Noticias municipales

WWW.DIARIDETARRAGONA.COM, 26/08/2012 19:36 Multa de 150 euros a un colectivo joven por poner carteles contra PxC

29/08/2012 - El Vendrell

El grupo considera que es un atentado a la libertad de expresión y muestra el poder del partido a pesar de estar en la oposición

JOSÉ M. BASELGA | EL VENDRELL.- Finalmente el Ayuntamiento del Vendrell ha multado con 150 euros al colectivo juvenil La Trinxera por colocar carteles en calles del municipio. El Consistorio ha argumentado que se ha infringido la ordenanza de convivencia ciudadana, que prohibe poner propagandas sin autorización municipal.

La Trinxera considera sin embargo que el motivo de la sanción es político ya que los carteles critican a miembros del partido Plataforma per Catalunya (PxC), mostrando condenas que han tenido algunos de sus dirigentes . Ninguno de los que aparecen en los carteles son concejales en el Vendrell, donde PxC tiene cinco representantes en la oposición.

Ante la llegada de la multa de 150 euros La Trinxera ya advirtió que no la pagaría y que además iniciaría una masiva pegada de carteles en el Vendrell también contra PxC.

El colectivo juvenil ha encontrado además el apoyo de la Coordinadora de Unitat Popular (CUP) que considera que la multa se debe a “una presión política de PxC al equipo de gobierno (PSC, CiU, PP y ERC)”. La CUP recuerda sin embargo que la unión de todas las fuerzas políticas a principio de la legislatura fue precisamente para aislar a PxC en la oposición.

Denunciados

Los carteles comenzaron a colocarse antes del verano. En una de las enganchadas , una patrulla de la Policía Local del Vendrell identificó a dos miembros de La Trinxera y les requisó los carteles además de advertirles que según la ordenanza establece que el Ayuntamiento debe dar autorización y que podrían ser denunciados. Desde La Trinxera se dice que los agentes advirtieron que ese tipo de carteles no tendrían permisos.

La Trinxera a mediados de agosto solicitó permisos pero fueron denegados argumentando la ordenanza de actividad publicitaria , que regula carteles y propaganda con fines comerciales. “No tiene nada que ver con nuestros carteles”, según La Trinxera. “Con la ordenanza de convivencia que regula la distribución de carteles no comerciales no hubiese habido motivos jurídicos para impedirlo”.

Pero además ahora les ha llegado la multa. La Trinxera ya ha advertido que no la pagará y que no pedirá permisos para colocar más carteles contra PxC. Considera que la ordenanza “vulnera la libertad de expresión. El artículo de la ordenanza de convivencia es una herramienta para restringir la difusión de opiniones que tienen como objetivo modificar la realidad política del municipio”. Por su parte la CUP señala que nunca se ha exigido la petición de permisos a ninguna entidad para poner carteles. “Estos carteles de denuncia contra PxC se pusieron en los lugares en los que también se pueden encontrar carteles del Ayuntamiento y de diferentes concejalías”.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.E-NOTICIES.CAT, 17/08/2012 L’Ajuntament del Vendrell prohibeix propaganda contra PxC

El consistori multa un col·lectiu jove que penjava cartells contra el partit d’Anglada

EL VENDRELL.- L’ajuntament del Vendrell ha multat amb 150 euros el col·lectiu de jovesLa Trinxera per penjar cartells al carrer contra la formació política Plataforma per Catalunya (PxC). Elcol·lectiu va començar fa unes setmanes una campanya contra el partit d’Anglada penjant cartells on sortiendiversos càrrecs i militants de la formació que havien estat condemnats per lajustícia.

Plataforma per Catalunya (PxC), que al Vendrell és la tercera força municipal amb cincregidors, va protestar contra aquesta acció en un ple de la corporació. Pocsdies després, la policia municipal va aturar alguns dels joves mentre penjavencartells i els va procedir a identificar.

Aquests van rebre desprésuna notificació a casa en què se’ls comminava a deixar de penjar cartells a lavia pública si abans no havien demanat permís al consistori. Alhora, elscomunicaven que s’imposava una sanció de 150 euros a tot el col·lectiu.

Els membres de LaTrinxera van sol·licitar permís al consistori per seguir amb la campanya, peròdes de l’ajuntament se’ls va negar. Fonts municipals han explicat quel’ordenança d’activitats publicitàries només permet que es pengin cartells quetinguin com a finalitat publicitar algun esdeveniment o algun col·lectiu, nopas cartells que vagin en contra de tercers.

