Noticias municipales

Armengol:

Armengol: "No queremos que los abuelos de la Residencia se encuentren restos fecales en la comida como en el Hospital de Navarra"

08/05/2013 - El Vendrell

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya reprueba los recortes a expensas de la comida y de la alimentación de los abuelos de la Residencia de la Muntanyeta

El Vendrell | Redacción.-
Al mediodía en rueda de prensa en los jardines de la Residencia de Abuelos de la Muntanyeta, los concejales de Plataforma per Catalunya (PxC) y a la vez vocales del Patronato Municipal Hospital-Asilo del Santísimo Salvador, August Armengol y Anabel Nieto, han expresado su fundada preocupación por la deficiente alimentación de los residentes.

La primera señal de alarma, según explica August Armengol, se produjo en el decurso del Pleno del Patronato del pasado jueves a través de las afirmaciones que hizo el representante de los residentes en este órgano municipal "durante dos semanas la comida no valía nada, nos han dado lo que se llama 'agua', como quien dice", para continuar diciendo, "un día nos dieron un pollo que no sólo estaba crudo sino que además el hueso estaba negro, es que eso no se podía ni comer, daba asco".

En segundo lugar y en el mismo Pleno, PxC fue el único grupo que no votó a favor del Pliegue de licitación del nuevo contrato del servicio de restauración del Patronato Municipal del Hospital-Asilo. Armengol expresó su preocupación porque "los precios de los menús sólo se suben un 0,3% desde la última licitación en 2009, como si en cuatro años no hubiera subido la vida. Esto representa indefectiblemente la disminución de la calidad de la alimentación de los residentes". En la licitación, el precio del almuerzo se establece en 0,94 euros, la comida 4,14, la merienda 0,50 euros y la cena 2,87. "Podemos entender que en época de crisis se tengan que hacer recortes y podemos estar de acuerdo con ciertas medidas de ahorro, pero de ninguna forma podemos aceptar que se recorte a expensas de la comida y de la alimentación de los residentes. No queremos que los abuelos de la Muntanyeta se acaben encontrando restos fecales en la comida como ha pasado en el Hospital de Navarra", concluyó el concejal identitario.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.ELALCALDEOPINA.ES, 30/04/2013 August Armengol: "No volem que els avis de la Residència es trobin restes fecals al menjar com a l'Hospital de Navarra"

EL VENDRELL.- Aquest migdia en roda de premsa als jardins de la Residència d'Avis de la Muntanyeta, els regidors de Plataforma per Catalunya (PxC) i alhora vocals del Patronat Municipal Hospital-Asil del Santíssim Salvador, August Armengol i Anabel Nieto, han expressat la seva fundada preocupació per la deficient alimentació dels residents.

El primer senyal d'alarma, segons explica August Armengol, es va produir en el decurs del Ple del Patronat de dijous passat a través de les afirmacions que va fer el representant dels residents en aquest òrgan municipal "durante dos semanas la comida no valía nada, nos han dado lo que se llama 'agua', como quien dice", per continuar dient, "un día nos dieron un pollo que no sólo estaba crudo sino que además el hueso estaba negro, es que eso no se podía ni comer, daba asco".

En segon lloc i en el mateix Ple, PxC va ser l'únic grup que no va votar a favor del Plec de licitació del nou contracte del servei de restauració del Patronat Municipal de l'Hospital-Asil. Armengol va expressar la seva preocupació perquè "els preus dels menús només s'apugen un 0,3% des de la darrera licitació l'any 2009, com si en quatre anys no hagués pujat la vida. Això representa indefectiblement la disminució de la qualitat de l'alimentació dels residents". En la licitació, el preu de l'esmorzar s'estableix en 0,94 euros, el dinar 4,14, el berenar 0,50 euros i el sopar 2,87. "Podem entendre que en època de crisi s'hagin de fer retallades i podem estar d'acord amb certes mesures d'estalvi, però de cap manera podem acceptar que es retalli a costa del menjar i de l'alimentació dels residents. No volem que els avis de la Muntanyeta s'acabin trobant restes fecals al menjar com ha passat a l'Hospital de Navarra", va concloure el regidor identitari.

