Noticias municipales

Aquí vivimos aquí decidimos

19/11/2016 - Pineda de Mar

Pineda de Mar | Redacción.- Plataforma per Catalunya (PxC) ha acompañado a los vecinos de Pineda de Mar en su manifestación-caravana en la carretera nacional para denunciar la imposición del Ayuntamiento a la hora de construir una nueva mezquita en el barrio del Carme.

Como otras veces, los vecinos se han movilizado como respuesta a la falta de transparencia que el consistorio ha demostrado, aprobando la instalación de la mezquita en verano, sin proporcionar suficiente información a los vecinos y, como es lamentablemente habitual en este casos, sin consultar su opinión.

Es por eso que los afiliados de PxC en Pineda de Mar llevan tiempo trabajando con las asociaciones vecinales para frenar la construcción de un centro de culto del cual se desconocen demasiados detalles como para correr el riesgo de desestabilizar el barrio y el municipio entero.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

Els veïns del barri del Carme reben el suport de Plataforma per Catalunya contra la construcció d'una mesquita

04/10/2016 - Pineda de Mar

Fa uns dies la regidora de Plataforma per Catalunya (PxC) a la capital del Maresme Mònica Lora, conjuntament amb alguns militants de PxC, a petició dels veïns van assistir al ple de l'Ajuntament de Pineda de Mar per oposar-se a la decisió del consistori per instal·lar-hi un centre de culte islàmic en el barri del Carme i demanar explicacions sobre la mesquita.

No és la primera vegada que els veïns demanen suport a Plataforma per Catalunya, atès que es senten òrfens per part del govern local que cedeix a favor de la comunitat musulmana de Pineda de Mar, i deixar abandonats a la gent de tota la vida del barri. En aquesta línia, Mònica Lora creu que "és hora de passar a l'acció, de la mateixa manera que ho hem fet en altres localitats de la comarca per evitar la instal·lació d'una mesquita".

Des de PxC seguirem donant ple suport a totes les iniciatives que portin a terme els veïns per fer força per evitar la instal·lació de la mesquita i així poder garantir una bona convivència.

La resposta del govern municipal en el ple va ser que "la comunitat musulmana ja tenen tots els permisos per poder tirar endavant la construcció de la mesquita". En aquesta línia Mònica Lora pensa que "és una gran falta de respecte que girin l'esquena als veïns tal com ha fet l'Ajuntament i no atendre les peticions ni les diferents solucions que ells porten proposant des d'un inici".