Noticias municipales

DIARI DEL BAIX PENEDÈS, 08/06/2012; PÀG.10 El Ayuntamiento aprueba inicialmente los presupuestos

15/06/2012 - El Vendrell

EL VENDRELL.- Amb 16 vots a favor (CiU, PSC, PP i ERC) i 5 en contra (PxC), s’ha aprovat la proposta d’aprovació inicial del pressupost per a l’exercici 2012 de l’Ajuntament del Vendrell, els Organismes Autònoms i les Societats Mercantils Municipals. Es tracta d’un pressupost que, a causa de la crisi econòmica, ha disminutit gairebé un 8% respecte al de l’exercici anterior (2011: 52,4 milions d’euros – 2012: 48,2 milions d’euros) i que es defineix per una contenció de la despesa, l’austeritat i els ajustos. La despesa es redueix un 7% i s’incrementa l’estalvi net (2011: 1,5 milions d’euros – 2012: 6 milions d’euros) que es destinarà a inversions (1,9 milions d’euros) i a l’amortització de deute (4,1 milions d’euros).

El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC), ha decidit presentar al·legacions als pressupostos de l’equip de govern al no estar d’acord amb la pujada d’impostos i taxes que considera la més gran de la història recent de la vila. PxC considera que cal potenciar les inversions per millorar la reactivació econòmica. Aprovar els comptes seria premiar la mala gestió dels anteriors governs.

Sobre la proposta de resolució presentada pel grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) per instar a les dues entitats municipalistes majoritàries de Catalunya a fusionar-se, s’ha aprovat per unanimitat una esmena a la totalitat presentada pel govern. I respecte a la moció presentada pel grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) en defensa de la inserció laboral dels discapacitats, també s’ha aprovat per unanimitat una esmena a la totalitat presentada pel govern.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 07/06/2012 PxC reitera el no als pressupostos

EL VENDRELL.- Una setmana després de l’aprovació inicial dels pressupostos municipals del Vendrell, Plataforma per Catalunya (PxC) prepara les al·legacions que presentarà. La formació ja va votar en contra d’uns comptes que, diuen, paralitzen el teixit empresarial i donen l’esquena als ciutadans.

EL 3 DE VUIT, 08/06/2012; PÀG.11 El ple aprova una moció en suport de l’ocupació dels discapacitats

Es va adoptar per unanimitat del consistori vendrellenc arran de la voluntat de l’Estat de reduir l’aportació que fa al SOC

EL VENDRELL.- El ple de l’Ajuntament del Vendrell va aprovar dijous de la setmana passada diverses mocions, si bé algunes d’elles –presentades pel grup de Plataforma per Catalunya (PxC) – van ser esmenades pel govern abans de rebre el vistiplau per unanimitat.

Polítiques per a l’ocupació de discapacitats

Una primera moció de rellevància va ser per impulsar les polítiques actives d’ocupació adreçades als col·lectius de discapacitats, arran del projecte de llei dels Pressupostos Generals de l’Estat en què es preveu una disminució dels fons per a les políriques actives d’ocupació que desenvolupa el Servei Ocupació Catalunya (SOC). “Especialment preocupant”, diu la moció aprovada, és la disminució en l’assignació de la partida per als col·lectius amb especials dificultats i per als centres especials de treball. Per això, el ple del Vendrell va aprovar demanar al Govern de l’Estat i a totes les forces polítiques presents al Congrés dels Diputats i al Senat una modificació, en el tràmit parlamentari, del projecte de Pressupostos Generals de l’Estat, per tal que les partides destinades als col·lectius amb especials dificultats i per als centres especials de treball no es vegin minorades.

Sobre les entitats municipalistes

I en una segona moció presentada al Ple del Vendrell es va aprovar que l’Ajuntament demani (en el text original de la moció de PxC es parlava d’instar) tant l’Associació Catalana de Municipis (ACM) com la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) “les negociacions oportunes per fer possible una sola entitat municipalista a Catalunya”. PxC parlava d’instar les dues entitats a “fusionar-se” en una de sola. I del text finalment aprovat es va suprimir la petició de comunicar a les dues entitats municipalistes que en cas de no iniciar aquest procés de fusió en un termini d’un any, l’Ajuntament del Vendrell es podria plantejar donar-se de baixa de totes dues entitats i, per tant, no pagar cap quota.

Finalment, arran d’una moció de PxC per a la creació d’una base reguladora de les llicències per a l’ocupació de terrasses d’hostaleria a la via pública, Elisabet Rodríguez, ha reconegut que duu retard, però que aquesta legislatura ja s’han atorgat 25 noves llicències.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 01/06/2012 El ple aprova inicialment els pressupostos d'aquest 2012

EL VENDRELL.- El ple de l’Ajuntament ha aprovat inicialment el pressupost municipal per aquest 2012. Amb els 16 vots favorables del govern quadripartit, tiren endavant els primers comptes marcats pel crèdit a 10 anys que l’Ajuntament ha hagut de demanar per pagar factures a proveïdors. L’equip de govern ha volgut destacar la contenció en la despesa i una amortització de més de 4 milions de deute. Mentre, l’oposició explica que presentarà al·legacions per mesures com pujades de taxes, reducció de subvencions o l’expedient de regulació d’ocupació als treballadors de Ràdio Televisió El Vendrell. La regidoria d’Hisenda preveu que, en acabar l’any, el consitori vendrellenc tindrà un deute de 81 milions d’euros.

