Noticias municipales

Entrevista de El 9 Nou al alcaldable de Plataforma per Catalunya

13/04/2015 - Ripoll

ENTREVISTA DE EL 9 NOU AL ALCALDABLE DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Pep Sort: “a Ripoll hi ha una immobilitat total. Falta empenta i aire fresc”

Ruth Espuny

És fill de la Seu d’Urgell però fa més de dues dècades que resideix a Ripoll i té com a objectiu recuperar la capitalitat de comarca per Ripoll.

Pep Sort és el candidat a l’alcaldia de la vila per Plataforma per Catalunya (PxC), que a les eleccions de l’any 2011 va obtenir un regidor per primera vegada. El que més el preocupa és que Ripoll “tingui tots els serveis que els seus ciutadans es mereixen”.

Sort és mosso d’esquadra i per poder encapçalar una llista electoral ha hagut de demanar una excedència temporal “específica per aquests casos com el meu”.

Assegura que des que tenia 16 anys “només m’he ocupat d’intentar cobrir les necessitats de la gent” i per això ha estat treballant amb entitats com la Creu Roja i també l’exèrcit. La seva afició és llegir “i fins i tot he publicat algun petit llibre”, perquè escriure és l’altra de les seves passions, a part dels esports d’hivern.

Sort explica que si s’ha presentat a les eleccions per optar a l’alcaldia és perquè està tip “que faci tants anys que les administracions vagin per un camí i les necessitats de les persones per un altre”. I ha triat PxC perquè ha canviat de líder […].

Diu que “el problema és la immigració descontrolada i l’excés d’islamització, que s’ha d’aturar ja”.

Pel que fa a Ripoll, diu que ell començaria “fent una auditoria econòmica externe de l’Ajuntament per veure quina situació té, i a partir d’aquí saber què es pot fer realment”.

Creu que a Ripoll li falta “capitalitat”, que el centre d’atenció primària (CAP) tingui un metge 24 hores o fins i tot un hospital “perquè els serveis bàsics han d’estar a la capital”.

També el preocupen els serveis socials “i sobretot ajudar la gent gran” i controlar les ajudes que es donen. “Ara mateix hi ha un desori per tot arreu, terrible”, apunta.

També vol posar solució “als punts negres que hi ha als accessos del poble”.

Sort es mostra molt crític amb la gestió de l’Ajuntament de Ripoll “perquè hi ha hagut una immobilitat total. Falta empenta i aire fresc”, assegura.