Noticias municipales

Vic, 06/03/2013; Josep Anglada: La ideología de los republicanos López y Ballana es estar en política para vivir de la política

07/03/2013 - Vic

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada responde a las provocadoras declaraciones de los dos concejales de ERC en el Ayuntamiento de Vic, señalando que "interponen los intereses partidistas y económicos particulares frente a los intereses de la ciudad".

Vic | Redacción. - Tras el anuncio hecho la semana pasada por ERC de no querer pactar más el presupuesto municipal con Plataforma Per Catalunya (PxC), el concejal y portavoz de PxC en el Ayuntamiento de Vic, Josep Anglada, no ha tardado demasiado en responder a las provocadoras declaraciones de los dos concejales de ERC en el Ayuntamiento de Vic, afirmando que "lo único que demuestran estos dos concejales con esta postura es su poca estima a la ciudad de Vic, demostrando una vez más que interponen los intereses partidistas y económicos particulares frente a los intereses de la ciudad ". En este sentido, Anglada ha manifestado que "como partido responsable que somos, éramos conscientes de que no hubiera sido bueno para la gente de Vic, ni para el día a día del funcionamiento del Ayuntamiento, ni para la imagen pública de Vic, que el consistorio no hubiera aprobado el presupuesto ", añadiendo "puedo asegurar que tanto el alcalde como el concejal de hacienda están satisfechos con el acuerdo que llegaron con Plataforma per Catalunya".

Para Anglada, la reacción de los dos republicanos en el Ayuntamiento de Vic se debe a "la poca participación y poco protagonismo que han tenido en estos casi dos años de legislatura dentro del equipo de gobierno, y al ver que la CUP les ha cogido todo el protagonismo ", añadiendo "lo que les preocupa a los dos concejales de ERC, es que Plataforma per Catalunya haya negociado un presupuesto con el equipo de gobierno que ha beneficiado a 37 entidades y asociaciones de nuestra ciudad, y que ellos han estado incapaces de hacerlo en los dos años que llevarán en el gobierno".

Anglada, también se ha pregunta "¿qué hacían hasta ahora entonces al equipo de gobierno el Sr. López y el Sr. Ballana?". “¿Ahora que queda tan sólo un presupuesto para aprobar en este mandato solicitan al alcalde de Vic Josep M. Vila d'Abadal que les permita participar directamente en la negociación de los próximos presupuestos?". Lo que tiene muy claro Anglada, es que "si no hubiese sido por PxC, tanto López como Ballana, les era igual a donde iban a parar o quien se beneficiaba del presupuesto municipal.

Finalmente, Anglada ha señalado que "la ideología tanto del Sr. López como la del Sr. Ballana, es estar en política para vivir de la política y seguir engañado a los ciudadanos, con la palabra independentista que actúa como un ungüento de la serpiente que cura todos los males", añadiendo" ¿hasta cuando abusarán estos dos señores para hacernos creer que su trabajo dentro del equipo de gobierno requiere tanta dedicación cuando con la mitad pasarían?".

PxC

Vic, 6 de marzo de 2013

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

El 9 NOU, 01/03/2013; Portada i Pàg. 13 Ara ERC de Vic no votrà més amb PxC

Ara ERC de Vic també diu que no votarà més mocions de PxC i que no hi volen pactar més el pressupost. Votaran en contra o s’abstindran, i si és una moció pel bé de Vic caldrà que l’executiva local aprovi el vot a favor

Vic.- Josep Comajoan.-  La pressió popular, dels moviments socials i de les mateixes bases del partit han obligat ERC de Vic a moure fitxa i modificar la seva política respecte a PxC. Ho anunciaven dimarts, quatre dies després d’una reunió amb vuit membres d’entitats i associacions adherides a Unitat contra el Feixisme i el Racisme (UCFR) a Osona. Una reunió a la qual van assistir també David Karvala, un dels portaveus nacionals d’UCFR, i David Minoves, activista d’UCFR i que fins l’octubre de 2011 va ser responsable nacional de Moviments Socials i Immigració d’ERC. Ara per ara, ERC de Vic està disposat a no acceptar cap més pacte del pressupost de Vic que se sustenti en un acord només amb PxC. A més, seguint la línia dels últims plens, i que no havia estat anunciada públicament, votaran en contra o s’abstindran en les mocions presentades per PxC, si no és que sigui d’un gran interès per a la ciutat. I fins i tot en aquest cas caldrà una autorització prèvia de l’executiva local.