Des de La Trinxera estudien fer una reclamació, ja que no entenen com se’ls prohibeix fer aquestapropaganda quan la mateixa PxC fapublicitat molt més agressiva en contra de la immigració.

WWW.DELCAMP.CAT, 20/08/2012 L'ajuntament del Vendrell multa un col•lectiu que penjava cartells contra PxC

La Trinxera creu que la decisió té un marcat caràcter polític, tot i que des de l'ajuntament afirmen que es segueix la normativa d'activitats publicitàries. Els joves critiquen que se'ls nega la llibertat d'expressió i reten al consistori anunciant que penjaran més cartells

Redacció- El Vendrell (Baix Penedès).- L’ajuntament del Vendrell ha multat amb 150 euros al col·lectiu de joves La Trinxera per penjar cartells contra Plataforma per Catalunya (PxC) sense tenir permís del consistori. A més a més, des de l’ajuntament també s’ha denegat al mateix col·lectiu el permís per seguir realitzant aquesta propaganda d’ara en endavant.

La propaganda motiu de la polèmica mostrava diferents dirigents del partit ultradretà que han estat imputats per la justícia. Segons han informat des de La Trinxera, l'enganxada de cartells formava part d'una campanya per posar de manifest "el marcat caràcter feixista d'alguns dels principals dirigents de PxC". També van posar pancartes en contra de la formació d'Anglada.

Durant la nit de l'onze de juny, una patrulla de la policia local va trobar els joves mentre penjaven els cartells i van procedir a identificar-los, alhora que els van requisar un dels cartells. Des de PxC van demanar al consistori, en un ple de la corporació, que actués davant aquesta campanya que consideren difamatòria. Poc després, el col·lectiu va rebre la sanció de 150 euros pel fet de no haver demanat permís per penjar cartells a la via pública, una normativa que forma part de la nova ordenança de la Convivència i el Civisme.

Des de La Trinxera van procedir a demanar el permís pertinent, però aquest els va ser denegat pel consistori. Fonts municipals han apuntat que els cartells no es poden considerar una 'activitat publicitària', ja que no publicita cap esdeveniment o associació, sinó que carrega contra un tercer. Per aquesta raó, i seguint l'ordenança d'activitats publicitàries, no pot rebre el permís.

Des de La Trinxera creuen que la mesura presa per l'ajuntament té un "caràcter polític", ja que els cartells no comercials – com el seu – es regeixen per una altra normativa, la de Convivència i Civisme. Per aquesta raó, han avisat que es negaran a pagar la sanció i que estan utilitzant "tots els recursos jurídics i administratius" per aturar el procés sancionador i demanar explicacions al consistori.

WWW.RACOCATALA.CAT, 19/08/2012 L'Ajuntament del Vendrell (CiU-PP-PSC-ERC) persegueix un col•lectiu independentista per penjar cartells contra PxC

La nova Ordenança de Civisme i Convivència obliga a presentar el cartell a l'Ajuntament abans de difondre'l

EL VENDRELL.- L'Ajuntament del Vendrell ha iniciat una persecució contra el col·lectiu La Trinxera per penjar uns cartells on es denunciava el tarannà xenòfob de Plataforma per Catalunya (PxC), un partit que té 5 regidors al consistori.

L'Ajuntament, governat per PSC, CiU, PP i ERC, ha iniciat un procés contra l'entitat a petició de PxC, que al ple municipal del passat 17 de juliol va demanar que s'emprenguessin mesures contra el col·lectiu independentista.

La nit de l'11 de juny diversos activistes de La Trinxera van enganxar els cartells de denúncia per la vila. Uns cartells que posaven de manifest el marcat caràcter feixista dels principals dirigents de PxC i apuntava alguns dels delictes pels quals han estat condemnats.

La nova ordenança obliga a ensenyar el cartell a l'Ajuntament abans de difondre'l

Aquella nit la policia local del Vendrell va identificar els activistes i va requisar un dels cartells. Els agents van informar el col·lectiu que la nova Ordenança de Civisme i Convivència aprovada aquest any estableix que s'ha de presentar un cartell a l'Ajuntament i aquest n'ha d'autoritzar la difusió per tal de poder penjar-lo.

