Noticias municipales

Plataforma per Catalunya, assot de l'extrema esquerra

16/06/2015 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

PxC denuncia a la JEZ perquè retiri l'acta als dos regidors de SOM POBLE

El Vendrell | Redacció.- Ahir Plataforma per Catalunya (PxC) va presentar sengles denúncies davant la Junta Electoral de Zona (JEZ) del Vendrell contra els dos regidors electes de Som Poble (CUP, EUiA i PC), Ruben Suan Vives i Alfredo Valdivielso Romero, perquè des de PxC considerem que la fórmula emprada per a la presa de possessió dels seus càrrecs no es pot entendre com a legalment vàlida. Des de la JEZ en principi també ho han entès així i han derivat ambdues denúncies al Jutjat de Guàrdia.

Les expressions utilitzades pels dos regidors en el Ple de constitució de l'Ajuntament desnaturalitzen allò que s'estableix en la Llei Orgànica del Règim Electoral General, ja que buiden de contingut el compromís inequívoc de respecte a la Constitució per les invocacions respectives a la independència i a la república.

Les fórmules emprades per Suan i Valdivielso van ser respectivament:

Suan: “Prometo per imperatiu legal d’una constitució que mai he votat i que m’ha imposat un estat que no sento com a meu, a treballar pel Vendrell, per les classes populars i per la independència dels Països Catalans”.

Valdivielso: “Ho prometo per imperatiu legal sense renunciar als meus valors republicans i pels anhels de justícia social i de la llibertat del poble”.

Per tant, PxC sol·licita tant a la JEZ com al corresponent Jutjat de Guàrdia que després de la preceptiva valoració dels fets es procedeixi a invalidar ambdues actes de regidor i per tant se'ls retiri l'acta. Acte seguit, PxC en presentarà còpia a la Subdelegació del Govern a Tarragona per a què actuï per la via executiva.