Noticias municipales

Casanova:

Casanova: "ninguno de ustedes conseguirá dividir a los catalanes"

06/08/2013 - Tortosa

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya se opone a la vía secesionista

Tortosa | Redacción.- El portavoz de Plataforma per Catalunya, Jordi P. Casanova, ha sido el único en votar en contra de la moción presentada conjuntamente por CiU, ERC, PSC e ICV para la adhesión al “Pacto nacional por el derecho a decidir”, que ha contado con la abstención del Partido Popular.

Casanova ha recordado los “21 siglos de historia de la ciudad, su importancia como tercera ciudad de la provincia romana de la Hispania citerior con capital en Tarraco y los importantísimos lazos de la ciudad con Aragón”.

El portavoz ha matizado que “la época de mayor esplendor de la ciudad se vivió con la corona aragonesa, y el conde Ramon Berenguer IV dio en la ciudad un amplio territorio independiente con fueros y privilegios propios”.

Igualmente ha subrayado la importancia del tortosinismo, movimiento destacado durante años en la ciudad y que periodistas de la talla de Ramon Vergés Paulí y Sebastià Campos Terrés habían defendido, siempre dentro de las peculiares características de la ciudad, al tener tradiciones y costumbres propias y un dialecto idiomático propio.

Casanova ha apuntado contra los secesionistas. En esta línea se ha dirigido a ellos asegurando que “ninguno de ustedes conseguirá dividir a los catalanes. Quin quiere verdaderamente a Cataluña no pone la mano en la caja, no se forra con el dinero público, no practica la corrupción y no ahoga a sus ciudadanos con más y más impuestos".

En otros puntos del orden del día el regidor identitario votó en contra de la aprobación de la cuenta general del ejercicio 2012, advirtiendo que “Tortosa es una ciudad dejada, sucia, oscuridad y con la mayor deuda de su historia -más de 55 millones de euros-, pero tenemos los impuestos, tasas y tributos más altos que nunca".

Plataforma per Catalunya subscribió una declaración institucional para rechazar el Plan Hidrológico de la Cuenca del Ebro y otra para declarar Tortosa ciudad solidaria con los enfermos de Alzheimer.

Todos los grupos políticos con representación en el Ayuntamiento rechazaron apoyar una moción impulsada por Plataforma per Catalunya para condenar los atentados terroristas perpetrados por el integrismo islámico en Europa.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

LAMARFANTA.COM, 6.8.2013; Tortosa s'adhereix al Pacte Nacional pel Dret a Decidir i promourà la celebració de la consulta entre la ciutadania

TORTOSA (Baix Ebre).- El ple de L'Ajuntament de Tortosa ha aprovat aquest dilluns adherir-se al Pacte Nacional pel Dret a Decidir i promoure que la societat civil del municipi puga sumar-se al procés, així com a la celebració d'una consulta sobre el futur polític de Catalunya. L'acord sorgeix de la fusió de les mocions que havien presentat els grups de CiU, PSC, ERC i Iniciativa-Entesa per Tortosa. L'únic regidor del Partit Popular s'hi ha abstingut, mentre que el portaveu de PxC ha votat en contra del text. La moció aprovada dóna ple suport a la Comissió d'estudi sobre el dret a decidir creada al Parlament, i també demana la "màxima celeritat" en els treballs encarregats a la mateixa comissió per conèixer les diferents opcions possibles per fer efectiu "el dret a decidir del poble de Catalunya sobre el seu futur".

Aquesta és la primera vegada que el ple de l'Ajuntament de Tortosa es posiciona majoritàriament a favor de la celebració d'una consulta sobre la independència a Tortosa. A l'octubre del 2009, el grup d'ERC -que governava al costat de CiU- va presentar una moció per fer arribar al ple de Tortosa "l'esperit d'Arenys", en el marc de l'onada de consultes ciutadanes que va iniciar l'Ajuntament d'Arenys de Munt. Però era una proposta força suau, que no demanava el suport del consistori tortosí a la celebració de cap consulta al municipi. L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, pertany al sector més sobiranista de CiU, però ha estat una de les veus que en aquell moment va voler posar més seny davant de l'onada de consultes que va provocar l'espurna d'Arenys de Munt. Bel deia, sobretot, que l'Ajuntament no podia donar suport a una consulta ciutadana sobre el dret a decidir, si hi havia el risc seriós que a Tortosa sortís "no" a la independència de Catalunya.

En el ple d'aquest mes d'agost també s'ha aprovat, en aquest cas de manera unànime, una nova declaració institucional de rebuig del Pla Hidrològic de Conca del riu Ebre aprovat pel Consell de l'Aigua de la Demarcació de l'Ebre i pel Consejo Nacional del Agua. El text lamenta la "falta de voluntat per part de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) i del Ministeri d'Agricultura d'escoltar, considerar i negociar la proposta de la Comissió per a la Sostenibilitat de les Terres de l'Ebre (CTSE)", al temps que es "referma la voluntat de mantenir l'oposició jurídica i política al Pla de Conca, en cas d'aprovació per part del Consell de Ministres".

D'altra banda, en la mateixa sessió plenària s'han aprovat dues declaracions institucionals més. Una en defensa dels mitjans de comunicació locals públics front als efectes que es desprenen de l'Avantprojecte de llei de Racionalització i Sostenibilitat Local (ARSAL) del Govern de l'Estat, que ha rebut els vots favorables de tots els regidors excepte els de PP i PxC, que s'han abstingut. L'altra proposta de Presidència, aprovada per unanimitat de tots els grups, ha declarat Tortosa ciutat solidària amb l'Alzheimer. Una nombrosa representació de membres de l'Associació de Familiars de malalts d'Alzheimer de les Terres de l'Ebre (AFATE) ha assistit a la votació, mentre que la presidenta d'AFATE i tinent d'alcalde de l'àrea de Servei a les Persones, Ana Algueró, s'ha felicitat per l'acord assolit, el primer d'aquestes característiques al nostre país.

En l'apartat de propostes polítiques, al marge de la del Pacte pel dret a decidir, s'ha aprovat també una moció que insta el Govern central a ampliar la moratòria en les actuacions d'inspecció a les entitats esportives sense ànim de lucre, en l'àmbit de l'esport no professional, mentre no s'estableixin els canvis legislatius necessaris per tal d'establir un règim especial de la Seguretat Social que contempli la singularitat d'aquestes entitats, que porti a una reducció o eliminació del percentatge de cotització de l'esport amateur. L'acord s'ha produït després que els grups que han proposat mocions en aquest sentit, CiU i ERC, hagin pactat una proposta conjunta que ha estat posteriorment votada per tots els grups, excepte el PP, que s'ha abstingut. Finalment, una moció de PxC sobre atemptats terroristes islamistes ha estat rebutjada pel Ple.

En el Ple municipal del mes d'agost s'ha donat compte de la relació de factures certificades a l'empara del RDL 8/2013 i s'ha aprovat el compte general de 2012. També s'han aprovat les noves tarifes del servei d'aigua i clavegueram, que afavoreixen el consum racional i les rendes baixes. Fora de l'ordre del dia, l'alcalde ha incorporat un nou punt al ple que valida l'acord entre Ajuntament, Generalitat, GISA i ACSA per a la represa de les obres de l'aparcament soterrat del carrer Montcada i la plaça superior, amb l'objectiu que estiguin operatius abans d'acabar l'any 2013.