Noticias municipales

EL 3 DE VUIT, 03/08/2012; PÀG.4 PxC deixa el ple en protesta per la inclusió de la moció d’ERC

12/08/2012 - El Vendrell

Polèmica

Critica que l’alcalde no hagués actuat igual en un cas similar de Plataforma

EL VENDRELL.- Els cincs regidors de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’oposició de l’Ajuntament del Vendrell van aixecar-se abans i van abandonar la sala de plens, tot just iniciar-se el darrer punt de l’ordre del dia en la sessió plenària d’aquest dimarts al matí. El motiu va ser per protestar perquè l’alcalde, Benet Jané, va acceptar d’incloure la moció del grup municipal d’Esquerra Republicana en defensa de les persones afectades per la contractació de participacions preferents i, en canvi, el mes de març passat no va fer el mateix en una moció de PxC. Segons Plataforma per Catalunya, aquest grup ha estat “discriminat” i víctima d’un “greuge comparatiu” perquè en les sessions municipals de caràcter extraordinari no es poden incloure mocions i en aquesta ocasió Jané va posar a debat i votació el text presentat per ERC.

Benet Jané va argumentar que incloïa el text perquè s’havia compromès amb el regidor d’ERC,Jaume Piñol, que així ho faria en tractar-se d’una moció esmentada d’una anterior convocatòria municipal. I, en tot cas l’alcalde va afegir que el Reglament Orgànic Municipal (ROM) que entrarà en vigor en breu ja deixarà més clares aquest tipus de situacions. August Armengol, portaveu de PxC, no va acceptar l’explicació, tots els regidors del grup van abandonar la sala i, en acabar la sessió, va titllar el govern quadripartit de l’Ajuntament vendrellenc d’actuar “dictatorialment”, tot i tenir una clara majoria de 16 regidors a 5 en la distribució del consistori.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 31/07/2012 Els càrrecs electes es reduiran una catorzena part del sou

EL VENDRELL.- Els càrrecs electes del Vendrell es reduiran una catorzena part del sou, equiparant-lo a la supressió de la paga de Nadal del treballadors municipals. Aquest és un dels principals acords adoptats en la darrera sessió de ple celebrada aquest dimarts. En el darrer punt de l’ordre del dia, els regidors de Plataforma per Catalunya (PxC) han abandonat la sala ja que creuen que reben un tracte discriminatori per part del govern que els impedeix presentar mocions als plens extraordinaris però que ho permet a d’altres formacions.

EL 3 DE VUIT, 03/08/2012; PÀG.4 Els regidors del Vendrell s’abaixen el sou un 7,14%

Vol compensar l’eliminació per part de l’Estat de la paga extraordinària de desembre per als funcionaris

El consistori diu que adopta la mesura tot i no estar-hi obligat per llei

Ricard Vinyals / EL VENDRELL.- L’Ajuntament del Vendrell va aprovar, per unanimitat, en una sessió de ple extraordinària, una reducció de les retribucions i les indemnitzacions que perceben els càrrecs electes. La mesura s’adopta “en solidaritat” amb la retallada del Govern de l’Estat als funcionaris públics pel que fa a l’eliminació de la paga extraordinària del mes de desembre que ve.

Rebaixa de 7,14 punts

S’aplicarà una reducció equivalent en les retribucions corresponents a l’exercici 2012 de tots els càrrecs electes de la corporació vendrellenca en les mateixes condicions que preveu el Reial decret 20/2012 per al personal de les administracions públiques. Aquesta reducció s’aplicarà de forma proporcional tant a les retribucions pel concepte de dedicació com a les indemnitzacions per assistència a sessions d’òrgans col·legiats de la corporació, i sobre els topalls que s’han aplicat fins avui.

Govern i oposició van discutir sobre la “paternitat” de la proposta sobre aquesta reducció en els diners que perceben els càrrecs electes del Vendrell. Plataforma per Catalunya (PxC) va dir que ja ho havia proposat sense èxit fa un any i que ara el govern ho portava al ple “gairebé per imperatiu legal”.

Moció d’ERC sobre les participacions preferents

En un altre punt important del ple de dimarts, es va aprovar amb el vot del govern – l’oposició no hi era (vegeu el motiu en la informació de portada) –.

