Noticias municipales

Josep Maria Enguix explica los ejes del programa electoral en Rubí

09/03/2015 - Rubí

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya presenta su candidatura ante los medios de comunicación

Rubí | Redacción.- Plataforma per Catalunya se presentó el pasado jueves ante los medios de comunicación.

El candidato Josep María Enguix destaco la necesidad de que un partido como PxC obtenga representación en el ayuntamiento.

El partido ha presentado la campaña con la que pedirá el voto de los rubinenses en las elecciones de mayo. La formación reivindica su ideario de aumento en el control de la inmigración y el endurecimiento de los requisitos para el acceso a las ayudas sociales.

Plataforma per Catalunya (PxC) quiere introducir el concepto de la cultura del esfuerzo en el sistema de ayudas públicos para evitar “confundir ayudas sociales con regalos”, el sistema esta creado de tal manera que la gente de fuera recibe demasiadas ayudas sin pedirles nada a cambio. El partido que se presenta por segunda vez a las elecciones municipales, quiere un cambio en las políticas de ayudas sociales para evitar que en un futuro pase “lo que está pasando en Francia” en el que las segundas generaciones de inmigrantes cuando dejan de recibir las ayudas por parte de la administración se vuelven contra el sistema.

En paralelo la formación propone la integración de la riera en la ciudad a través de la creación de un carril bici para recuperar el espacio como una zona de ocio y de pasarelas para los peatones que unan ambos lados. El partido cree que la zona de la Llana es un punto a revitalizar precisamente a través del ocio, incluso con locales que puedan abrir por la noche.

PxC plantea la creación de un servicio de comisarías de policía local itinerante para acercar esta institución al ciudadano.

Y por ultimo un plan de actuación contra el incivismo, ampliación y mejora del eje comercial, y rebajas en los impuestos para el ciudadano y el comercio que se compensara con el recorte de sueldos y asignaciones políticas del ayuntamiento.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

RUBITV.CAT, 06/03/2015; Josep Maria Enguix (PxC): 'A la gent que ve de fora se li regalen massa coses'

Plataforma per Catalunya acusa el PP d'haver-li copiat l'eslògan electoral 'Primer els de casa'

Plataforma per Catalunya torna a insistir en la necessitat de controlar la immigració. En aquest sentit, el partit considera que a aquest col·lectiu 'se li regalen massa coses' i demana un control de les ajudes a les quals tenen accés i aposta per un sistema basat en 'la cultura de l'esforç'.

D'altra banda, PxC proposa construir una altra piscina municipal a l'aire lliure, un nou pavelló a Can Rosés, un carril bici a tocar de la Riera i a crear una zona d'oci a La Llana, entre altres mesures.

Plataforma per Catalunya confia que aquest cop sí que aconseguirà representació municipal i acusa el PP d'haver-li 'copiat' l'eslògan electoral 'Primer els de casa' durant els comicis del 2011.

RADIORUBI.FM, 06/03/2015; Plataforma per Catalunya vol introduir la cultura de l’esforç en l’accés als ajuts públics

Plataforma per Catalunya (PxC) vol introduir la cultura de l’esforç en el sistema d’ajuts públics per evitar 'confondre ajudes socials amb regals’. El partit, que es presenta per segona vegada a unes eleccions municipals, vol un canvi en les polítiques d’ajuts socials per evitar que en un futur passi ‘el que està passant a França’.

El partit ha presentat aquest dijous la campanya amb la que demanarà el vot dels rubinencs a les eleccions del maig. La formació es referma en el seu ideari d’augment del control d’immigració i d’enduriment dels requisits per atorgar l’empadronament.

La idea matriu d’aquest plantejament és, segons el cap de llista Josep Maria Enguix, introduir el concepte de cultura de l’esforç a l’hora d’atorgar ajuts públics a ‘la gent que ve de fora’. Si no es fa, diu Enguix, ho lamentaran les properes generacions. En aquest sentit, el candidat ha citat França on, segons considera, les persones immigrades que han deixat de rebre ajuts s'han girat contra el sistema.

En paral·lel, la formació proposa un nou pavelló esportiu a Can Rosés per donar sortida a les necessitats de les entitats esportives. En aquest àmbit, també plantegen la creació d’una nova piscina municipal.

També proposarà la integració de la riera a la ciutat a través de l’habilitació d’un carril bici per recuperar l’espai com a zona d’oci. El partit creu que la zona de la Llana és un punt a revitalitzar precisament a través de l’oci, fins i tot amb locals que puguin obrir les nits.

PxC planteja la creació d’un servei de comissaria de Policia Local itinerant per apropar aquesta institució als ciutadans.

Josep Maria Enguix, PxC