Noticias municipales

Vic, 28/03/2012; Anglada trata de fascistas y nazis los planteamientos de la CUP al pleno del Consejo Comarcal

02/04/2012 - Vic

Veure vídeo

COMUNICADO DE PRENSA DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Josep Anglada aseguró al último pleno del Consejo Comarcal de Osona que “una cosa es estar en contra de la reforma laboral y el otro muy diferente apoyar a partidos antisistemes como la CUP que cada vez se acercan más a planteamientos utilizados por el fascismo o el nazismo".

Vic | Redacción.-
El pleno del Consejo Comarcal, que se celebró este pasado miércoles, se vivieron algunos momentos de tensión. Unos de los puntos que generó más debate fue el trámite para prestar el servicio de recogida de desechos y limpieza viaria en Manlleu. Tanto los independientes, la CUP e ICV, cuestionaron que el Consejo haga la limpieza viaria sin haber creado el servicio. En este sentido el consejero de Plataforma per Catalunya (PxC), Antoni Sánchez, hizo notar que “en el pleno de Manlleu, donde ICV está en el gobierno, se había aprobado por unanimidad”.

La tensión del pleno llegó cuando se discutieron cuatro mociones, tres de la CUP (insumisión fiscal, reforma laboral y transporte escolar) y una de ICV (rechazo a los recortes beques comedor y ayudas al transporte escolar).

PxC como la mayoría de grupo no apoyaron ninguna de las mociones presentadas por la CUP e ICV.

En cuanto a la moción sobre la insumisión fiscal, el portavoz de PxC, Josep Anglada, dijo que “no podemos apoyar a una moción que se aleja de nuestra síntesis ideológica y que no deja de ser un brindis al solo”. En este sentido Anglada señaló que “el que si apostamos en PxC y no lo hemos negado nunca, es una mejor financiación por Catalunya”.

Respecto a la moción de la reforma laboral, Angada dejó claro que “PxC ya se manifestó en su momento contraria a la reforma laboral aprobada unilateralmente por el Partido Popular con el apoyo de CiU”. A diferencia pero de la que se presentó en el Ayuntamiento de Vic y en la cual PxC apoyó, en este caso PxC votó en contra. En este sentido Anglada señalo que “no podemos apoyar a una moción que se nos pide que apoyemos a las movilizaciones sociales y ciudadanas”, y añadió “una cosa es estar en contra de la reforma laboral y el otro muy diferente apoyar a partidos antisistemes como la CUP que cada vez se acercan más a planteamientos utilizado por el fascismo o el nazismo.

PxC

Vic, 28 de marzo de 2012

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

El 9 Nou, 30/03/2012; Els independents qüestionen que el Consell faci la neteja viària a Manlleu sense haver creat el servei

A.D. El ple del Consell d’Osona, que es va fer aquest dimecres, va tenir punts d’interès polític capital, com l’aprovació del Programa d’Actuació Comarcal, que ve a ser el full de ruta per aquest mandat i que inclou, per exemple, la planta de tractament de residus a Orís o la portada d’aigua al Lluçanès. De totes maneres, el que va generar més debat va ser el tràmit per prestar el servei de recollida de deixalles i neteja viària a Manlleu.

El que havia de ser un tràmit, no va ser-ho ben bé. El motiu és que els independents, per boca de Carles Baronet, van mostrar-se d’acord que el Consell presti aquest servei –fins ara Manlleu ho feia amb una empresa privada– però van qüestionar que la forma emprada per l’equip de govern fos legal.

Antoni Sánchez (PxC) va fer notar que al ple de Manlleu, on ICV és al govern, s’havia aprovat per unanimitat.

El ple no va tenir més sobresalts fins al final, quan es van discutir Quatre mocions, tres dela CUP(insubmissió fiscal, reforma laboral i transport escolar) i una d’ICV (rebuig a les retallades en beques menjador i ajuts al transport escolar). La de la insubmissió fiscal va prosperar; les altres tres, no.

La notícia, però, va ser el guirigay per la intervenció de Josep Anglada, portaveu de la PxC, referint-se a la CUP i a ICV com a partits “antisistema” i “en molts casos violents”. Davant les queixes de Roser Mas (ICV) i Liliana Vilanova (CUP), el president, Joan Roca, va intentar posar-hi ordre: “Els adjectius que utilitza estan fora de lloc”, va dir a Anglada per tancar un ple amb un de

WWW.ELTRIANGLE.CAT, 05/04/2012; Qui ha acusat les CUP de “tenir plantejaments feixistes i nazis”?

Redacció.-  Josep Anglada. El president del partit xenòfob i ultradretà Plataforma per Catalunya va deixar anar aquesta atzagaiada contra la plataforma d’esquerra independentista després de l’últim ple del Consell Comarcal d’Osona, del qual en forma part. En el plenari s’havien discutit diverses mocions presentades pels consellers comarcals de la CUP, algunes d’elles conjuntament amb el grup d’Iniciativa a l’organisme. Una d’aquestes mocions plantejava una reprovació de la reforma laboral impulsada pel Govern central.

Els consellers de PxC hi van votar en contra, tot i que, encara no fa ni un mes, el partit d’Anglada –amb ell mateix al capdavant– sí que va donar suport a una moció de característiques semblants sotmesa a votació al plenari de l’Ajuntament de Vic. A partir d’aquell moment, el plenari del consell comarcal va ser mogudet. En una roda de premsa posterior, el dirigent ultra va intentar explicar-se a la seva manera: “Una cosa és estar en contra de la reforma laboral i l’altra molt diferent donar suport a partits antisistemes com la CUP que cada vegada s’acosten més a plantejaments utilitzats pel feixism i el nazisme”.