.

En el interior, la imagen es desoladora: latas de cerveza, botellas y dos jeringuillas a simple vista, sin necesidad de buscar mucho. Esa dependencia es seductora para los juegos de los niños. Muchos padres de las viviendas de la zona prohíben a los pequeños acercarse a jugar al parque.

Botellones

La zona se ha convertido, además, en un punto de encuentro de jóvenes para la práctica del botellón y que dejan numerosos restos que además suponen un peligro de incendio en un entorno de ramajes secos. Desde PxC se ha pedido al Ayuntamiento del Vendrell “que realice una intervención de urgencia para evitar accidentes y más ante la llegada del verano”.

WWW.DELCAMP.CAT, 09/05/2012 Xeringues, vidres, brutícia i deixadesa al Parc Arqueològic Martí Inglada del Vendrell

El Parc Martí Inglada es troba en males condicions

La zona situada a la urbanització Bonavista Mar es planteja com un parc per ensenyar als més petits la manera com vivien els avantpassats. L'estat actual és de deixadesa i l'ajuntament ja ha encarregat un informe per actuar-hi, davant les queixes de PxC

El Vendrell (Baix Penedès).- El Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) del Vendrell ha posat el crit al cel per l'estat de deixadesa en el qual es troba el Parc Arqueològic Martí Inglada, situat a la urbanització Bonavista Mar, entre els carrers Puigmal i avinguda Andorra. El parc està ple de brutícia, deixalles i males herbes, així com ampolles trencades i xeringues.

Des de PxC han mostrat la seva preocupació pel fet que el que havia de ser "un parc per ensenyar als més petits la manera com vivien els nostres avantpassats" s'hagi convertit en "un abocador descontrolat". El partit de l'oposició al consistori vendrellenc afegeix que la zona d'esbarjo per la canalla és inaccessible i posa en perill la integritat física dels petits.

Per aquesta raó, demanen que el govern quadripartit arregli el més aviat possible la zona o bé la precinti per evitar-ne l'accés. Des del govern local han respost que el Parc Arqueològic Martí Inglada ha estat recepcionat per l'ajuntament "en la darrera junta de govern" i que en aquests moments s'està duent a terme "un informe - inventari per tal de poder-hi actuar".

LA FURA, 11/05/2012; PÀG.19 El parc arqueològic Magí Inglada, abandonat

COMA- RUGA.- El Parc arqueològic Magí Inglada, situat a la urbanització Bonavista Mar del Vendrell, entre el carrer Puigmal i l’avinguda d’Andorra, es troba en un estat d’abandó total, ple de brutícia, malura i deixalles de tota mena. La Plataforma per Catalunya (PxC) ha manifestat la seva preocupació perquè aquell “parc temàtic original que pretenia ensenyar als més petits d’una manera senzilla, lúdica i didàctica com vivien els avantpassats” s’ha convertit en un “abocador descontrolat”.

Ampolles de vidre trencades, matolls silvestres i xeringues són una mostra de la deixadesa en què es troba aquest parc infantil. La caseta que s’hi va construir artesanalment per explicar com s’aixecaven les cases de fang i palla està en estat de ruïna i segons la PxC, “la zona d’esbarjo per a la canalla petita es inaccessible per al seu ús” i posa en perill la seva integritat física. L’únic partit a l’oposició denuncia la “deixadesa” de l’equip de govern quadripartit (PSC-CiU-PP-ERC) i exigeix que si no s’arregla de manera immediata, almenys es precinti amb tanques que n’eviti l’accés.

DIARI DEL BAIX PENEDÈS, 11/05/2012; PÀG.8 PxC critica el parc Inglada

EL VENDRELL.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) ha criticat aquesta setmana l’estat del Parc Arqueològic Magí Inglada, situat entre el carrer Puigmal i l’avinguda d’Andorra, a la urbanització Bonavista Mar. Aquest parc va ser en el seu dia un espai temàtic original que pretenia ensenyar als més petits d’una manera senzilla, lúdica i didàctica com vivien els avantpassats. Però PxC critica l’estat del parc, que en principi té vocació d’oci infantil però que els seus equipaments estan i presenten problemes de seguretat.

WWW.DIARIDETARRAGONA.COM, 10/05/2012; 19:15 La dejadez del parque arqueológico del Vendrell, un peligro para niños

El parque infantil y la casa que se construyó imitando a las de la edad del hierro están en ruina total y llenas de suciedad

JOSÉ M. BASELGA/EL VENDRELL.- Las señales turísticas en las playas de El Vendrell indican la dirección para llegar hasta el parque arqueológico Magí Inglada del Vendrell. La localidad mantiene que la cultura ha de ser uno de los principales reclamos del municipio y así lo pregona a los cuatro vientos. Pero al llegar al conjunto arqueológico que se habilitó hace unos años como un parque histórico y a la vez de ocio infantil, la imagen es desoladora. La reconstrucción de una vivienda de la Edad del hierro está en ruinas y en su interior se observan restos de botellas y de jeringuillas usadas.

Todo en un entorno de dejadez y suciedad. El parque infantil que asoma entre los ramajes está totalmente roto y la basura se extiende por todo el recinto. El grupo de Plataforma per Catalunya (PxC) en la oposición en el Vendrell, denuncia la mala imagen de la zona, «pero sobre todo el riesgo de accidentes o daños que pueda sufrir cualquier niño que se acerque a jugar a la zona».