Segons ha explicat La Trinxera, aquella mateixa nit els agents ja van notificar als membres de La Trinxera que en el seu cas els cartells no serien permesos. Pel col·lectiu, la nova ordenança constitueix "una greu vulneració d’un dels drets fonamentals de la ciutadania, el de la llibertat d’expressió".

Amenaça de multa i denúncia d'un policia

"A partir d'aquell moment l'Ajuntament va posar la directa", explica La Trinxera, que assegura que entre el 29 de juliol i el 6 d'agost els membres del col·lectiu que havien estat identificats van rebre un avís escrit del consistori, signat per l’alcalde el 19 de juliol (és dir, dos dies després del ple) en el qual s’amenaçava amb multar els militants de La Trinxera en el cas que tornessin a ser identificats penjant cartells no autoritzats.

Pocs dies després, el 9 d’agost, van ser informats, també a través d’un comunicat de l’Ajuntament, que el col·lectiu havia estat denunciat per un agent de la Policia Municipal per haver encartellat diversos punts del municipi amb cartells que no havien estat autoritzats pel consistori.

La Trinxera va decidir presentar una instància demanant el permís explícit del consistori per tal de poder penjar el cartell. El dia 10 d'agost l'Ajuntament va denegar el permís per enganxar els cartells al·legant que incomplia l'Ordenança d'Activitat Publicitària, una normativa que regula la distribució de cartells i altres elements de caràcter comercial, no pas l'Ordenança de Convivència i Civisme, que és la que regula la distribució de cartells no comercials. Segons la Trinxera, de regir-se per aquesta norma –que és la que ha fet servir per posar els avisos de multa i la sanció al col·lectiu-, "no hagués trobat un motiu jurídic per impedir-me la distribució".

La Trinxera avisa però que de tirar endavant la denúncia no pagarà la multa de 150 euros, que entén com "un intent d'intimidació i apaivagament de les veus que responen i contraresten el discurs oficial".

"L'Ajuntament vol impedir la distribució d'informació que incrimini PxC"

Pel col·lectiu independentista La Trinxera, el fet que l'Ajuntament s'hagi escudat en l'Ordenança d'Activitat Publicitària "mostra que té la voluntat manifesta d'impedir la distribució d'informació que pugui incriminar PxC". "No ens queda cap mena de dubte de la complicitat entre l’equip de govern i PxC", afirma.

Per l'entitat, la decisió és "de caràcter polític" i posa de manifest "la forta influència que PxC ha tingut al llarg dels últims anys sobre la política municipal". En aquest sentit, apunta a suposades "pressions" de PxC cap a l'equip de govern per emprendre accions contra el col·lectiu.

Insubmissió a l'Ordenança

Davant d'aquests fets, la Trinxera ha anunciat que d'ara endavant no demanarà cap mena de permís al consistori per tal de distribuir cartells, pancartes o altres formes de propaganda no comercial al municipi. D'aquesta manera es declara insubmís a l'article 72 de la nova Ordenança.

Així mateix, anuncia que durant les properes setmanes durà a terme diverses encartellades pels carrers del Vendrell perquè "l'intent de restringir la llibertat d'expressió de la ciutadania i el teixit associatiu del Vendrell no ens aturarà".

DIARI DE TARRAGONA, 18/08/2012; PÀG.14 El Vendrell prohíbe poner carteles que critican a PxC

La Trinxera dice que colgará más

JMB/ EL VENDRELL.- El Ayuntamiento del Vendrell haprohibido que el colectivo La Trinxera cuelgue carteles en los que se anunciancondenas de miembros de Plataforma per Catalunya (PxC), partido con cinco concejales en la oposición. Ninguno deellos aparece en los carteles.

La Trinxera comenzó con la campaña en junio. Entonces la Policía Local requisó carteles que llevaban miembros del  colectivo y les avisó que la ordenanza de civismo establece que el Ayuntamiento ha de dar autorización para colgarlos. Cuando los agentes vieron los carteles “ya advirtieron que no se darían los permisos”, dicen desde La Trinxera.

PxC ya pidió en un pleno que se retirasen los carteles y medidas contra La Trinxera, grupo de ideología libertaria y muy crítico contra PxC por sus doctrinas de control de la inmigración.

