Noticias municipales

Vic, 25/02/2013; PxC inicia una campaña de información a los ciudadanos de Vic

25/02/2013 - Vic

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada: Es normal y de sentido común que queramos rentabilizar al máximo las ayudas a entidades y asociaciones de nuestra ciudad, fruto del acuerdo con el equipo de gobierno para aprobar los presupuestos del Ayuntamiento de Vic.

Vic | Redacción. - El grupo municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) en el Ayuntamiento de Vic, emprenderá una
campaña dirigida a los ciudadanos de Vic donde hará constar el trabajo realizado en los últimos dos últimos años en el consistorio de Vic.

De momento, la prensa ya se ha hecho eco de las cartas que está enviando el grupo municipal de PxC en los hogares de los vicenses donde se informa que "los barrios de la ciudad de Vic recibirán aparte de los 600 euros ya otorgados por el Ayuntamiento 500 euros más que los destinará Plataforma per Catalunya, para poder hacer aún más unas fiestas más lúcidas".

En este sentido, Anglada ha manifestado que "no entiendo la polvareda que está levantando la aprobación de los presupuestos de este año por parte del equipo de gobierno y Plataforma per Catalunya", añadiendo "es normal y de sentido común que como partido político queramos rentabilizar al máximo las ayudas a entidades y asociaciones de nuestra ciudad, fruto del acuerdo con el equipo de gobierno para aprobar los presupuestos del Ayuntamiento de Vic".

Anglada cree que todo este revuelo es fruto de "la envidia que está despertando Plataforma per Catalunya en los demás grupos de la oposición por el trabajo bien hecho de PxC en el consistorio de Vic".

PxC

Vic, 25 de febrero de 2013

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

EL 9 NOU, 25/02/2013; PORTADA i PÀG. 9 Anglada s’atribueix com a pròpies subvencions dels pressupostos de Vic

Una carta a les entitats distingeix les quantitats acordades per PxC amb CiU i ERC

J.C. El grup municipal de PxC ha començat una campanya d’enviament de cartes per acabar de rendibilitzar al màxim els fruits de l’acord amb CiU i ERC per aprovar els pressupostos de l’Ajuntament de Vic. Ho fa, però, explicant aquests pressupostos a la seva manera. Si més no, diferent de la que normalment es fa, que primer es negocien uns pressupostos, amb incorporacions bàsicament de l’equip de govern però també del grup o grups que hi donen suport, però que un cop aprovats, totes les partides acaben formant part d’un pressupost únic, sense atribuir-ne cap d’elles a una  formació concreta.

Doncs bé, en les cartes que està enviant PxC, firmada pel seu president i portaveu a l’Ajuntament de Vic, Josep Anglada, aquesta formació continua parlant de partides que estan a disposició seva per destinar a entitats i associacions vigatanes. Concretament, al segon paràgraf de la carta que han rebut algunes d’aquestes entitats diu textualment: “La negociació per l’aprovació del pressupost municipals per l’any 2013 per part de l’equip de govern i Plataforma per Catalunya ha fet que el nostre grup municipal disposés d’un import per destinar a entitats i associacions vigatanes”. I acte seguit, en el tercer paràgraf, es fa esment especial de la subvenció que afecta l’entitat en qüestió. Per exemple, en les adreçades a les comissions de festes de barri o associacions de veïns, el text és el següent: “Per aquest motiu, els comuniquem que els barris de la ciutat de Vic rebran a part dels 700 euros ja atorgats per l’Ajuntament 500 euros més que els hi destinarà Plataforma per Catalunya, per tal de poder fer encara més unes festes més lluïdes”. Si bé és cert que l’increment de la subvenció atorgada a les associacions de veïns és fruit de l’acord amb PxC, també ho és que la partida total que consta al pressupost a hores d’ara també és assumida pels grups de CiU i ERC, que també van votar el pressupost, i no només es tracta d’una partida pròpia del partit d’Anglada.

La rendibilització de l’acord amb CiU i ERC per aprovar el pressupost ha estat molt criticada des dels quatre grups de l’oposició vigatana a més d’entitats socials de la ciutat, que veuen que tendeix a normalitzar la presència de PxC al consistori.