El parque arqueológico está en el límite de los municipios del Vendrell y

Calafell y escasa distancia de la playa. Lo que debía ser un parque público con un área de interpretación histórica se ha convertido en lugar dejado y peligroso de acceder. La casa que se levantó de manera y barro, como se cree que se hacía hace siglos, está medio hundida y apuntalada pero no evita que se pueda entrar en su planta baja.

Botellones

La zona se ha convertido, además, en un punto de encuentro de jóvenes para la práctica del botellón y que dejan numerosos restos que además suponen un peligro de incendio en un entorno de ramajes secos. Desde PxC se ha pedido al Ayuntamiento del Vendrell que realice una intervención de urgencia para evitar accidentes y más ante la llegada del verano.

El equipo de gobierno del Vendrell (CiU-PSC-PP-ERC) ha respondido que ha sido hace unos días que el parque ha sido recepcionado por el Ayuntamiento, ya que era privado. «En estos momentos se está haciendo un informe-inventario para poder actuar». Desde el equipo de gobierno «también se valora que la oposición se preocupe por el buen funcionamiento del municipio», pero critica que «centre la preocupación de forma muy especial y reiterada sobre zonas en las que viven afiliados de su partido».

WWW.LAFURA.CAT, 09/05/2012; 09:53 El parc arqueològic del Vendrell, en estat d’abandó

COMA-RUGA.- El Parc Arqueològic Magí Inglada, situat a la urbanització Bonavista Mar, entre el carrer Puigmal i l’avinguda d’Andorra, es troba en un estat d’abandó total, ple de brutícia, malura i deixalles de tota mena. La Plataforma per Catalunya (PxC) ha manifestat la seva preocupació perquè aquell “parc temàtic original que pretenia ensenyar als més petits d’una manera senzilla, lúdica i didàctica com vivien els nostres avantpassats” s’ha convertit en un ”abocador descontrolat”.

Ampolles de vidre trencades, matolls silvestres i xeringues són una mostra de la deixadesa en què es troba aquest parc infantil. La caseta que s’hi va construir artesanalment per explicar com s’aixecaven les cases de fang i palla està en estat de ruïna i segons la PxC, "la zona d’esbarjo per a la canalla petita és inaccessible per al seu ús", que posa en perill la seva integritat física. L’únic partit de l’oposició del Vendrell denuncia la “deixadesa” de l’equip de govern municipal quadripartit (PSC-CiU-PP-ERC) i exigeix que si no s’arregla de manera immediata, almenys el precinti amb tanques que n’evitin l’accés.

LA FURA, 11/05/2012; PÀG.23 Transparència, seguretat i consens?

OPINIÓ

Alejandro Alda

Estudiant d’Enginyeria a la UPC

El Vendrell

Aviat es complirà un any des que van passar les darreres eleccions municipals al Vendrell, a quals el PSC (qui les va guanyar i actualment ocupa les regidories cabdals del consistori), es va presentar amb un “renovat” equip i sota el lema “Transparència, seguretat i consens”, un lema descafeïnat i sense cap proposta clara, sobre el qual voldria fer una valoració amb motiu d’aquest primer aniversari.

Consens. Un dels punts bàsics d’aquest eslògan era la paraula consens. No obstant, la mateixa nit electoral ja van manifestar el seu rebuig a mantenir qualssevol mena de diàleg amb Plataforma per Catalunya (PxC) que actualment és l’únic partit a l’oposició, qui, ens pugui agradar o no, acumula el suport d’un 20% dels electors vendrellencs, que es veuen marginats pel seu propi Ajuntament.

Respecte a la seguretat, només cal puntualitzar que aquest mes hi ha hagut un doble intent d’homicidi a la nostra vila, a banda dels nombrosos enfrontaments entre determinats col·lectius a què ja ens tenen acostumats. No està de més destacar també que el mes passat la premsa va publicar un informe de la Policia Local, on es constatava un augment del 30% en el consum de drogues al municipi.

Finalment, pel que fa a l’últim punt, la transparència, vull felicitar als membres del nou govern per haver complert exitosament, ja que en tan sols un any han deixat els comptes de l’Ajuntament ben transparents; tant és així que el mes passat ens presentaven en a tots els mitjans de comunicació com el municipi més endeutat de tot Catalunya, la qual cosa ha obligat al consistori a fer noves retallades, que se sumen com una llosa a les ja aprovades per la Generalitat i el Govern central.

Els incompliments del programa electoral tot just passades les eleccions, juntament amb la passivitat de molts dirigents “apoltronats” en moments de crisi, poden ser una de les moltes causes del descrèdit actual vers la casta política, i ens fan reflexionar sobre la utilitat d’aquest “paper mullat” a què alguns anomenen programa.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 09/05/2012 L'oposició demana l'actuació immediata del govern sobre el parc arqueològic Magí Inglada

EL VENDRELL.- El Parc Arqueològic Magí Inglada situat a la urbanització de Bonavista Mar, a tocar de Calafell, és el darrer reclam que fa Plataforma per Catalunya (PxC) al govern quadripartit. Exigeix que l’Ajuntament actuï immediatament en aquesta zona, actualment abandonada, on a les construccions en runes s’hi sumen també deixalles de tot tipus.