EL 3 DE VUIT, 03/05/2013; PÀG.11 PxC critica la qualitat del menjar de la Residència de la Muntanyeta

Gent gran - El grup, a l'oposició vendrellenca, assegura que les retallades pressupostàries afecten el servei

EL VENDRELL.- El grup de Plataforma per Catalunya (PxC), a l'oposició de l'Ajuntament del Vendrell, assegura que la qualitat dels aliments que reben els usuaris de la Residència d'Avis de la Muntanyeta és “deficient”, i en aquest sentit els regidors de PxC i alhora vocals del Patronat Municipal Hospital–Asil, August Armengol i Anabel Nieto, s'han fet ressò d'una queixa d'un usuari que, al ple, va lamentar que “durant dues setmanes” els residents d'aquell equipament municipal van menjar, per exemple, pollastre no prou cuinat i amb un aspecte “que feia fàstic”.

PxC també ha remarcat que va ser l'únic grup polític que no va votar a favor del Plec de licitació del nou contracte del servei de restauració del Patronat Municipal Hospital–Asil. En aquest sentit, Armengol ha expressat la preocupació perquè “els preus dels menús només s'apugen un 0,3% des de la darrera licitació l'any 2009, com si en quatre anys no hagués pujat la vida”. “Això representa indefectiblement la disminució de la qualitat de l'alimentació dels residents”, ha dit Armengol, que afegeix que en la licitació del servei el preu de l'esmorzar s'estableix en 0,94 euros, el dinar en 4,14, el berenar en 0,50 euros i el sopar en 2,87 euros. “Podem entendre que en època de crisi s'hagin de fer retallades i estar d'acord amb certes mesures d'estalvi, però de cap manera podem acceptar que es retalli a costa del menjar i de l'alimentació dels residents”, ha afegit Armengol.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 03/05/2013 PxC creu que el menjar de la residència de La Muntanyeta no està en condicions

Plataforma per Catalunya ha criticat aquesta setmana l’alimentació que reben les persones que estan a la Residència de Gent Gran de la Muntanyeta

EL VENDRELL.- Segons aquesta formació, un dels representants de la residència ha assegurat que últimament se’ls ha donat menjar sense gust a res i amb mal aspecte. Plataforma per Catalunya (PxC) també ha volgut deixar constància que han estat l'únic grup municipal que no va votar a favor del Plec de licitació del nou contracte del servei de restauració del Patronat Municipal de l'Hospital-Asil. El vot en contra ve promogut perquè consideren que els preus són molt baixos, fet que, asseguren, ha d’influir en la qualitat dels aliments.

WWW.REVISTAESPIGOL.COM, 04/05/2013; 03;34 August Armengol: “No volem que els avis de la Residència es trobin restes fecals al menjar com a l’Hospital de Navarra”

EL VENDRELL.- Aquest migdia en roda de premsa als jardins de la Residència d’Avis de la Muntanyeta, els regidors de Plataforma per Catalunya (PxC) i alhora vocals del Patronat Municipal Hospital-Asil del Santíssim Salvador, August Armengol i Anabel Nieto, han expressat la seva fundada preocupació per la deficient alimentació dels residents.

El primer senyal d’alarma, segons explica August Armengol, es va produir en el decurs del Ple del Patronat de dijous passat a través de les afirmacions que va fer el representant dels residents en aquest òrgan municipal “durante dos semanas la comida no valía nada, nos han dado lo que se llama ’agua’, como quien dice”, per continuar dient, “un día nos dieron un pollo que no sólo estaba crudo sino que además el hueso estaba negro, es que eso no se podía ni comer, daba asco”.

En segon lloc i en el mateix Ple, PxC va ser l’únic grup que no va votar a favor del Plec de licitació del nou contracte del servei de restauració del Patronat Municipal de l’Hospital-Asil. Armengol va expressar la seva preocupació perquè “els preus dels menús només s’apugen un 0,3% des de la darrera licitació l’any 2009, com si en quatre anys no hagués pujat la vida. Això representa indefectiblement la disminució de la qualitat de l’alimentació dels residents”. En la licitació, el preu de l’esmorzar s’estableix en 0,94 euros, el dinar 4,14, el berenar 0,50 euros i el sopar 2,87. “Podem entendre que en època de crisi s’hagin de fer retallades i podem estar d’acord amb certes mesures d’estalvi, però de cap manera podem acceptar que es retalli a costa del menjar i de l’alimentació dels residents. No volem que els avis de la Muntanyeta s’acabin trobant restes fecals al menjar com ha passat a l’Hospital de Navarra”, va concloure el regidor identitari.