Noticias municipales

Tolerancia cero con las bandas latinas

27/03/2014 - Sant Boi de Llobregat

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

PSC, CiU i ICV rebutgen una moció de Plataforma per Catalunya que demanava més recursos per combatre les bandes llatines

Fa uns mesos PP, CiU, PSC i ICV van fer una moció conjunta reprovant una campanya de Plataforma per Catalunya contra la ploriferació d’aquestes bandes a la ciutat, a les que qualificaven d’inexistents

Sant Boi de Llobregat | Redacció.-  El grup municipal de Plataforma per Catalunya va presentar en l’últim ple una moció que demanava mesures per lluitar de forma efectiva contra les bandes llatines després dels successos relacionats amb aquests grups que s’han vingut succeint en els últims anys a la ciutat.

En la moció el portaveu de Plataforma per Catalunya, David Parada, solicitava “un mapa de risc de les bandes a Sant Boi, tal i com s’ha fet a d’altres ciutats, per poder garantir una lluita efectiva contra elles en coordinació amb les regiduries de seguretat, civisme, serveis sociales i educació del nostre ajuntament”.

Parada ha recordat que “aquestes demandes estan presents a les nostres peticions des de fa temps i es remunten a l’inici de legislatura, quan es van començar a registrar problemes a la zona de barbacoes Camps Blancs”.

Reconeixement a la labor policial

Parada també ha volgut agrair i reconèixer la labor policial dels diferents cossos que treballen a la ciutat, i ha matisat que moltes vegades la inseguretat es relaciona erròniament amb una inacció policial, ja que en els problemes d’inseguretat intervenen molts factors com l’urbanisme, la cohesió, l’educación, una bona resposta de les administracions públiques i una llei i recursos que actualment no acompanyen les actuacions policials.

Igualment ha considerat un pas endadvant que els diferents partits comencin a assumir certs problemes d’inseguretat perquè és la base per solucionar-los.

Critica a la canviant postura del PP

Des de PxC no s’entén com el PP fa mesos presentava una moció conjunta amb PSC, ICV i CiU reprovant una campanya que denunciava certs problemes relacionats, entre d’altres coses, amb les bandes llatines a la ciutat, i ara digui que fa temps que observa aquests problemes donant missatges totalment desordenats i de forma caòtica sense cap línia argumental.