No han passat ni nou mesos de la manifestació del 26 de maig passat que, impulsada per la CUP, va acabar sent convocada per més d’un centenar d’entitats. Una manifestació que tot i ser a favor de la cohesió social va tenir ERC com una ferma opositora, en considerar que es donava un excessiu protagonisme a PxC i Josep Anglada i que es retrò alimentava el seu discurs. ERC també ha criticat en més d’una ocasió la postura de la CUP de votar sistemàticament en contra totes les mocions de PxC en considerar-lo un partit antidemocràtic i que va en contra dels drets humans. Ara, amb la decisió aprovada en l’assemblea de militants d’ERC de Vic del 14 de febrer passat, el partit republicà fa un pas endavant i intenta acostar-se als posicionaments de la CUP, amb qui comparteix una part significativa de l’electorat.

L’acord de CiU i ERC amb PxC per aprovar els últims pressupostos ha anat portant cua. I políticament ha afectat més ERC que CiU. Des d’UCFR es va fer públic un comunicat on es recordava que líders nacionals del partit havien firmat un manifest d’aquesta organització antifeixista molt crític amb PxC. Se’ls retreia la contradicció de firmar per una part el manifest i per una altra aprovar els pressupostos amb PxC precisament a Vic, feu del partit i que hi té Josep Anglada com a regidor.

A proposta de David Minoves es va convocar aquesta reunió amb UCFR, que després d’ajornar-se en dues ocasions es va fer divendres al Casal Claret. Allà els dos regidors d’ERC, però especialment Joan Ballana, van defensar la política d’integrar PxC en la política institucional de Vic per tal desactivar-lo políticament. Una postura que va ser discutida pels membres d’UCFR presents a la reunió. També es va retreure a ERC que fins ara no hagi participat en els moviments antifeixistes i antiracistes de la ciutat, a la qual cosa Joan López es va comprometre a impulsar la presència de membres del partit a UCFR, on ja n’hi ha des del principi de la CUP, SI i ICV.

Sigui com sigui, la decisió de no pactar més els pressupostos només amb PxC i de no votar-los sistemàticament cap moció i, si s’havia de fer, que fos prèvia autorització de l’executiva local, ja havia estat presa a l’assemblea de militants d’ERC del dijous abans. En aquella assemblea, segons el resum publicat a la web d’ERC de Vic, també es va aprovar “la revisió del pacte de govern amb CiU i els regidors independents que conformen l’actual govern municipal per tal de fer-lo més cooperatiu i de lideratge compartit en la presa de decisions pel que fa als grans temes que tenen afectació de ciutat”. Darrere aquest ERC exigeix a CiU poder ser a la negociació dels pròxims pressupostos redactat hi havia, entre altres qüestions, la que fa referència a la negociació dels pressupostos. ERC ha demanat, i així diuen que els ho ha acceptat l’alcalde, Josep M. Vila d’Abadal (CiU), ser present en la negociació del pròxim pressupost i no trobar- s’ho tot dat i beneït com aquesta última vegada que ells es refiaven que es podria arribar a un acord amb SI i a última hora es van trobar fent-se la foto de la votació només amb PxC.

L’anunci aquest dimarts del canvi en la política d’ERC respecte a PxC va ser saludat per Josep Anglada amb dues piulades a Twitter amb el seu estil habitual: “Si en Junqueras és un càncer pel país, el vigatà i republicà López és un càncer per la ciutat de Vic”. I al cap d’una estona: “Els republicans del consistori vigatà encara no han paït el gol per l’esquadra que els va marcar PxC. Que en són de burros!”.