Noticias municipales

Barcelona, 13/03/2013; PxC ha expulsado mediante expediente disciplinario a Xavier Fernández y le exige que abandone su acta de concejal

14/03/2013 - Ripoll

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

PxC ha expulsado mediante expediente disciplinario a Xavier Fernández y le exige que abandone su acta de concejal.

Barcelona| Redacción.-  El 26 de febrero del presente año el comité disciplinario de Plataforma per Catalunya enviaba un expediente de expulsión al concejal de Ripoll Xavier Fernández, en ese expediente como es preceptivo se le daba hasta el día 9 de Marzo para presentar alegaciones. No habiendo respondido al requerimiento del partido se le da por expulsado.

Anteriormente en diversas ocasiones,  la última hace escasamente un mes PxC se ha puesto en contacto con este concejal para que cumpliera con sus obligaciones como concejal. Al poco de iniciarse la legislatura Fernández dejó de tener contacto con los delegados del partido en la zona, ni a nivel local, ni provincial, jamás ha asistido a las asambleas periódicas de concejales que convoca el partido y además no ha seguido la línea de voto de la formación identitaria, abrazando en muchas ocasiones las tesis independentistas de CIU.

Por otro lado no ha cumplido  nunca con los compromisos económicos que asumen los concejales de todos los partidos políticos y no ha dado cuenta jamás de lo que ha hecho o dejado de hacer con dinero del grupo municipal, dinero que ha de ir destinado a gestionar el grupo municipal de PxC en Ripoll. Por estos múltiples motivos, se le decidió abrir un expediente de expulsión, después de haber intentado solventar el tema con el dialogo en repetidas ocasiones sin ningún éxito.

Ahora únicamente esperamos que deje su acta de concejal ya que el pueblo de Ripoll votó la candidatura de PxC y no a Xavier Fernández, con lo cual lo lógico y normal que haría cualquier persona con principios y honradez sería dejar paso al siguiente de la lista.

Por otro lado, la dirección de PxC no tiene ninguna duda de que el concejal ha sido engañado, embaucado o seducido por el alcalde de la localidad Jordi Munell para quitarse de encima la acérrima e incómoda oposición que supone un concejal de PxC honrado e idealista en cualquier Ayuntamiento y así además asegurarse un voto más.

Plataforma per Catalunya también quiere dejar claro que emprenderá las acciones necesarias contra el Sr. Xavier Fernández si no da cuenta de donde ha gastado el dinero del grupo municipal y que próximamente presentará su nuevo delegado en el Ripollés y futuro concejal de PxC en Ripoll.

También queremos pedir disculpas al municipio de Ripoll porque la delegación local escogió sin duda al peor de los candidatos, pero que no duden que el compromiso de PxC con esta preciosa villa sigue en pie, como sigue en todos los rincones de Catalunya.

PxC

Barcelona, 13 de marzo de 2013

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.NACIODIGITAL.CAT, 13/03/2013; PxC es queda sense representació a l'Ajuntament de Ripoll

Redacció.-  Plataforma per Catalunya (PxC) s'ha quedat sense representació a Ripoll menys de dos anys després d'aconseguir-la per primera vegada. Aquest dimecres, Xavier Fernández, el seu únic edil, va presentar una carta a l'Ajuntament informant de la seva decisió i de la voluntat de continuar com a regidor no adscrit.

Les raons esgrimides per Fernández és que s'ha “trobat sol” desenvolupant la seva tasca al consistori. A més, assegura que no li interessa en absolut la línia assumida pel partit que "cada vegada més és notícia per fets que no tenen a veure amb la política".

