Noticias municipales

El Vendrell, 01/07/2013; Martí Carnicer y el cuatripartito mantienen el Vendrell paralizado

02/07/2013 - El Vendrell

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El Vendrell seguirá paralizado y sin inversiones a pesar de la mayor alza de impuestos y tasas que nunca se recuerda en el Ayuntamiento, así como al endeudamiento récord que han alcanzado en estos dos años.

El Vendrell | Redacción.-
El grupo municipal del Plataforma per Catalunya (PxC) ha defendido en el pleno extraordinario sus alegaciones al presupuesto del Ayuntamiento de 2013.

La concejala Araceli Bundó ha defendido que no es cierto que las alegaciones incumplan la legalidad dado que respetan el equilibrio entre ingresos y gastos, además de respetar también las imposiciones del plan de ajuste al que está sometido el consistorio por las ayudas recibidas del Gobierno central debido al sobreendeudamiento al que han sometido el Ayuntamiento los diversos gobiernos municipales del PSC y CiU, cosa que se remató el año pasado con un nuevo crédito de 23,6 millones de euros y que nos ha llevado a un ratio récord de endeudamiento de casi el 200% y 86 millones de deuda. La postura y la interpretación sectaria de la legalidad del gobierno cuatripartito, y sobre todo del alcalde Martí Carnicer sólo obedecen a su obsesión por anular todas las aportaciones que hace la PxC, por más positivas que sean para el Vendrell.

“Incluso hemos propuesto negociar la partida de inversiones para poder acabar la planta baja del Esplai d’Avis del Tancat, y ni siquiera han querido escuchar, y ni mucho menos aceptar, un cambio mínimo en una cosa tan sencilla y tan necesaria, que además aportaría no tan sólo bienestar a nuestros abuelos, como ellos mismos piden, sino algunos puestos de trabajo para los vendrelleses. Pero francamente a estas alturas ya no nos sorprende que un gobierno cuatripartito encabezado por el PSC tenga tan poca sensibilidad social” ha remachado la concejala identitaria.

Al rechazar todas y cada una de las alegaciones de PxC en materia de inversiones, "El Vendrell seguirá paralizado a pesar de haber asistido durante esta primera mitad de mandato a la mayor alza de impuestos y tasas que nunca se recuerda en el Ayuntamiento, así como al endeudamiento récord que han logrado en estos dos años. Y todo ello, para qué?" se pregunta Araceli Bundó.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

EL 3 DE VUIT, 28/06/2013; PÀG.9 El ple del Vendrell aprova definitivament el pressupost del 2013

Ple municipal

AL·LEGACIONS - El govern local rebutja totes les peticions de PxC

RICARD VINYALS / EL VENDRELL.- El ple de l’Ajuntament del Vendrell va aprovar definitivament aquest dimecres, en una sessió extraordinària d’un sol punt, el pressupost municipal per a aquest exercici 2013. Com ja havíem informat amb motiu de l’aprovació inicial, els comptes del consistori vendrellenc per a aquest any pugen a 49,4 milions d’euros, estan marcats per l’austeritat en la despesa i preveuen eixugar el deute públic en uns 6 milions d’euros, per deixar-lo en els 80,1 milions d’euros.

Abans de l’aprovació definitiva, el govern quadripartit va rebutjar les al·legacions presentades per Plataforma per Catalunya (PxC), l’únic grup a l’oposició. Aquestes al·legacions pretenien reduir la despesa en la gestió de residus, partida que s’ha incrementat en 1,6 milions d’euros, i PxC demanava que aquests diners es destinessin a cobrir els salaris per l’ERO en l’empresa de neteja; i que també s’enllestís amb un milió d’euros del capítol d’inversions la planta baixa de l’equipament de l’esplai d’avis del Tancat, aturat per la crisi.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 27/06/2013 PxC critica que el pressupost 2013 no busqui més opcions pels recursos propis

EL VENDRELL.- El partit a l’oposició, Plataforma per Catalunya (PxC), ha vist denegades les seves al·legacions que havien presentat al pressupost 2013. Segons aquesta formació, és urgent acabar amb l’ERE de  l’empresa de neteja viària, així com dotar de recursos propis l’alimentació infantil dels infants amb pocs recursos. Tal i com afirma la regidora de PxC, Araceli Bundó, és molt lloable la iniciativa de Serveis Socials en què impliquen empreses privades, però creu que l’Ajuntament també hi hauria d’invertir recursos propis. Araceli Bundó ha defensat que no és cert que les al·legacions incompleixin la legalitat donat que respecten l’equilibri entre ingressos i despeses, a més de respectar també les imposicions del pla d’ajust.

Per reactivar l’economia local, Plataforma per Catalunya proposa enllestir l’esplai d’avis del Tancat del Galan, si més no la primera planta. De moment aquest esplai només té l’estructura feta i estan aturades les obres. Segons Bundó, la postura del govern obeeix l’obsessió d’anul·lar totes les aportacions que fa la PxC.

WWW.EIXDIARI.CAT, 29/06/2013, 06:12 El Vendrell aprova definitivament el pressupost marcat per l'austeritat

EL VENDRELL.- En un Ple extraordinari celebrat aquest matí a l'Ajuntament del Vendrell, l'equip de govern (PSC, CiU, PP i ERC) ha aprovat definitivament el Pressupost de l'exercici 2013 i ha desestimat les al·legacions presentades pel grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC).

El pressupost consolidat del 2013 puja a 49,40 milions d'euros i s'hi continuen materialitzant les principals línies fixades des de principis de legislatura en matèria d'hisenda municipal: la reducció de la despesa corrent, que ha disminuït un 10% des del 2011, i la reducció del deute. Pel que fa a l'estalvi net del pressupost del 2013 se situa en 6,89 milions d'euros, que es destinaran a reduir deute i a finançar inversions. El del 2013 és un pressupost més auster que el de l'any 2012 i això es veu reflectit en la reducció de la despesa de tots els departaments de l'Ajuntament, excepte en el de Serveis Socials, que augmenta per ajudar els ciutadans amb més dificultats econòmiques.