Noticias municipales

EL 3 DE VUIT, 08/06/2012; PÀG.13 PxC demana rebaixar el preu de l’Escola Municipal de Música Pau Casals

10/06/2012 - El Vendrell

Considera que l’increment del 15% és elevat

EL VENDRELL.- La Plataforma per Catalunya (PxC) va entrar divendres a la finestreta de l’Ajuntament del Vendrell les al·legacions contra “la desmesurada alça dels preus públics municipals de l’Escola Municipal de Música Pau Casals”, tal com ja va avançar la regidora Araceli Bundó en el seu discurs durant el debat dels pressupostos municipals per a aquest any 2012, dijous de la mateixa setmana passada. Segons resumeix PxC en un comunicat de premsa, la Junta de Govern Local del Vendrell va aprovar el 23 d’abril una alça del 15% en el conjunt de matrícules, activitats i serveis que presta l’Escola Municipal de Música Pau Casals. Aquest augment és, com apuntàvem. “desmesurat”, segons considera PxC, i més tenint present que l’Índex de Preus al Consum (IPC) definitiu per a l’any 2011 va ser del 2,4% en el conjunt de l’Estat i del 2,5% a Catalunya.

És per això que PxC “al·lega i sol·licita que quedi sense efecte l’esmentada alça del preu públic de l’Escola Municipal de Música del Vendrell, perquè supera amb escreix l’increment de l’IPC, i que en tot cas la puja no exedeixi del 2,5% que representa l’IPC a Catalunya”, es diu en el comunicat en què s’anuncia la presentació de les citades al·legacions. I entre els motius de PxC esmenta “l’especial incidència de la crisi econòmica en el nostre municipi, cosa que ha disminuït ostensiblement la renda disponible de les famílies”.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

EL VENDRELL.- La Plataforma per Catalunya (PxC), únic partit a l'oposició a l'Ajuntament del Vendrell, ha presentat al·legacions a l’increment del 15% dels preus de l’escola municipal de música Pau Casals per al curs vinent, aprovat per la Junta de Govern Local del 23 d’abril. L’oposició ho considera "desmesurat" i no admet cap increment superior al 2,5%, que és l’IPC de 2012 a Catalunya. Davant la disminució de l'aportació que hi farà la Generalitat, el govern municipal quadripartit format per PSC-CiU-PP-ERC ha decidit compensar-ho parcialment amb aquesta pujada de preus per al curs 2012/13.

DIARI DEL BAIX PENEDÈS, 08/06/2012; PÀG.9 PxC critica l’augment a l’escola de música

EL VENDRELL.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) ha presentat al·legacions contra la que consideren desmesurada alça dels preus públics de l’Escola Municipal de Música Pau Casals. PxC al·lega que l’augment del 15% és molt superior a l’Índex de Preus al Consum. La proposta passa perquè l’augment no superi l’IPC català, fixat en el 2,5%.

El cap de l’oposició a l’Ajuntament, August Armengol, demana que el govern reconsideri aquesta nova agressió a les butxaques dels vendrellencs, faci marxa enrere i aprofiti aquesta oportunitat per rectificar. Perquè la identitat de la nostra societat es fonamenta en l’educació i la cultura.

LA FURA, 08/06/2012; PÀG.19 Un 15% més cara

EL VENDRELL.- La Plataforma per Catalunya (PxC) ha presentat al·legacions a l’increment del 15% dels preus de l’escola municipal de música Pau Casals per al curs vinent, aprovat per la Junta Local del 23 d’abril. L’oposició no admet cap increment superior al 2,5%, que és l’IPC de 2011 a Catalunya.

WWW.DELCAMP.CAT, 05/06/2012 Inexactituds i mitges veritats sobre immigració. El nou mantra de que “se'n van”

Àlvar Thomàs - Reus (Baix Camp)

Els nostres polítics no saben com abordar el tema de la immigració. Per un costat són conscients que per a una part important de la població autòctona la convivència amb els nouvinguts no és fàcil, sobretot amb els d'origen musulmà. Per l'altre costat estan aterroritzats de que l'esquerra ideològica i multicultural, encara molt hegemònica en aquests àmbits, els acusi de 'racistes' o 'xenòfobs' si surten del guió políticament correcte: "la immigració ens pagarà les pensions", "tots som iguals", "cal respectar les diferències, no hi ha cultures millors o pitjors"... Entre aquests dos focs, la incomoditat dels autòctons i la pressió de l'esquerra es troben, i aquesta pressió els manté absolutament paralitzats sense possibilitats de tenir una política coherent i seriosa en aquest àmbit tant sensible.

Alhora, saben que en els propers mesos, a mesura que la situació econòmica és degradi, és possible que la cohesió social se'n ressenteixi i la convivència cívil es deteriori, una perspectiva que els aterroritza. Davant d'aquest terror ha nascut un nou mantra: 'ja se n'estan anant'. Una forma de tranquilitzar la població és dir que se n'estan anant i és cert, ja se'n comencen a anar, sobretot els d'origent sudamericà, però no tant els magribins que, de fet, continuen reagrupant-se.

Els números que ens presenten de la immigracó són només parcialment certs i es presenten de forma ambigua per donar una imatge de menys pressió immigràtoria de la real, que no es del tot certa, ja que no compten les 'nacionalitzacions' o els nadons ja nascuts aquí de pares immigrants i que tenen la nacionalitat (no són tots els nascuts aquí de pares immigrants, només alguns, però suficients per fer varirar les estadistiques que ens presenten). Només cal donar un tomb per les escoles de Reus per veure que només el 23% dels alumnes siguin de fora és una xifra que no s'aguanta. La nota de premsa de l'Ajuntament de Reus enviada ahir -que es pot llegir a la dreta d'aquest article- no diu cap mentida, és cert, però amaga l'origen forà de molts alumnes de primària sota l'epigraf 'espanyol', jugant a la confusió.

Fa anys que els nostres polítics practiquen l'esport de la patada endavant enfront dels problemes, siguin econòmics, socials o polítics, per tal de no enfrontar-s'hi de cara. Un esport que econòmicament, per exemple, ens està duent a una profunda depressió econòmica i que si es continua practicant amb un tema tant sensible com el de la immigració també, més d'hora que tard, ens pot acabar esclatant a les mans de la pitjor manera possible. És hora de que abordem la immigració com l'aborden la resta de paísos europeus, amb seriositat i sense falsos mites o falsos humanitarismes i progressismes que no porten enlloc.

WWW.LAFURA.CAT, 07/06/2012; 10:47 L'escola de música del Vendrell s'encareix un 15%

EL VENDRELL.- La Plataforma per Catalunya (PxC), únic partit a l'oposició a l'Ajuntament del Vendrell, ha presentat al·legacions a l’increment del 15% dels preus de l’escola municipal de música Pau Casals per al curs vinent, aprovat per la Junta de Govern Local del 23 d’abril. L’oposició ho considera "desmesurat" i no admet cap increment superior al 2,5%, que és l’IPC de2012 a Catalunya. Davant la disminució de l'aportació que hi farà la Generalitat, el govern municipal quadripartit format per PSC-CiU-PP-ERC ha decidit compensar-ho parcialment amb aquesta pujada de preus per al curs 2012/13.