Noticias municipales

EL 9 NOU, 16/03/2012; PxC de Torelló recull un miler d’adhesions per demanar mercat al barri de Montserrat

16/03/2012 - Torelló

El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a Torelló presentarà de nou una moció per demanar un mercat setmanal al barri de Montserrat. Aquesta vegada però, amb l’aval d’un miler de signatures.

Xavier Bardolet.- Mig any després que el ple de l’Ajuntament els hi tombés, el grup de PxC a Torelló presentarà de nou una moció per demanar un mercat setmanal al barri de Montserrat. Aquesta vegada, amb l’aval d’un miler de signatures que han recollit al barri i amb el suport explícit, diuen, de l’associació de veïns, els comerciants i els marxants del mercat setmanal dels dimecres, dels quals “almenys una part” estarien disposats a fer-ne un altre els divendres al matí al barri de Montserrat. “La gent ho vol perquè és un barri que s’està quedant sense vida”, assegura David Olivares, regidor del grup. “La gent gran no va al de baix el poble perquè el bitllet de bus val com anar a Manlleu”, diu. I recorda que el PSC també tenia aquesta proposta al seu programa electoral. “No s’entendria que hi votessin en contra només perquè és una proposta nostra”.

En l’últim ple, al febrer, PxC ja va anunciar la voluntat de recuperar la moció i va tornar a sentir per part del llavors regidor de Comerç,

Manel Romans (CiU), els mateixos arguments en el sentit que desdoblar un mercat setmanal “en podria crear dos de fluixos” i que caldria estudiar-ho “a fons i amb consens” abans de prendre cap decisió. Josep M. Soldevila, portaveu del grup, reivindica el dret de PxC a presentar propostes “que són pel bé del poble” i que l’estigma que les seves sigles han creat en altres grups polítics no té cap sentit. “Uns parlen d’independentisme, nosaltres d’immigració, però en altres temes podem posar-nos d’acord”. I admet que en la recerca d’adhesions “ens ha firmat gent que no ens votarà mai”. Al marge del barri de Montserrat, PxC també vol mesures per vitalitzar el barri dela Cabanya

Bona idea, mal moment

X.B. El president de l’Associació de Marxants d’Osona, el torellonenc Joan Carmona, té parada al mercat de Torelló. Coneix la proposta de PxC i assegura que “és una bona idea, però ara no és el moment”. I afegeix que “així mateix els ho he dit quan n’hem parlat”. Es dóna el cas que Carmona és del PSC i que aquest grup portava al programa electoral el mercat setmanal al barri de Montserrat.

“Però ara vivim un moment fràgil, i desdoblar el mercat afebliria el que tenim,que malgrat tot és un dels que millor funciona”. I posa l’exemple de Vic, que d’ençà que té el mercat dels diumenges al Remei “s’ha notat tant al del dissabte com al del dimarts”. Carmona demana “un any o dos”per poder-ho plantejar.