Noticias municipales

Luto en el Vendrell

03/04/2014 - El Vendrell

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya expresa sus condolencias por la muerte de cuatro hermanos en un incendio en los Pisos Planas

Los concejales de PxC participan en el minuto de silencio por la trágica muerte de los niños Osama, Mohammed, Thami y Ayoub, en los Pisos Planas, víctimas del incendio de su casa.

El Vendrell | Redacción.- Desde Plataforma per Catalunya (PxC ) queremos lamentar la muerte en trágicas circunstancias de los niños Osama, Mohammed, Thami y Ayoub, en el incendio de su vivienda la noche del martes 25 de marzo. Los menores fallecidos, que eran hermanos, tenían unas edades comprendidas entre los 3 y los 12 años.

Por eso los concejales de PxC participaron no sólo en el minuto de silencio decretado por el alcalde en la plaza Vella al día siguiente de los hechos, sino también del Pleno extraordinario y urgente de ese mismo día convocado al efecto, así como los cuatro minutos de silencio en la misma plaza del Ayuntamiento en un acto convocado por la escuela Teresina Martorell, donde iban los niños.

Plataforma per Catalunya no es culpable de este fortuito y desgraciado accidente, a pesar de la tentación que han tenido algunos para criminalizarnos. Al contrario. Somos nosotros los que desde hace más de 10 años hemos tenido la valentía y el realismo de venir denunciando los peligros de la inmigración ilegal, de los pisos patera, de los guetos, de los okupas, de la delincuencia, del tráfico de drogas, o de la degradación social y urbana. Hechos, todos ellos, que confluyen desgraciadamente en el barrio de los Pisos Planas.

Mientras tanto, venimos observando cómo los diversos gobiernos que han ocupado las poltronas en el Ayuntamiento del Vendrell miran hacia otro lado con una vergonzosa pasividad que les impide afrontar este problema que genera muchos otros.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

LA VANDUARDIA | "No hay trabajo"

Con un 26% de paro y sin perspectivas de mejora, las ayudas sociales no dan abasto en el municipio

Plataforma, ahora en la oposición con cinco ediles, ha utilizado con éxito inmigración y pobreza

ESTEVE GIRALT/EL VENDRELL.- Una veintena de personas, casi todos hombres de mediana edad, aguardaban ayer pacientes en la cola del comedor social del Vendrell. “Me he quedado sin nada”, cuenta Manel González. Los servicios sociales del Ayuntamiento estudian cada caso y garantizan de lunes a viernes una comida caliente a personas sin recursos desde hace un par de años.

La crisis se ha cebado con un municipio sin apenas industria que creció a marchas forzadas gracias a la construcción y atrajo a un importante contingente de inmigrantes, la mayoría magrebíes. Ahora muchos se sienten atrapados. Con el desplome del ladrillo, el paro, con una tasa estimada del 26% y casi 4.700 vecinos desocupados, ha alcanzado en este municipio una de las cifras más elevada del país. Más de la mitad de los parados tienen entre 35 y 54 años, según fuentes municipales. “Tenemos un colectivo muy importante de desocupados en entra franja de edad con una baja calificación laboral, procedente del caos de la construcción”, destaca José Luis Espina, autor del Observatorio Local del Mercado Laboral. Entre los desocupados de larga duración, los extranjeros y especialmente los magrebíes. Del millar de personas inmigrantes sin empleo registradas, el 63% son originarias del Magreb.

Mientras muchos de los extranjeros procedentes de América Latina han regresado a sus países, los magrebíes, casi 3.000 censados en la actualidad, han optado por quedarse e intentan buscarse la vida como pueden. “Algunos padres de familia viajan a Europa temporalmente a buscar trabajo y envían dinero a sus casas”, explica Joan Carles Guitart, responsable local de Cáritas.

