Noticias municipales

EL 3 DE VUIT, 05/10/2012; PÀG.13 L'alça del preu del transport aixeca crítiques

08/10/2012 - El Vendrell

August Armengol i Josep Mitjans denuncian más abusos del cuatripartito PSC-CiU-PP-ERC con subidas hasta del 79% en el transporte escolar o del 35% en el billete de autobus. PxC presenta alegaciones.

PxC - El grup diu també que el govern ha aplicat l'alça abans d'hora

EL VENDRELL.- El president i regidor de Plataforma per Catalunya (PxC) per l'Ajuntament del Vendrell August Armengol, va donar a conèixer dimarts les al·legacions presentades el mateix dia per part de (PxC) referents al preu públic del transport públic urbà i escolar de la vila. Armengol ha donat a conèixer, amb les dades a la mà, que "s'ha produït un alça desmesurada del preu públic en el seu conjunt de serveis, com ara el 35% en el bitllet senzill, el 20% en l'abonament de 10 viatges, el 43% per a l'usuari escolar no inscrit en el servei de transport escolar, fins al 79% per al transport escolar de primària per 2 viatges diaris, especialment en aquest mes d'octubre o al mes d'abril, i de fins al 77% per 4 viatges". Armengol també va apuntar que l'increment és de fins al 34% per al transport de secundària i que , a més, hi ha un abonament anual de 25 euros de nova aplicació per als usuaris escolars de secundària "que es traslladin del Vendrell a l'IES Mediterrània o dels barris marítims a qualsevol institut del municipi". El regidor de (PxC) ha criticat amb duresa que malgrat que l'índex de preus al comsum (IPC) interanual és del 3,5% a finals de setembre, el govern quadripartit de l'Ajuntament del Vendrell "va exactament en la direcció contrària d'allò que els cal als vendrellencs en aquests moments de profunda crisi que viu la nostra vila", i ha reblat que "a més, han tingut la barra d'aplicar les noves tarifes a partir del 12 de setembre, tot i que avui, 2 d'octubre, encara ens trobem en període d'exposició pública, al·legacions i reclamacions".

Esports

En un altre ordre de coses, August Armengol va manifestar una certa satisfacció perquè "malgrat que Sergi Teruel, regidor d'Esports, no ha dimitit tal com nosaltres vam demanar, almenys ha fet marxa enrere i no tancarà instal·lacions esportives i negociarà tornar a abaixar l'exagerada alça dels preus dels abonaments al Patronat d'Esports".

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

DIARI DEL BAIX PENEDÈS, 05/10/2012; PÀG.10 PxC creu que els preus del bus són "abusius" i no haurien de passar l'IPC

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC) ha presentat al·legacions contra l'augment de preus del transport públic urbà i escolar de la vila. August Armengol diu que s'ha produït un alça "desmesurada del preu públic en el seu conjunt de serveis".

El portaveu de PxC posa de manifest aquesta crítica a través dels exemples pels augments que calcula del 35% en el bitllet senzill, el 20% en l'abonament de 10 viatges, el 43% per a l'usuari escolar no inscrit en el servei de transport escolar, fins al 79% per al transport escolar de primària per 2 viatges diaris, especialment en aquest mes d'octubre o al mes d'abril, i de fins al 77% per 4 viatges; de fins al 34% per al transport de secundària i, a més, un abonament anual de 25 euros de nova aplicació per als usuaris escolars de secundària "que es traslladin del Vendrell a l'IES Mediterrània o dels barris marítims a qualsevol institut".

El regidor de PxC ha criticat amb duresa que malgrat que l'índex de preus al comsum (IPC) interanual és del 3,5% a finals de setembre, "el govern quadripartit va exactament en la direcció contrària d'allò que cal en moments de crisi"

DIARI DE TARRAGONA, 07/10/2012; PÀG.16 Críticas a la subida del billete de bus en el Vendrell

EL VENDRELL.- El grupo de Plataforma per Catalunya (PxC) en la oposición en el Vendrell, ha presentado alegaciones en el pleno municipal reclamando que quede sin efecto la subida de tarifas que ha aprobado el Ayuntamiento para los autobuses urbanos y escolares.

Entre las subidas destaca que el billete sencillo pasa de 0,85 euros a 1,15. Por su parte el abono de 10 viajes pasa a costar 9 euros, cuando su precio era de 7,50 euros. Las tarifas se aplican desde el pasado 12 de septiembre. PxC apunta que la subida supera el incremento del IPC, del 3,5%.

La subida no sólo afecta a los billetes del transporte urbano, sino que también se aplica un fuerte incremento en el transporte escolar. En el Vendrell los escolares comparten los mismos autocares con el servicio urbano y el billete sencillo pasa a costar 0,50 euros, cuando antes era de 0,35, para los alumnos que no estén inscritos en el servicio de transporte escolar.

Los escolares inscritos en el sistema pagan una cuota mensual que cada mes varía en función de los días que tiene. Si antes el pago era de 12 euros al mes por dos viajes diarios ahora en octubre llega a 21,5 euros, en diciembre 13,5 o en abril se llega a los 21,5 euros.

El Ayuntamiento del Vendrell apunta además que el próximo mes de enero habrá una revisión de los precios de los títulos de transporte y que para el escolar estará en función de las aportaciones de la Generalitat y de la nueva concesión. Según se explica el coste por billete ahora es de unos 50 céntimos. El objetivo es volver a escindir el servicio escolar del urbano.

WWW.RTVELVENDRELL, 03/10/2012 PxC es queixa de la pujada de les tarifes en el transport urbà

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC) reclama a l’Ajuntament del Vendrell aplicar la pujada de les tarifes en el transport urbà quan encara és obert el període d’al·legacions. Consideren, a més, que és un increment abusiu que supera en escreix la pujada de l’IPC.