Noticias municipales

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 10/10/2012 PxC presentarà una moció al ple per millorar la transparència de la informació municipal i la comunicació pública

21/10/2012 - El Vendrell

Anabel Nieto: "El Ayuntamiento del cuatripartito és un ente opaco y poco transparente" y por eso PxC presenta una moción para mejorar la transparéncia y la comunicación en la web municipal. Y otros temás.

EL VENDRELL.- El proper dimarts a la tarda se celebra el ple municipal d’aquest mes d’octubre, i el grup a l’oposició, Plataforma per Catalunya (PxC), hi presentarà una moció per millorar la transparència de la informació municipal i la comunicació pública. La formació es fa ressò d’un estudi de la facultat de comunicació de la Universitat Autònoma, segons el qual la web de l’Ajuntament del Vendrell només compleix el 49 per cent de recomanacions per la informació pública.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

EL 3 DE VUIT, 19/10/2012; PÀG.17 L'Ajuntament aprova millorar la seva transparència

ADHESIÓ - Al Decàleg de bones pràctiques de la comunicació local

EL VENDRELL.- El ple de l'Ajuntament del Vendrell celebrat aquest dimarts, l'últim abans de la propera entrada en vigor del Reglament Orgànic Municipal (ROM), va aprovar per unanimitat l'esmena a la totalitat amb text alternatiu presentada per l'equip de govern (CiU, PSC, PP i ERC) a la moció presentada per Plataforma per Catalunya (PxC) per tal de millorar la transparència de la informació municipal i la comunicació pública. PxC sol·licitava introduir al web municipal l'anomenat “estudi de bones pràctiques de la Comunicació pública local de Catalunya” perquè suposadament l'Ajuntament del Vendrell només assoleix un 49% dels 41 indicadors analitzats i perquè els compleixi al 100%.

WWW.REVISTAESPIGOL.COM, 17/10/2012 Acords del Ple de l’Ajuntament del Vendrell celebrat aquest darrer dimarts

EL VENDRELL.- En el Ple ordinari celebrat avui a la tarda a l’Ajuntament del Vendrell s’ha arribat als següents acords: Per unanimitat, s’ha acordat l’aprovació de la proposta d’aplicació del Reial Decret Llei 20/2012 als processos d’incapacitat temporal del personal al servei de la Corporació.

Per unanimitat, s’ha acordat l’aprovació inicial de la proposta de modificacions de crèdit per crèdits extraordinaris finançat amb el romanent de tresoreria per a despeses generals, proposades en l’expedient 1P/2012 tramitat per la Fundació Pública Municipal Deu Font.

Per unanimitat, s’ha aprovat l’esmena a la totalitat amb text alternatiu presentada per l’equip de govern a la moció de Plataforma per Catalunya (PxC) per tal de millorar la transparència de la informació municipal i la comunicació pública. Els acords del text alternatiu són els següents:

1- Que l’Ajuntament del Vendrell s’adhereixi als principis del Decàleg de bones pràctiques de la comunicació local pública, per tal que els mitjans de comunicació local de titularitat pública -butlletí el comunicació local pública d’informació municipal, ràdio, televisió i web municipals- respectin els principis d’aquest decàleg.

2- Ampliar la informació de la web municipal en aquells aspectes que tècnica i jurídicament sigui possible per tal de millorar la posició de l’Ajuntament del Vendrell en el rànquing dels indicadors de l’estudi “Bones pràctiques de la Comunicació Pública Local de Catalunya”, així com per continuar ampliant la informació que l’Ajuntament ofereix sobre la seva activitat i afavorir la participació ciutadana en el control democràtic.

3- Informar el Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural del Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la UAB d’aquest acord, així com d’aquells indicadors que malgrat que ja s’estan complint no consten en el darrer mapa publicat.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 17/10/2012 El ple aprova la retallada per als treballadors públics de baixa

EL VENDRELL.- És una de les mesures dictades pel govern central en el mateix decret que va eliminar la paga extraordinària de Nadal, però que les administracions locals han hagut de concretar dintre d’uns mínims i màxims de reducció.

DIARI DE TARRAGONA, 17/10/2012; PÀG.14 El Vendrell sondea una alternativa a la Entimostra

Certamen – Se suspendió por los recortes

EL VENDRELL.- Diversas entidades del Vendrell estaba previsto que mantuviesen al cierre de esta edición una reunión con el Ayuntamiento para intentar buscar una alternativa a la muestra de entidades “Entimostra” que se tenía que celebrar este fin de semana y que se ha suspendido por los recortes decretados por el consistorio.

En la Entimostra todas las entidades muestran sus actividades y se dan a conocer. Diversas entidades pidieron que se mantuviese una opción alternativa. Desde el Ayuntamiento se ha explicado que se puede estudiar una solución, siempre que el Ayuntamiento no tenga que poner dinero. En el pleno de ayer Plataforma per Catalunya (PxC) lamentó que se suspendiese una muestra con mucho valor para las entidades y se pidió una alternativa.

DIARI DE TARRAGONA, 11/10/2012; PÀG.15 El Vendrell votará si quiere ser Territori Lliure

EL VENDRELL.- Los partidos ERC, en el gobierno de la localidad, además de otros sin representación en el Consistorio como la Candidatura d’Unitat Popular (CUP), Esquerra Unida i Alternativa (EUiA) y Solidaritat Catalana per la Independència (SI) presentarán en el pleno municipal de noviembre una moción para declarar la localidad como Territori Lliure Català, como ya han acordado otras localidades en Catalunya como Vilafranca, Montblanc o La Bisbal del Penedès.

En el Ayuntamiento del Vendrell también están en el gobierno CiU, PSC y PP. El partido Plataforma per Catalunya (PxC) está en la oposición.