Noticias municipales

Por la libertad de expresión

29/01/2015 - Torelló

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Una moción de PxC de condena al ataque islamista de París centra el debate del pleno

Torelló | Redacción.- Una moción de condena al atentado islamista del 7 de enero en París presentada por Plataforma per Catalunya centró el debate del pleno municipal.

El resto de partidos votó en contra, y el grupo encabezado por Josep Maria Soldevila se quedó solo en la condena del acto terrorista perpetrado por fanáticos islamistas y la defensa de la libertad de expresión.

En una sucia maniobra de tacticismo político el 2º teniente de Alcalde de ERC, Jordi Casals, intentó hacer una enmienda a la totalidad de la propuesta para ver si de este modo PxC la votaba en contra.

Esta estridencia se le volvió en contra y se vio forzado a votar en contra de su propia enmienda.

En el pleno, regidores de Plataforma per Catalunya y vecinos que asistieron al pleno, mostraron carteles de Mahoma para revindicar el derecho a la libertad de expresión.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

NACIODIGITAL.CAT, 29/01/2015; Una moció sobre els atemptats de París centra el debat del ple de Torelló

Una moció presentada per PxC sobre els atemptats del 7 de gener a París va centrar el debat del ple municipal de Torelló, celebrat aquest dilluns al vespre. Després d'una acalorada discussió, la Moció no va prosperar i l'alcalde, Santi Vivet, va proposar a la resta de grups de presentar-ne una altra d'alternativa en la propera sessió plenària.

En un ple essencialment de tràmit, el grup municipal de PxC va presentar una moció de condemna a l'atemptat terrorista islamista del passat 7 de gener i d'adhesió al Dia Europeu en record de les víctimes del terrorisme. Per la seva banda, el grup d'ERC va presentar una esmena al text inicial de la moció, en defensa de la qual Jordi Casals va recordar l'acte de rebuig que va organitzar la comunitat musulmana de Torelló i va expressar la seva oposició a qualsevol expressió d'islamofòbia.

Però arran de la intervenció del portaveu de PxC per exposar els motius de la moció, el regidor d'ERC va reaccionar demanant la retirada de la seva esmena o bé, en cas que no fos possible, va anunciar el vot contrari del seu grup a la moció. La resta de grups municipals van lamentar el to del discurs i les paraules del regidor de PxC i, tot i que van manifestar el seu rebuig frontal a totes les formes del terrorisme, van votar en contra de la moció.

L'alcalde va tancar la discussió proposant als grups que s'havien alineat contra la moció d'elaborarne una altra d'alternativa per ser presentada en el proper ple.

En un altre punt de l'ordre del dia, el ple va aprovar la recuperació de la paga extraordinària i addicional dels empleats municipals, que es va suprimir el desembre de 2012; així com la modificació dels estatuts del Consorci Localret.