El Ayuntamiento se vio obligado el pasado verano a poner en marcha un plan (Fem Pinya) para dar comida a los niños que durante el año tienen beca de comedor escolar. “Más de 60 familias vienen a buscar comida los jueves, estamos muy cargados, cada día hay más necesidad”, explica una de las voluntarias de Cáritas. A la situación de especial debilidad de los inmigrantes se suma en los últimos meses la llegada de familias procedentes del área metropolitana de Barcelona, atraídas la mayoría por pisos con alquileres más baratos.

En este río revuelto ha sabido pescar Plataforma per Catalunya (PxC), ahora en la oposición con cinco ediles. Plataforma ha ido calando en el Vendrell, hasta llegar a condicionar la política local en el anterior mandato. En las últimas elecciones el partido acusó públicamente a los extranjeros de la falta de empleo.

El actual gobierno municipal (PSC y CiU) ha hecho muchos esfuerzos para combatir el discurso de PxC. No se han escatimado tampoco recursos en los servicios sociales y en el fomento de la ocupación, recuerdan desde el gobierno municipal, con planes de actuación concretos desarrollados también en el barrio de Les Planes.

No se trata de un barrio cualquiera. De Les Planes era el joven marroquí muerto en la comisaría del Vendrell el pasado verano, tras ser detenido por tráfico de drogas. En el barrio, escenario más o menos habitual de redadas policiales, se han llegado a producir enfrentamientos entre vecinos y Mossos d’Esquadra; sucedió un año atrás al producirse un espectacular despliegue policial para lograr detener a un delincuente reincidente.

Algunos de los vecinos de Les Planes aseguran que no están dispuestos a seguir callando. Líderes de la propia comunidad magrebí temen que las tragedias como esta enciendan la mecha de la conflictividad social, especialmente porque advierten que Plataforma aprovechará para tirar de nuevo de la cuerda.

EL 3 DE VUIT | Mort tràgica de quatre germans en un incendi als Pisos Planas

Ple de condol

EL VENDRELL.- Dimecres al migdia i enmig d'una gran expectació mediàtica i ciutadana, amb prop de 300 persones concentrades a la plaça Vella, l'Ajuntament del Vendrell va celebrar un pIe extraordinari per expressar el condol pel succés i decretar dos dies de dol oficial al mu­nicipi. Per unanimitat deIs 18 regidors presents, atès que no  hi havia per diversos motius el regidor de Serveis Socials, Hermini Caballero, i dos deIs cinc regidors de Plataforma per Catalunya (PxC)August Armengol i Anabel Nieto, el pIe vendrellenc va expressar el condol institucional de l'Ajun­tament del Vendrell, va decre­tar els dos dies de dol, la sus­pensió de tots els actes festius que hi pogués haver dimecres i ahir dijous i decidir col·locar la bandera del Vendrell a mig  pal i  amb un crespó negre.

Durant el pIe, el regidor de Pro­tecció Civil, Jaume Escarré, va detallar tot el tràgic episodi i, per exemple, va dir que l'in­cendi es va donar per apagat a les 00:37 hores ja de la matina­da de dimecres i els cadàvers  deIs quatre infants morts van ser retirats a les 03:50 hores. Va ser a partir d'aleshores quan els veïns del bloc d'habitatges afectat per l'incendi van poder tornar als seus domicilis.

Reaccions

Arran d'aquest incendi, el conseller d'Interior de la Ge­neralitat, Ramon Espadaler, va visitar el lloc deIs fets tant dimarts a la nit com dimecres al matí i, per exemple, va re­conèixer les dificultats econò­miques per les quals passava la família Mortada, per bé que va demanar que "no s'especuli" sobre les causes del sinistre.

La situació socioeconòmica amb la qual es trobava la fa­mília arribarà fins i tot al Par­lament de Catalunya, ja que el Govern s'ha mostrat disposat a parlar-ne  i el diputat d'ICV-EUiA ja ha fet una petició en el mateix sentit.

