Noticias municipales

PxC estudia la incompatibilidad de la mezquita del polígono Mata-Rocafonda con el Plan General urbanístico

29/03/2012 - Mataró

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

La portavoz de PxC ha comparecido en rueda de prensa para advertir que la mezquita proyectada en el polígono Mata-Rocafonda de la capital del Maresme podría no ajustarse a la normativa

Redacción | Mataró.- La portavoz del grupo municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) en el Ayuntamiento de Mataró ha cuestionado la compatibilidad del uso urbanístico del centro de culto de la calle Energia con el Plan General urbanístico. Mònica Lora ha asegurado que "el espacio que ocupa la mezquita ubicada en el polígono de Mata-Rocafonda está catalogado en el Plan General como suelo industrial, y como mucho, tal y como recoge el artículo 305 de las Normas Urbanísticas del plan en cuestión, podría acoger establecimientos de usos comerciales".

La regidora de PxC ha presentado una instancia en el Ayuntamiento de Mataró solicitando que los técnicos del consistorio elaboren un informe en el que detallen la compatibilidad o no del centro de culto musulmán con el Plan General. La formació identitaria también ha solicitado que se presente la licencia de actividad de la mezquita.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

http://www.mataroradio.cat, 22/03/2012; PxC qüestiona que l'ús del centre de culte del carrer Energia s'adigui al Pla General

Mataró.- Plataforma per Catalunya qüestiona la compatibilitat de l’ús urbanístic del Centre de Culte del carrer Energia, al polígon de Mata Rocafonda, amb el Pla General. La zona està assenyalada en aquest pla com a sòl industrial i com a molt, segons la normativa, podria acollir establiments d’usos comercials. En aquest sentit la portaveu de Plataforma, Mònica Lora, assegura que el centre de culte correspondria a un ús socio cultural però en cap cas comercial.

Plataforma considera doncs, que el centre de culte està instal•lat en aquesta zona tot i que el seu ús no es contempli a la definició de la zona segons el Pla General Urbanístic. En aquest sentit, Lora ha presentat una instància a l’ajuntament de Mataró sol•licitant un informe tècnic en el que es detalli la compatibilitat del centre de culte amb el Pla. A més, la formació demana la llicència d’activitat del centre.

Una instància que arriba després que Plataforma presentés al ple una moratòria per no concedir més llicències per obrir centres de culte a Mataró.

http://m1tv.xiptv.cat, 22/03/2012; Plataforma per Catalunya qüestiona la compatibilitat de l'ús urbanístic del centre de culte del carrer Energia

Mataró.- Plataforma per Catalunya qüestiona la compatibilitat de l'ús urbanístic del centre de culte del carrer Energia, al Polígon de Mata Rocafonda amb el pla general. La zona està senyalada en aquest pla com a sòl indústrial i com a molt, segons la normativa, podria acollir estabilments d'usos comercials.

Plataforma, considera doncs, que el centre de culte està instal·lat en aquesta zona, tot i que el seu ús no es contempli a la definisió de la zona segons el pla general urbanístic. En aquest sentit, Lora ha presentat una instància a l'Ajuntament de Mataró sol·licitant un informe tècnic en el que es detalli la compatibilitat del centre de culte amb el pla, a més la formació demana la llicència d'activitats en aquest centre.

Una instància que arriba desprès que Plataforma presentes al ple una moratòria per no consedir més llicències per obrir més centres de culte, a la capital del Maresme.