Noticias municipales

Tafalla:

Tafalla: "el islamismo ha fijado nuestra ciudad como objetivo"

15/10/2014 - Reus

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya exige al Ayuntamiento que rechace el proyecto para instalar una nueva mezquita en el barrio de Juroca

Foto: Joan Marc Salvat

Reus | Redacción.- El portavoz de Plataforma per Catalunya en la capital del Baix Camp, Albert Tafalla, ha manifestado su oposición a la construcción de una nueva mezquita  de inspiración salafista en la ciudad.

Tafalla ha advertido que el islamismo radical utiliza las mezquitas para propagar proclamas de odio, y la clase política es responsable de permitir la implantación de este Caballo de Troya.

El portavoz de Plataforma per Catalunya ha reiterado su compromiso de defender los valores de respeto, libertad e igualdad de oportunidades entre hombres y mujeres que han permitido la convivencia en nuestra ciudad y construir una sociedad avanzada.

Es especialmente grave que la Associació Islàmica dels Musulmans del Magreb haya afirmado que se impartirán clases de árabe y se enseñará el Corán a menores de edad en la mezquita, pese a su ubicación, en una zona industrial, no lo permet.

Tafalla ha señalado que el islamismo ha fijado nuestra ciudad como objetivo, y es por ello que Reus está sufriendo un sarampión de mezquitas que amenaza con convertirla en la nueva Meca del Camp de Tarragona.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

NACIODIGITAL.CAT, 15/10/2014; PxC alerta que Reus s'està convertint en «la Meca del Camp de Tarragona»

Arran de les informacions publicades sobre els passos endavant que està fent l'Associació Islàmica dels Musulmans del Magreb en el projecte de construcció d'una nova mesquita a la ciutat de Reus, el partit Plataforma per Catalunya, de la mà del seu portaveu a la ciutat, Albert Tafalla, ha demanat a l'Ajuntament que rebutgi la construcció d'aquest equipament «d'arrel salafista» al barri Juroca.

En el seu comunicat, Tafalla recorda, tal com va publicar ReusDiari.cat, que els promotors d'aquesta mesquita a la ciutat de Reus ja han anunciat que tot i que no poden fer ús del centre de culte per donar formació d'àrab o l’Alcorà a menors d'edat ho faran igualment.

Des de Plataforma per Catalunya s'assegura que «l'islamisme radical utilitza les mesquites per propagar les seves proclames d’odi, i la classe política n’és responsable de permetre la implantació d’aquest Cavall de Troia». El portaveu a Reus d'aquest partit ultra amb representació en alguns municipis del país creu que l'islamisme «ha fixat la nostra ciutat com a objectiu, i és per això que Reus està patint una xarampió de mesquites que amenaça de convertir-la en la nova Meca del Camp de Tarragona».

REUSDIGITAL.CAT, 15/10/2014; PxC exigeix a l'Ajuntament que rebutgi la nova mesquita del barri Juroca

El portaveu de Plataforma per Catalunya (PxC) a Reus, Albert Tafalla, ha mostrat la seva oposició a la construcció d'una nova mesquita "d'arrel salafista" a la ciutat, concretament, al barri Juroca. Segons Tafalla, "l'islamisme radical utilitza les mesquites per propagar les seves proclames d'odi i la classe política n'és responsable de permetre la implantació d'aquest Cavall de Troia".

Des de PxC alerten, a més, que l'associació islàmica que impulsa el centre religiós "ha avisat que no complirà la prohibició que no permet donar classes en un equipament situat a una zona industrial. Igualment, tenen previst d'ensenyar l'àra o l'Alcorà a menors d'edat".

Per Tafalla, l'islamisme ha fixat "Reus com a objectiu i per això està patint un xarampió de mesquites que amenaça de convertir-la en la nova Meca del Camp de Tarragona". Per tot plegat, Plataforma per Catalunya exigeix a l'Ajuntament que rebutgi el projecte.

DIARI MÉS, 16/10/2014, Pàg. 7; PxC diu que Reus es convertirà en la nova "Meca del Camp"

El partit Plataforma per Catalunya (PxC) de Reus va manifestar ahir la seva oposició a la construcció d'una nova mesquita a la ciutat, projectada al barri Juroca. El portaveu de PxC a Reus, creu que la ciutat "està patint una xarampió de mesquites que amenaça de convertir-la en la nova Meca del camp de Tarragona". A més, des de PxC recelen que des de la mesquita ensenyin àrab i l'Alcorà als joves. Tafalla alerta que "la classe política és responsable de permetre la implantació d'aquest cavall de Troia".
Precisament, amb la voluntat de regular l'accessibilitat i l'entorn dels centres de culte de la ciutat, en una mesura que també s'ha implementat en altres ciutats, el govern de Reus ha suspés temporalment, per un any, l'atorgament de llicències per a usos religiosos. Aquesta nova mesquita va tramitar els papers abans de la nova normativa.