Noticias municipales

EL 3 DE VUIT, 11/10/2012; PÀG.30 PxC critica la disminució en el nombre d'estands i la supressió de l'Entimostra

13/10/2012 - El Vendrell

Fira de Santa Teresa - El grup municipal a l'oposició reclama una renovació per atraure gent i empreses

EL VENDRELL.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC), a l'oposició de l'Ajuntament del Vendrell, ha assegurat que hi ha "descontentament i preocupació" en la ciutadania per la Fira de Santa Teresa i, segons va explicar dilluns la regidora Araceli Bundó, la reducció en el nombre d'estands "ha posat en evidència al govern quadripartit del PSC-CiU-PP-ERC, per la mala gestió d'una Fira amb menys estands per manca de recursos dels empresaris i manca d'interès. No hi ha cap aportació nova, cap incentiu per a què les empreses es decideixin a venir a la nostra fira en lloc d'altres", ha dit Bundó, que també creu que per al govern del Vendrell "el de cada any ja els està be", i d'aquesta manera la participació és "cada cop més minsa", es diu des de PxC. El mateix partit polític considera que “s’ha d’innovar i renovar per poder arribar a atraure la gent i els empresaris, per a què el Vendrell i la seva Fira tornin a ser capdavanters a la comarca del Baix Penedès”.

Des de PxC també s’ha criticat la supressió de l’Entimostra, la fira d’entitats que cada dos anys se celebrava desprès de la Fira de Santa Teresa i aprofitant els estands instal·lats per al certamen multisectorial. Amb tot, a PxC no els sorprèn la decisió del govern vendrellenc d’eliminar l’Entimostra per la crisi econòmica, perquè “és fa palesa la manca de sensibilitat d’aquest govern envers la gent i les entitats del poble”. La no celebració de l’Entimostra és per a PxC “una altra oportunitat perduda de promoció i recolzament del teixit associatiu de la nostra vila. Amb aquestes accions sembla que volen carregar-se el teixit associatiu de la nostra vila”, ha conclòs Araceli Bundó.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 09/10/2012 PxC reclama a l’Ajuntament vendrellenc la mala gestió de la Fira de Santa Teresa

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC) reclama a l’Ajuntament vendrellenc la mala gestió de la Fira de Santa Teresa. Acusen el govern local de deixar descuidar la qualitat de la Fira que, asseguren, cada vegada compta amb menys participació d’empreses de la comarca. Acusen també, a la regidoria de Cultura de donar l’esquena a algunes entitats culturals de la vila.

EL 3 DE VUIT, 11/10/2012; PÀG.31 Un parell de concerts a l'església

Programa - El Cor d'Infants i la Coral Polifònica protagonitzaran diumenge dues audicions al temple parroquial, però en una no hi haurà els solistes habituals de la Coral

EL VENDRELL.- La Fira de Santa Teresa del 2012 comptarà, com és tradicional, amb un concert a l'església parroquial del Vendrell aquest diumenge. Aquesta vegada, però, hi haurà un parell de concerts, atès que la Coral Polifònica  n'ha afegit un pel fet que l'"oficial" de la Fira no comptava amb prou subvenció econòmica per fer una audició amb els solistes de l'entitat cultural vendrellenca. Les dues audicions seran d'entrada lliure per a tothom.

PxC critica Cultura

En relació a que hi hagi dos concerts de la Fira, el grup municicpal de Plataforma per Catalunya (PxC), a l'oposició de l'Ajuntament vendrellenc, ha criticat la Regidoria de Cultura per, segons ha destacat la regidora de PxC Araceli Bundó, l'eliminació de la subvenció als solistes de la Coral Polifònica i de l'actuació que tenien prevista per la Fira d'enguany. Això ha derivat, diu Bundó, en el fet que hi hagi dos concerts en lloc del tradicional, per la qual cosa "s'ha aconseguit arruïnar les dues actuacions amb una acció decidida unilateralment per la regidoria sense cap mena de lògica".

Tant l'Associació d'Amics de l'Orgue com el Foment Sardanista Vendrellenc, entre altres entitats de la capital del Baix Penedès, "ja han sofert aquesta manca de sensibilitat per part del responsable de cultura del quadripartit a l'Ajuntament del Vendrell", ha conclòs en el mateix sentit Araceli Bundó.

DIARI DEL BAIX PENEDÈS, 11/10/2012; PÀG.8 La Fira de Santa Teresa sobreviu a la crisi

El certamen multisectorial es manté malgrat tenir 16 expositors menys, tots del sector immobiliari.

EL VENDRELL.-La Fira de Santa Teresa enceta avui dijous la 183a edició, amb alguns canvis estructurals pensats per continuar mantenint-la com un referent entre els certàmens comercials de Catalunya, i per continuar fent-la atractiva al públic, malgrat les dificultats econòmiques del moment. De fet l’alcalde del Vendrell, Benet Jané, ha explicat quela Fira de Santa Teresa d’enguany està plantejada com una fira de màxims, en referència al gran esforç que s’ha fet per part de l’administració, les empreses participants i les entitats col·laboradores perquè s’esdevingui una fira lluïda.

Per altra banda, el grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) ha volgut desmarcar-se d’aquestes declaracions dels membres de l’equip de govern al considerar que la fira està completament estancada, s’ha d’innovar i renovar per poder arribar a atraure la gent i els empresaris. Per PxC, el govern municipal accepta la dinàmica continuista de la Fira.