La versió del ja exregidor no concorda amb la de Josep Anglada, líder de la formació xenòfoba. En aquest sentit ha assegurat a ElRipollès.info que ja havien expulsat Fernández després que fa un mes i mig li obrissin un expedient disciplinari del qual no van obtenir cap tipus de resposta. Abans, segons Anglada, dos membres de la direcció de PxC es van reunir amb l'edil ripollès per reclamar informació sobre la seva tasca així com l'aportació que tots els càrrecs electes han de realitzar per finançar el partit. En aquest sentit el líder de Plataforma assegura que mai va pagar i ha lamentat la "connivència" que durant aquest temps ha tingut amb l'equip de govern.

WWW.ELRIPOLLES.INFO, 14/03/2013; PxC es queda sense representació a Ripoll

Redacció.- Plataforma per Catalunya (PxC) s'ha quedat sense representació a Ripoll menys de dos anys després d'aconseguir-la per primera vegada. Aquest dimecres Xavier Fernández, el seu únic edil, va presentar una carta a l'Ajuntament informant de la seva decisió i de la voluntat de continuar com a regidor no adscrit.

Les raons esgrimides per Fernández, en declaracions al Diari de Girona, és que s'ha “trobat sol” desenvolupant la seva tasca al consistori. A més, assegura que no li interessa en absolut la línia assumida pel partit que “cada vegada més és notícia per fets que no tenen a veure amb la política”.

La versió del que va ser cap de llista de PxC –amb qui ha estat impossible parlar- no concorda amb la de Josep Anglada, líder de la formació xenòfoba. En aquest sentit ha assegurat a ElRipollès.info que ja havien expulsat Fernández després que fa un mes i mig li obrissin un expedient disciplinari del qual no van obtenir cap tipus de resposta. Abans, segons Anglada, dos membres de la direcció de PxC es van reunir amb l'edil ripollès per reclamar informació sobre la seva tasca així com l'aportació que tots els càrrecs electes han de realitzar per finançar el partit. En aquest sentit el líder de Plataforma assegura que mai va pagar i ha lamentat la “connivència” que durant aquest temps ha tingut amb l'equip de govern.

Sigui com sigui el cert és que durant aquesta primera meitat de la legislatura la incidència de Xavier Fernández als plens ha estat pràcticament nul·la. En aquest sentit destaca que no ha generat cap debat a l'entorn de la immigració, el tema “estrella” de la formació. A més, la seva posició sobre qüestions com el sobiranisme ha estat erràtica. Precisament la PxC, en un comunicat emès aquest dijous, ha lamentat que sovint abracés "les tesis independentistes de CiU".

Reclamen l'acta i anuncien accions legals

En un comunicat la direcció de Plataforma per Catalunya ha anunciat que emprendrà accions legals per tal que Fernández –a qui reclamen que torni l'acta de regidor- aclareixi com ha gastat els diners del grup municipal. També afirmen que en breu presentaran el nou delegat de la formació al Ripollès i demanen disculpes perquè "la delegació local va escollir sens dubte al pitjor dels candidats".

WWW.ELDIARIDEGIRONA, 14/03/2013; El regidor de Plataforma per Catalunya a Ripoll abandona el partit

Xavi Fernández afirma que ha rebut més suport de l'equip de govern de CiU que de la seva formació

Ripoll | Jordi Remolins El fins ara únic regidor que Plataforma per Catalunya (PxC) tenía a Ripoll, Xavi Fernández, s'ha desvinculat del partit del vigatà Josep Anglada i continuarà mantenint el seu càrrec com a independent.

Ahir mateix va presentar una carta a l'Ajuntament informant d'aquesta circumstància i de la voluntant de seguir exercint la seva tasca al consistori com a no adscrit.