WWW.DIARIDETARRAGONA.COM, 31/07/2012; 12:14 El plenari del Vendrell aprova per unanimitat reduir les retribucions i indemnitzacions dels càrrecs electes

L'objectiu és acostar les condicions de treball dels càrrecs electes a les dels empleats del sector privat

ACN/EL VENDRELL.- El ple extraordinari celebrat aquest dimarts a l'Ajuntament del Vendrell ha aprovat, per unanimitat, una reducció de les retribucions i les indemnitzacions que perceben els càrrecs electes. L'aplicació de la Llei 2/2012 de pressupostos generals de l'Estat i del Decret llei 20/2012 d'estabilitat pressupostària i foment de la competitivitat, comporten una modificació severa de les condicions de treball dels empleats públics. De fet, augmenta la jornada de treball, es redueix el nombre de dies de vacances, lliure disposició, es limita la possibilitat de complementar les retribucions en cas de baixa per incapacitat temporal, i se suspèn, per aquest 2012, l'abonament de la paga extraordinària de Nadal.

Amb aquesta mesura, la intenció és acostar les condicions de treball dels càrrecs electes a les dels empleats del sector privat.

La supressió de la paga extraordinària del mes de desembre d'enguany suposa una disminució d'un 7% de mitjana en còmput anual de les retribucions del personal que està al servei de la corporació i dels organismes dependents.

El mateix decret llei 20/2012 no preveu l'aplicació d'aquesta reducció salarial per al 2012 a les retribucions dels càrrecs electes en cap de les modalitats que hi ha establertes. L'equip de govern argumenta que aquest fet podria generar un greuge important. Per aquest motiu, ha considerat necessari renunciar a la part de les retribucions equivalent com a membres d'aquesta corporació durant el present exercici tot i ser conscients que la norma anuncia un rescabalament per part del personal en forma d'aportació a fons de pensió. Tot i així, els càrrecs electes no podran exercir cap opció respecte a les quantitats que deixaran de percebre.

Per tot això, s'aplicarà una reducció equivalent en les retribucions corresponents a l'exercici del 2012 de tots els càrrecs electes d'aquesta corporació en les mateixes condicions que preveu el Reial decret 20/2012 per al personal de les administracions públiques.

La reducció s'aplicarà de forma proporcional tant a les retribucions pel concepte de dedicació com a les indemnitzacions per assistència a sessions d'òrgans col·legiats de la corporació, i sobre els topalls que s'han aplicat fins aquest dimarts.

Calendari de festius

En un altre ordre de qüestions, el plenari d'aquest dimarts també ha fixat en el 26 de juliol -Festa Major- i el 14 d'octubre -Fira- les festes locals del municipi.

Finalment, també s'ha aprovat la moció presentada pel grup municipal d’ERC en defensa dels afectats per la contractació de participacions preferents. En aquest punt, els cinc regidors de Plataforma per Catalunya (PxC) han abandonat la Sala de Plens.

WWW.EL3DEVUIT.CAT, 31/07/2012 El Ple del Vendrell aprova una rebaixa de les retribucions i indemnitzacions dels seus membres

EL VENDRELL.- El Ple extraordinari celebrat aquest dimarts a l’Ajuntament del Vendrell ha aprovat, per unanimitat, una reducció de les retribucions i les indemnitzacions que perceben els càrrecs electes. El motiu ha estat, "en solidaritat", amb la supressió de la paga extraordinària del mes de desembre per a l’exercici del 2012 de tots els funcionaris públics, decretada pel Govern central. Això suposa una disminució d'un 7% de mitjana en còmput anual de les retribucions del personal que està al servei de la corporació i dels organismes dependents. El Decret llei 20/2012 que incorpora l'eliminació de la paga de Nadal no preveu l’aplicació d’aquesta reducció salarial per al 2012 a les retribucions dels càrrecs electes en cap de les dues modalitats, no compatibles, que hi ha establertes. Tanmateix, l’equip de govern de l’Ajuntament considera que aquest fet podria generar un greuge important.

Per aquest motiu, ha considerat necessari renunciar, en la mateixa proporció que afecta els empleats públics, a la part de les retribucions equivalent com a membres d’aquesta corporació durant el present exercici, essent conscients que, si bé la norma anuncia un rescabalament per part del personal en forma d’aportació a fons de pensió, els càrrecs electes no podran exercir cap opció respecte a les quantitats que deixaran de percebre.

Moció amb polèmica

D'altra banda, el mateix ple ha aprovat la moció presentada pel grup municipal d’ERC en defensa dels afectats per la contractació de participacions preferents. En aquest punt, els cinc regidors de Plataforma per Catalunya (PxC) han abandonat la Sala de Plens, en protesta perquè l'alcalde, Benet Jané, ha incorporat la moció tot i tractar-se d'una sessió extraordinària del plenari. El març passat, no va deixar fer el mateix en el cas d'un text de PxC. Jané ha argumentat que es tractava d'una moció modificada d'un ple anterior, però que en qualsevol cas el Reglament Orgànic Municipal (ROM) que entrarà en vigor properament ja deixarà clares aquest tipus de situacions.