Noticias municipales

WWW.LAGARROTXA.INFO, 23/07/2010; MOISÈS FONT, POLIVALENT

22/07/2010 - Olot

Moisès Font defensant la moció del burca.

Olot.- Joan Guirado.- Els partits 'petits', necessiten persones amb ganes, convicció però sobretot, polivalència. Moltes vegades han de carregar amb tot el pes d'un grup municipal, ja que prou feina tenen per posar noms a una llista com perquè, a aquests noms, se'ls faci treballar. A Olot, Plataforma per Catalunya la va encertar escollint a Moisès Font. A més d'assistir a cada plenari i treballar per la ciutat des de la seva òptica, ara també es dedica a fer de fotògraf. Abans del ple d'aquesta setmana de l'Ajuntament, vam poder veure a Font fent fotos a part de la cúpula del partit, amb el president i candidat al Parlament Josep Anglada a la fila zero de la sala de plens. En un gest de bona voluntat, i perquè també hi sortís el regidor olotí a la foto, un altre regidor -en aquest cas de CiU- els va preguntar si volien que els fes la foto i els hi va acabar fent. Durant el ple, una de les membres de PxC també es va aixecar en diverses ocasions a fer fotos a Font mentre intervenia.

Josep Anglada entrevista per la televisió d'Olot.

WWW.LAGARROTXA.INFO, 23/07/2010; L'AJUNTAMENT D'OLOT DEMANA A L'ESTAT QUE PROHIBEIXI L'ÚS DEL 'BURCA' EN ESPAIS PÚBLICS

Olot.- Joan Guirado.-
El ple de l'Ajuntament d'Olot d'aquest dijous a la nit ha aprovat una moció conjunta que insta "al Govern a realitzar les reformes legals necessàries per evitar l'ús en espais públics de vestimentes que cobreixin el rostre i dificultin la identificació i comunicació visual".

Això afecta directament a les dones que utilitzen el 'burca'. En els darrers mesos la proliferació de dones que porten la cara tapada ha augmentat, motiu pel qual també s'ha disparat el nombre de persones que consideren que no s'ha de portar la cara tapada. A Olot, actualment, dues dones porten el 'burca'.

L'alcalde, Lluís Sacrest, ha recordat que "hi ha preocupació al carrer per l'ús de vestimenta que dificulti la visibilitat de la cara" i considera que "amb aquesta moció expressem que no ens agrada que hi hagi aquesta costum a la nostra ciutat". Sacrest també ha dit que "han de ser instàncies superiors -com Generalitat o estat- qui resolgui aquesta situació".

Moisès Font, Marta Riera, Nacho Mulleras i Josep Anglada al ple d'Olot.

Des de Plataforma per Catalunya, Moisès Font que en aquest ple estava acompanyat per una amplia delegació del partit encapçalada pel president ha afirmat que "estem realment contents d'aquesta moció" però que "per nosaltres aquest assumpte queda obert, no queda aquí". "Sota el paraigües de la llibertat de religió hi ha grups que atempten contra la llibertat de les persones" ha sentenciat el regidor ultradretà.

Pere Gómez, d'Esquerra Republicana creu que "s'hauria de fer més pedagogia" a la vegada que alerta que "s'hauria d'evitar discriminar persones per sexe o religió". Convergència, per la seva banda, ha reconegut "la importància d'haver presentat una moció conjunta en un tema tant delicat" tot i que, Josep Maria Corominas, creu que "ha de ser l'Estat qui ho prohibeixi i no els Ajuntaments". Des d'Alternativa per la Garrotxa, Llorenç Planagumà hi ha votat a favor tot i que per ell, aquest "no és un problema important a Olot, i tampoc és una prioritat"