Noticias municipales

EL 3 DE VUIT, 20/07/2012; PÀG.5 L’Ajuntament es dota d’un ROM per funcionar millor

10/08/2012 - El Vendrell

EL VENDRELL.- El ple de l’Ajuntament del Vendrell va aprovar dimarts al matí, en una sessió que va iniciar-se tot just 5 minuts després de les 8, una hora totalment inèdita per ser molt matinera, el Reglament Orgànic Municipal (ROM) que haurà d’establir el funcionament intern, entre d’altres qüestions, de les mateixes sessions municipals i els temes que hagin de debatre’s a la Junta de Govern Local o a les comissions informatives corresponents. Sobre alguns dels aspectes que preveu el ROM, amb la novetat destacada de institucionalització d’un Ple extraordinari que l’Ajuntament del Vendrell convocarà cada any per avaluar i debatre l’estat de la vila i que s’anomenarà “El Ple de l’estat de la ciutat”.

Sense consens

En relació a l’aprovació del ROM de l’ajuntament vendrellenc, el govern quadripartit i en especial el regidor Joan Josep Nin, va lamentar que a darrera hora s’hagués trencat el consens que sobre l’elaboració del document hi havia amb l’únic grup de l’oposició, Plataforma per Catalunya (PxC). L’argument, segons que va explicar el seu portaveu, August Armengol, va ser que només disposava d’un esborrany, i no pas d’un text definitiu, sobre el que s’aprovava; i que, després de 30 anys sense ROM, al consistori vendrellenc no calia córrer per aprovar un reglament que, segons PxC, es pot veure modificat en els propers mesos per les mesures que va tirar endavant el Consell de Ministres de l’Estat divendres passat, en matèria de reducció del pes de les administracions locals. PxC també es va queixar que, d’acord amb el que entén aquest grup polític, el ROM reduirà l’aportació de l’oposició al debat dels plens.

A l'inici del ple, PxC va intentar sense èxit retirar aquest punt de l’ordre del dia aduint una suposada manca d’informació.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 17/07/2012 Ple Municipal

EL VENDRELL.- L’ajuntament del Vendrell, ja té Reglament Orgànic Municipal, aquest ha estat un dels punts aprovats amb els setze vots a favor del govern i els cinc en contra de l’oposició en la darrera sessió de ple celebrada aquest dimarts al matí. Un ple que a més també ha servit per donar compte del compte general de l’exercici 2011 i s’ha aprovat definitivament el pressupost pel 2012 entre d’altres.

L’OPCIÓ, 25/07/2012; PÀG.10 L’Ajuntament del Vendrell incorpora el Reglament Orgànic Municipal (ROM) per tal de millorar el seu funcionament organitzatiu

EL VENDRELL.- El Ple ordinari celebrat la setmana pasada l’Ajuntament del Vendrell va aprovar de forma inicial el Reglament Orgànic Municipal (ROM), un instrument de regulación del regime organitzatiu i de funcionament de l’Ajuntament i dels seus òrgans. La proposta va ser aprovada amb els vots a favor dels 16 membres del govern (CiU, PSC, PP i ERC) i els 5 vots en contra de l’oposició de Plataforma per Catalunya (PxC).

D’altra banda, en el Ple també es va arribar als acords següents:

-Tots els grups polítics van votar també a favor d’estimar parcialmente les al·legacions de PxC i d’aprovar definitivamente el Reglament del Registre Municipal d’Entitats.

- El Compte General de l’exercici 2011 va quedar aprovat amb 15 vots a favor de CiU, PSC, PP i ERC i els 5 en contra de PxC.

- El Pressupost de 2012 va ser aprovat de forma definitiva amb 16 vots a favor de CiU, PSC, PP i ERC i els 5 en contra de PxC.

- La proposta de resolución presentada pel grup municipal de PxC de suport a la tasca social i humanitària de Càritas Parroquial del Vendrell va quedar rebutjada per 16 vots en contra dels partits del govern (CiU, PSC, PP i ERC) i els 5 a favor de PxC. El govern va reiterar el seu suport total a Càritas, amb qui treballa conjuntamente a favor de les persones més necesitadse de la vila a través de diverses iniciatives. Tot i això, va rebutjar la proposta de PxC perquè el seu contingut es desviava de l’enunciat de la moció i feia referència a altres temes.

NOTÍCIESTGN, 25/07/2012; PÀG.17 El plenari aprova el Reglament Orgànic Municipal (ROM) i el Reglament del Registre d’Entitats

El ROM va ser aprovat amb els vots en contra del partit a l’oposició (PxC)

EL VENDRELL.- El Ple ordinari de l’Ajuntament ha aprovat de forma inicial el Reglament Orgànic Municipal (ROM), un instrument de regulación del regime organitzatiu i de funcionament de l’Ajuntament i dels seus òrgans, que articula els drets i deures dels membres de la corporación municipal. La proposta ha estat aprovada amb els vots a favor dels 16 membres del govern (CiU, PSC, PP i ERC) i els 5 vots en contra de l’oposició de Plataforma per Catalunya (PxC).

D’altra bandatambé es va aprovar de forma definitiva, i per unanimitat, el Reglament del Registre Municipal d’Entitats.

WWW.EL3DEVUIT.CAT, 17/07/2012 El ple de l'Ajuntament del Vendrell aprova el Reglament Orgànic Municipal

EL VENDRELL.- El ple de l’Ajuntament del Vendrell ha aprovat inicialment aquest dimarts el Reglament Orgànic Municipal (ROM), per millorar el funcionament organitzatiu de l'administració local. El ROM és un instrument de regulació del règim organitzatiu i de funcionament de l'Ajuntament i dels seus òrgans, que articula els drets i deures dels membres de la corporació municipal. La proposta ha estat aprovada amb els vots a favor dels 16 membres del govern (CiU, PSC, PP i ERC) i els 5 vots en contra de l’oposició (PxC).