Noticias municipales

La alimentación de las personas mayores, prioridad para PxC

06/05/2014 - El Vendrell

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya presenta una propuesta para garantizar a las personas mayores necesitadas una alimentación "digna y equilibrada", y el cuatripartito PSC-CiU-PP-ERC la vota en contra

El Vendrell | Redacción.- El Grupo Municipal de Plataforma per Catalunya presentó públicamente, en el Centro Cívico la Estación, su propuesta de resolución para el Pleno del Ayuntamiento del mes de abril.

El concejal Joan Carrasco comentó el documento que lleva por título "para garantizar a nuestros abuelos una alimentación digna y equilibrada", y añadió que "si hay dinero para otras cosas menos importantes y más superfluas, nuestra prioridad es la alimentación de las personas mayores de este país, que es quien lo ha levantado y que ha logrado el Estado del bienestar que hoy todos disfrutamos".

A continuación, el texto íntegro de la propuesta:

Dado que debido a la crisis que estamos sufriendo, y que no ha sido provocada por los ciudadanos, sino por la mala gestión de los representantes políticos tradicionales y el sector de la banca, cada día se incrementa el número de hogares en nuestra villa que dependen de la paga y/o pensión de nuestros mayores.

Dado que las pensiones de nuestros mayores son cada vez más escasas, añadiéndose el hecho de que con estas pensiones deben subsistir no sólo ellos sino hijos y nietos afectados por el paro y los desahucios.

Dado que para hacer frente a la subsistencia de sus hijos y nietos no pueden cuidar de su alimentación como sería preceptivo y ellos quisieran, especialmente a su edad.

Y dado que el Vendrell, concretamente en Comarruga, existe la Escuela de Turismo del Baix Penedès que ya se dedica al servicio de la restauración.

Por todos estos motivos, el grupo municipal de PxC solicitará al Pleno la adopción de los siguientes acuerdos:

1) Que el Ayuntamiento garantice una alimentación adecuada, dirigida por dietistas y a un precio simbólico, a toda la gente mayor del Vendrell a quienes la pensión no exceda el salario mínimo interprofesional;

2) Que se ponga en marcha este servicio domiciliario de abastecimiento de comida en fiambrera a las personas del colectivo afectado que lo soliciten y cumplan los requisitos;

3) Que para poder prestar este servicio se utilice la Escuela de Turismo del Baix Penedès en Comarruga, dado que se pueden aprovechar las prácticas de los alumnos, y;

4) Que en caso de ser necesario ampliar el número de trabajadores de esta institución, se contraten personas residentes en el Vendrell, dando preferencia a personas discapacitadas y a aquéllas que se encuentren en alto riesgo de exclusión social.

El gobierno cuatripartito PSC-CiU-PP-ERC, como ya es habitual, no sólo votó en contra de la propuesta sino que por cobardía política ni siquiera entró en el debate.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

EL 3 DE VUIT, 04/04/2014, PÀG.12 Plataforma per Catalunya presenta una proposta al proper ple del Vendrell per garantir a la gent gran necessitada una alimentació “digna i equilibrada

EL VENDRELL.- Segons la proposta de Plataforma per Catalunya (PxC), atesa la crisi hi ha cada vegada més gent gran que té pensions minses i que, a més, han d’ajudar familiars a l'atur o que han estat víctimes de desnonaments. I com que al Vendrell existeix l'Escola de Turisme del Baix Penedès, PxC demana a l'ajuntament que garanteixi una alimentación adecuada, "dirigida per dietistes i a un preu  simbòlic", a tota la gent gran que no cobri més enllà del salari mínim interprofessional. I també demana que, aprofitant la citada escola, es presti un servei domicliiari a aquest col·lectiu.

RTVELVENDRELL.CAT, 02/04/2014 L'alimentació de la gent gran, prioritat per a PxC

EL VENDRELL.- El regidor Joan Carrasco ha comentat el document que porta per títol “per tal de garantir als nostres avis una alimentació digna i equilibrada”, i ha afegit que "si hi ha diners per a altres coses menys importants i més supèrflues, la nostra prioritat és l'alimentació de la gent gran d'aquest país, que és qui l'ha aixecat i qui ha aconseguit l'Estat del benestar que avui tots gaudim". A continuació, el text íntegre de la proposta:

Atès que degut a la crisi que estem patint, i que no ha estat provocada pels ciutadans, si no per la mala gestió dels representants polítics tradicionals i pel sector de la banca, cada dia s’incrementa el nombre de llars a la nostra vila que depenen de la paga i/o pensió de la nostra gent gran.

Atès que les pensions de la nostra gent gran són cada cop més minses, afegint-se el fet que amb aquestes pensions han de subsistir no tan sols ells si no fills i néts afectats per l’atur i els desnonaments.

Atès que per fer front a la subsistència dels seus fills i néts no poden tenir cura de la seva alimentació com seria preceptiu i ells voldrien, especialment a la seva edat.

I atès que al Vendrell, concretament a Coma-ruga, existeix l’Escola de Turisme del Baix Penedès que ja es dedica al servei de la restauració.

Per tots aquests motius, el grup municipal de PxC sol·licitarà al Ple l’adopció dels següents acords: 1) Que l’Ajuntament garanteixi una alimentació adequada, dirigida per dietistes i a un preu simbòlic, a tota la gent gran del Vendrell als qui la pensió no excedeixi el salari mínim interprofessional; 2) Que es posi en marxa aquest servei domiciliari d’abastiment de menjar en carmanyola a les persones del col·lectiu afectat que ho sol·licitin i compleixin els requisits; 3) Que per poder prestar aquest servei es faci servir l’Escola de Turisme del Baix Penedès a Coma-ruga, donat que es poden aprofitar les pràctiques dels alumnes, i ; 4) Que en cas de ser necessari ampliar el nombre de treballadors d’aquesta institució, es contractin persones residents al Vendrell, donant preferència a persones discapacitades i a aquelles que es trobin en alt risc d’exclusió social.

EIXDIARI.CAT, 03/04/2014; 11:14 L'alimentació de la gent gran, prioritat per a PxC

PxC. Roda de premsa de presentació de la proposta

EL VENDRELL.- El Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) ha presentat aquesta tarda públicament, al Centre Cívic l'Estació, la seva proposta de resolució per al proper Ple de l'Ajuntament d'aquest mes d'abril. El regidor Joan Carrasco ha comentat el document que porta per títol “per tal de garantir als nostres avis una alimentació digna i equilibrada”, i ha afegit que "si hi ha diners per a altres coses menys importants i més supèrflues, la nostra prioritat és l'alimentació de la gent gran d'aquest país, que és qui l'ha aixecat i qui ha aconseguit l'Estat del benestar que avui tots gaudim". A continuació, el text íntegre de la proposta:

1) Que l’Ajuntament garanteixi una alimentació adequada, dirigida per dietistes i a un preu simbòlic, a tota la gent gran del Vendrell als qui la pensió no excedeixi el salari mínim interprofessional.

2) Que es posi en marxa aquest servei domiciliari d’abastiment de menjar en carmanyola a les persones del col·lectiu afectat que ho sol·licitin i compleixin els requisits.

3) Que per poder prestar aquest servei es faci servir l’Escola de Turisme del Baix Penedès a Coma-ruga, donat que es poden aprofitar les pràctiques dels alumnes, i;