Según La Trinxera, dos días después del pleno los miembros del grupo identificados en junio colgando carteles recibieron una notificación advirtiéndoles de que podrían ser multados si volvían a ser cogidos colocando carteles no autorizados. Además, según La Trinxera, el colectivo fue informado de que un agente había denunciado al grupo por poner carteles que no habían sido autorizados.

La Trinxera optó por pedir permiso para conocer lapostura del equipo de gobierno (CiU, PSC, PP y Junts pel Vendrell). La respuestapor parte de éste llegó el pasado 10 de agosto en forma de denegación. LaTrinxera dice que se argumentó la negativa con la ordenanza de actividadpublicitaria, que regula carteles comerciales de fines lucrativos.

La Trinxera cree que con la ordenanza de civismo nose podría impedir la colocación de los carteles. Pese a ello, apuntan que esuna normativa que vulnera la libertad de expresión. En este sentido, La Trinxera ha señalado que seguirá colocando los carteles sin pedir permiso al Ayuntamiento. “En próximas semanas se hará una campaña para colocar más carteles”.

La Trinxera también señala que, de llegar la multade 150 euros por colocar los carteles, no tiene previsto abonarla.

WWW.LLIBERTAT.CAT, 19/08/2012 L'Ajuntament del Vendrell persegueix un col•lectiu independentista per penjar cartells contra PxC

L'Ajuntament, governat per PSC, CiU, PP i Junts pel Vendrell, ha iniciat un procés contra l'entitat a petició de PxC, que al ple municipal del passat 17 de juliol va demanar que s'emprenguessin mesures contra el col·lectiu independentista.

Amenaça de multa i denúncia d'un policia

"L'Ajuntament vol impedir la distribució d'informació que incrimini PxC"

Insubmissió a l'Ordenança

DIARI DE TARRAGONA, 01/09/2012; PÀG.14 Colocan carteles “ilegales” contra PxC

EL VENDRELL.- Diversas zonas del Vendrell han aparecido con carteles en contra del partido Plataforma per Catalunya (PxC). El Ayuntamiento del Vendrell denegó los permisos para colgar los carteles que hizo el colectivo La Trinxera. Además, el grupo joven ha recibido una multa de 150 euros por haber colocado esos mismos carteles el pasado mes de junio sin la necesaria autorización municipal que exige la ordenanza. La Trinxera ya dijo que no pagaría la multa y que realizaría una masiva colocación de carteles sin pedir permisos.

DIARI DE TARRAGONA, 09/09/2012; PÀG.19 La “guerra de carteles” carga contra el equipo de gobierno

EL VENDRELL.- La guerra de carteles que se ha abierto en el Vendrell después de que el Ayuntamiento haya multado al colectivo La Trinxera por colgar papeles en contra del grupo Plataforma per Catalunya (PxC) se incrementa. En las últimas horas han aparecido más carteles, con la misma tipografía y estilo de los que critican a PxC, pero ahora cargan contra el equipo de gobierno. Los carteles se han colocado junto a los que cargan contra PxC. El Ayuntamiento dijo que vulneran la ordenanza publicitaria.

WWW.LAVANGUARDIA.COM, 27/08/2012; 13:01 Multan a un grupo juvenil del Vendrell por colgar carteles contra PxC

150 euros por infringir la ordenanza municipal | Únicamente la CUP apoya al Colectivo La Trinxera

El Vendrell. (EFE).- El Ayuntamiento del Vendrell ha multado al colectivo juvenil La Trinxera con 150 euros por haber colgado cartelescontra Plataforma per Catalunya (PxC) y haber infringido así la ordenanza municipal que exige obtener autorización antes de colgar carteles.

Los carteles eran muy críticos con la formación xenófoba Plataforma per Catalunya y exhibían condenas judiciales de algunos de sus líderes, si bien no aludían a ninguno de los cinco concejales que ostenta este partido en el ayuntamiento.

los grupos municipales del Vendrell (CiU-PSC-PP-ERC) hicieron un pacto de gobierno para aislar a PxC en la oposición. La CUP, que no forma parte del arco municipal, apoya al colectivo juvenil, asegura que ningún colectivo ha pedido permiso nunca para colgar carteles y considera que la multa vulnera la libertad de expresión. La Trinxera aduce que la ordenanza de civismo que regula la colocación de carteles se circusncribe al ámbito comercial y de propaganda.