WWW.EL3DEVUIT.CAT, 31/05/2012 El ple de l'Ajuntament del Vendrell aprova el pressupost del 2012

EL VENDRELL.- Amb 16 vots a favor dels quatre grups de l'equip de govern (CiU, PSC, PP i JpV) i 5 en contra (PxC), ha tirat endavant aquest dijous, 31 de maig, la proposta d'aprovació inicial del pressupost per a l'exercici 2012 de l'Ajuntament del Vendrell, els Organismes Autònoms i les Societats Mercantils Municipals. Es tracta d'un pressupost que, a causa de la crisi econòmica, ha disminuït gairebé un 8% respecte al de l'exercici anterior (2011: 52,4 milions d'euros - 2012: 48,2 milions d'euros) i que es defineix per una contenció de la despesa, l'austeritat i els ajustos. La despesa es redueix en un 7% i s'incrementa l'estalvi net (2011: 1,5 milions d'euros - 2012: 6 milions d'euros) que es destinarà a inversions (1,9 milions d'euros) i a l'amortització de deute (4,1 milions d'euros).

El pressupost vendrellenc ha estat el·laborat molt condicionat amb el Pla d'ajust per pagar 23 milions d'euros que es deuen als proveïdors.

En el mateix ple s'ha aprovat, en aquest cas per unanimitat, la proposta per activar la delegació del tractament i l'eliminiació de residus urbans al Consell Comarcal del Baix Penedès i iniciar el procediment de modificació del contracte amb FCC Medio Ambiente, SA per a la gestió de serveis de recollida domiciliària, neteja viària i tractament i/o eliminació d’escombraries.

També per unanimitat, s'ha aprovat la proposta de rectificació de l'Inventari general consolidat dels béns i drets de l'Ajuntament del Vendrell, format per l’entitat, els seus organismes autònoms i les societats municipals, corresponent al passat exercici de 2011.

I sobre la proposta de resolució presentada pel grup municipal de Plataforma per Catalunya per instar les dues entitats municipalistes majoritàries de Catalunya a fusionar-se, s'ha aprovat per unanimitat una esmena a la totalitat presentada pel govern.

Finalment, respecte a la moció presentada pel grup municipal de Plataforma per Catalunya en defensa de la inserció laboral dels discapacitats, també ha tirat endavant, per unanimitat, una esmena presentada pel govern.

WWW.DELCAMP.CAT, 31/05/2012 El govern del Vendrell demana "comprensió" als ciutadans per les "afectacions" que vindran

El ple aprova un pressupost auster i restrictiu, on hi destaquen les retallades en serveis i personal. L'executiu també agraeix l'esforç dels treballadors de la recollida de brossa i els de la ràdio i la televisió, pels dos ERO que patiran aquest any. L'oposició carrega contra la gestió econòmica

Marc Guitart - El Vendrell (Baix Penedès).- L'ajuntament del Vendrell ha aprovat aquest migdia de forma inicial un pressupost auster i restrictiu de cara al present 2012, amb l'objectiu de generar un estalvi de prop de sis milions i garantir "la viabilitat econòmica" del consistori. El primer tinent d'alcalde de l'ajuntament, Martí Carnicer, ha demanat "comprensió" als vendrellencs "per les afectacions que vindran" a causa de la delicada situació municipal.

Carnicer ha reconegut que "hi haurà afectacions", i que els ciutadans "deixaran de gaudir dels serveis de la manera que els gaudien fins ara", o bé "hauran de pagar més per aquests serveis". Els apartats de Béns i Serveis, i de Personal són el que condensen la major part de les retallades, cosa que ha provocat les queixes de l'únic partit de l'oposició, Plataforma per Catalunya (PxC), que ha dit que el Vendrell tindrà a partir d'ara "menys serveis i més cars".

Respecte a personal, l'ERO que s'ha d’aplicar sobre la plantilla de la ràdio i la televisió locals, i que suposarà una retallada d'entre un 20 o un 25% del sou, ha concentrat el debat. Carnicer ha explicat que aquesta era "la única alternativa viable per garantir el futur de l'empresa municipal El Vendrell comunicació i dels treballadors". Per la seva bada, Jaume Domingo ha agraït l'esforç que estan fent aquests treballadors, així com els de l'empresa concessionària FCC que s'encarrega de la recollida de brossa i que també ha aplicat un ERO a part de la plantilla.

NOTÍCIESTGN, 06/06/2012; PÀG.17 El pressupost pel 2012 prima l’estalvi i aposta per reduir la inversió en un 8%

EL VENDRELL.- Amb 16 vots a favor (CiU, PSC, PP i ERC) i 5 en contra de Plataforma per Catalunya (PxC), s’ha aprovat la proposta inicial del pressupost per a l’exercici 2012 de l’Ajuntament del Vendrell, els Organismos Autònoms i les Societats Municipals. Es tracta d’un pressupost que, a causa de la crisi econòmica, ha disminuït gairebé un 8% respecte al de l’exercici anterior (2011: 52,4 milions d’euros – 2012: 48,2 milions d’euros) i es defineix per una contenció de la despesa, l’austeritat i els ajustos. La despesa es redueix en un 7% i s’incrementa l’estalvi net (2011: 1,5 milions d’euros – 2012: 6 milions d’euros) que es destinarà a inversions (1,9 milions d’euros) i l’amortització de deute (4,1 milions d’euros).