La raó que esgrimeix Fernández per haver fet aquest pas a mig mandat és que "m'he trobat sol en la meva tasca des que ara fa dos anys vaig entrar a l'Ajuntament" ja que, segons afirma, "he rebut més ajuda de l'equip de govern (CiU) i del secretari municipal que no del meu partit". També afirma que no li interessa en absolut la línia que està prenent PxC que "cada vegada més és notícia per fets que no tenen a veure amb la política". Fernández va presentar-se com a cap de llista de PxC, tot i que ell mateix reconeix que "no trobaven ningú més per ocupar aquest lloc". En tot cas es mostra agraït al partit per haver-li donat aquesta oportunitat. Abans mai havia estat en cap organització política o sindicat, tot i que sí que està involucrat en diversos clubs esportius de la comarca, tant de dards com de futbol sala. El ja exregidor de PxC afirma que no té cap por d'haver deixat el partit, ni de rebre cap pressió a partir d'ara: "la pressió l'haurien d'haver fet mentre era regidor seu, en lloc d'haver-me deixat penjat".

Durant els dos anys com a regidor ha sorprès l'actitud de Xavi Fernández, que mai ha incidit en temes relacionats amb la immigració -principal cavall de batalla del partit- i que ha aprovat pràcticament totes les mocions relacionades amb temes de sobirania i l'independentisme que s'han plantejat als plenaris. Pel que fa al seu futur un cop s'acabi aquest mandat, Fernández afirma que "el temps dirà", però en tot cas descarta incorporar-se al PP, partit contra el qual va competir per assolir la seva regidoria: "seria l'últim on aniria a petar", assenyala

EL 9 NOU, 15/03/2013; Portada i Pàg. 9 El regidor de PxC de Ripoll deixa PxC

Xavier Fernández té la intenció d’acabar la legislatura com a regidor no adscrit i Josep Anglada el vol demandar

Ripoll.-  Ruth Espuny.-  Xavier Fernández, primer i únic regidor de la PxC a l’Ajuntament de Ripoll, ha deixat el partit per sentir-se “totalment abandonat”. Per la contra, el president de la PxC, Josep Anglada, diu que a final de febrer se li va enviar un expedient per no complir la disciplina de partit i està estudiant posar-li una demanda. Fernández diu que acabarà la legislatura com a regidor no adscrit, i confia que el fet de no pertànyer a aquest partit “faci que se’m tingui més en compte com a regidor”. Fernández explica que fa unes setmanes va comunicar “per correu electrònic” que dimitia del partit i que, per tant, passava a ser regidor no adscrit a l’Ajuntament de Ripoll.

El motiu essencial de la seva decisió és que s’ha sentit “abandonat”, ja que segons explica “en aquests més de dos anys que han passat només hem fet una reunió amb el partit i ni m’han vingut a veure”. Fernández considera que la PxC hauria d’haver tingut en compte que “era la primera vegada que estava en política” i, per tant, donar-li assessorament “ja que quan tenia dubtes ho havia de demanar tot al secretari, i això no pot ser”. El mateix diu de la resta de llista que el va acompanyar a les eleccions municipals: “Ningú s’ha acostat a l’Ajuntament ni m’han ajudat en res”. El president de la PxC, Josep Anglada, l’ha acusat de no informar del que ha fet amb els diners que ha cobrat com a regidor, “que haurien de destinar-se a gestionar el grup municipal de Ripoll”.  Fernández, però, diu que no vol fer cap comentari, “senzillament només dir que no estic ni afiliat al partit”.

Transfonguin-me emmascarat cap a CiU

PxC ha emès un comunicat on explica que poc després d’iniciar-se la legislatura, Xavier Fernández va deixar de tenir contacte amb els delegats del partit a la zona, a escala local i provincial, i que mai ha assistit a les assemblees de regidors. També critiquen que no ha seguit la línia de vot del partit “abraçant en moltes ocasions les tesis independentistes de CiU”. Per aquest motiu, la PxC i el seu líder, Josep Anglada, veuen indicis “de transfonguin-me emmascarat cap a CiU”. Fernández ha negat aquesta acusació: “S’equivoquen moltíssim”. Per tot plegat, Josep Anglada ha confirmat que emprendrà les accions necessàries contra Fernández “presentant una demanda” si no diu com ha gastat els diners del grup municipal. També ha dit que properament presentarà el seu nou delegat al Ripollès i futur regidor de PxC a Ripoll.