A més del suport de moltes institucions, encapçalades pel president dela Generalitat, Artur Mas, el Vendrell ha rebut la condolència del Go­vern del Marroc, representat al lloc deIs fets pel seu cònsol general a Tarragona, Labaar Abdelfatah, el qual va mos­trar-se disposat a col·laborar en la repatriació deIs cossos de les víctimes. I també hi va haver expressions de dol de l'escola Teresina Marto­rell, on estudiaven les quatre víctimes, i al Club d'Esports Vendrell, entitat on els in­fants morts jugaven a futbol: l'Osama i el Mohammed a la categoria escolar, el Thami en l'equip benjamí i l'Ayoub als alevins.

DIARIBAIXPENEDES.CAT | Rèquiem pels quatre infants

Regidor de PxC

Rèquiem pels quatre infants

EL VENDRELL.- Des de Plataforma per Catalunya (PxC) volem lamentar la mort en tràgiques circumstàncies dels infants Ossama, Mohamed, Thami i Ayoub, en l’incendi del seu habitatge dels Pisos Planas la nit del dimarts 25 de març. Els menors finats, que eren germans, tenien unes edats compreses entre els 3 i els 12 anys.

Per això els regidors de PxC van expressar el seu condol per les víctimes mitjançant llur participació no sols al minut de silenci decretat per l’alcalde a la plaça Vella l’endemà dels fets, sinó també al Ple extraordinari i urgent d’aquell mateix dia convocat a l’efecte, així com als quatre minuts de silenci a la mateixa plaça de l’Ajuntament en un acte convocat per l’escola Teresina Martorell, on anaven els nens.

Plataforma per Catalunya no és culpable d’aquest fortuït i desgraciat accident, malgrat la temptació que han tingut alguns per criminalitzar-nos. Ans al contrari. Som nosaltres els qui des de fa més de 10 anys hem tingut la valentia i el realisme de venir denunciant els perills de la immigració il·legal, la immigració massiva, els pisos pastera, els guetos, els okupes, la delinqüència, el tràfic de drogues, o la degradació social i urbana. Fets, tots ells, que conflueixen malauradament al barri dels Pisos Planas.

Mentrestant, venim observant com els diversos governs que han ocupat les poltrones a l’Ajuntament del Vendrell miren cap a una altra banda amb una vergonyosa passivitat que els impedeix d’afrontar aquest problema que en genera molts altres.

EIXDIARI.CAT | Rèquiem pels 4 infants

August Armengol

Regidor de Plataforma per Catalunya (PxC)
Ajuntament del Vendrell

Plataforma per Catalunya no és culpable d’aquest fortuït i desgraciat accident, malgrat la tentació que han tingut alguns per criminalitzar-nos. Ans al contrari. Som nosaltres els qui des de fa més de 10 anys hem tingut la valentia i el realisme de venir denunciant els perills de la immigració il·legal, la immigració massiva, els pisos pastera, els guetos, els okupes, la delinqüència, el tràfic de drogues, o la degradació social i urbana. Fets, tots ells, que conflueixen malauradament al barri dels Pisos Planas.

NOTÍCIESTGN | Rèquiem pels 4 infants

August Armengol

Regidor de Plataforma per Catalunya (PxC)

Ajuntament del Vendrell

Des de Plataforma per Catalunya (PxC) volem lamentar la mort en tràgiques circumstàncies dels infants Ossama, Mohamed, Thami i Ayoub, en l’incendi del seu habitatge dels Pisos Planas la nit  del dimarts 25 de març. Els menors finats, que eren germans, tenien unes edats compreses entre els 3 i els 12 anys.

Plataforma per Catalunya no és culpable d’aquest fortuït i desgraciat accident, malgrat la tentació que han tingut alguns de criminalitzar-nos. Ans al contrari. Som nosaltres els qui des de fa més de 10 anys tenim la valentia i el realisme de denunciar els perills de la immigració il·legal, la immigració massiva, els pisos pastera, els guetos, els okupes, la delinqüència, el tràfic de drogues o la degradació social i urbana. Fets tot ells, que conflueixen malauradament al barri dels Pisos Planas.

Mestrestant, observem com els diversos governs que han ocupat les poltrones a l’Ajuntament del Vendrell miren cap a una altra banda amb una vergonyosa passivitat que els impedeix afrontar aquest problema que en genera molts altres.