Noticias municipales

Vic, 12/05/2013; El Ayuntamiento de Vic vuelve aprobar otro moción de Plataforma per Catalunya

12/05/2013 - Vic

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El pleno de Vic aprueba una de Plataforma por Cataluña donde pedía el desdoblamiento de la línea de tren Barcelona-Ripoll y para mejorar las instalaciones de la estación de Vic.

Vic | Redacción. - Seis fueron las mociones que se debatieron en el último pleno del Ayuntamiento de Vic, de las cuales tan sólo prosperaron tres y las demás fueron rechazadas.

Plataforma per Catalunya (PxC) apoyó la primera moción que pedía la supresión de la Delegación y Subdelegaciones del Gobierno en Cataluña. Anglada justificó el voto favorable argumentado que "en atención a la necesidad de la simplificación administrativa, que todo el mundo reclama y PxC en primer lugar y de la que habla siempre todos los partidos de la casta pero que no hacen prácticamente nada, y también, por ahorro económico que esto representaría".

El pleno también aprobó un propuesta de acuerdo sobre la soberanía fiscal de Cataluña, que se aprobó con los votos a favor de CiU, CUP, ERC, SI y PSC y el voto contrario de PxC El portavoz identitario tal como ya ha manifestado en otras ocasiones, justificó el voto contrario señalando que "ateniendo el informe presentado por la secretaria y el interventor de este Ayuntamiento y que dejaba muy claro que esta propuesta no es una declaración institucional de posicionamiento político o ideológico, sino que tiene un contenido propio de un acto administrativo resolutivo, y por tanto, tiene efectos jurídicos, no podemos apoyar esta propuesta ", añadiendo, "las leyes están para cumplirlas, nos gusten más o nos gusten menos ", y por lo tanto, continuó diciendo "nosotros no queremos ser responsables del pago de posibles sanciones o intereses en caso de que la Agencia Estatal no recibiera a tiempo los correspondientes ingresos".

La tercera moción era la que presentaba Plataforma per Catalunya para pedir el desdoblamiento de la línea de tren Vic-Ripoll y para mejorar las instalaciones de la estación de Vic. El portavoz de PxC, que agradeció al grupo municipal de CiU por haberse sumado a la misma, dijo que "hoy no sólo hacemos una reivindicación histórica para conseguir el desdoblamiento de la vía de Barcelona-Ripoll, sino que al mismo tiempo pedimos a Renfe que haga las mejoras correspondientes en la estación de tren de Vic". La moción fue aprobada con los votos favorables de PxC, CiU, PSC y SI. La CUP votó en contra. ICV y ERC se abstuvieron.

La primera moción que no salió adelante fue la presentada por la CUP en apoyo a la campaña de Boicot contra Israel con motivo del aniversario de la Nakba. El líder identitario que denunció el seguidismo de CiU y otras formaciones soberanistas en el Estado de Israel, dijo que "condenamos la persecución de cualquier pueblo en función de su identidad colectiva". Y añadió "Plataforma per Catalunya es partidaria de mantener una postura de neutralidad que permita ser un agente de paz y estabilidad en la zona, escuchado y respetado por ambas partes en el conflicto". La moción fue rechazada ya que tan sólo contó con los 2 votos de la CUP, 1 de Si, y 1 de ICV.

La moción que presentaba ERC en apoyo a los corresponsales de Cataluña radio estuvo retirada para hacer una de consensuada en todos los grupos municipales para el próximo pleno.

Finalmente, la última moción que presentaba ICV para la creación de un Fondo Catalán de Viviendas tampoco prosperó. Anglada  recordó que "han estado los partidos de la casta como CiU, ERC, PSC y PP e ICV, que han sido cómplices de la legislación actual y que ahora, hipócritamente, se lamentan como si acabaran de llegar de la Luna". PxC se abstuvo.

En el apartado de ruegos y preguntas PxC hizo un total de 15 preguntas acabando así con un pleno que duró más de 5 horas

PxC

Vic, 12 de abril de 2013

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.OSONA.COM, 06/05/2013; Ple de Vic Sobirania fiscal, trens, Israel i Catalunya Ràdio

Redacció.-  El ple va debatre sis mocions, començant per dues de caràcter nacionalista, que demanaven la supressió de la delegació i subdelegacions del govern espanyol a Catalunya, en aquest cas presentada de manera conjunta entre CIU, CUP, ERC, ICV i SI i a favor de la sobirania fiscal, presentada per CIU, CUP, ERC i SI. El consens en la presentació d'aquestes mocions va fer que s'aprovessin amb comoditat després d'haver estat tractades parcialment o retirades en anteriors plens

Es va aprovar, amb els vots de CIU, una moció per unes instal·lacions dignes a l'estació de tren de Vic, presentada per PxC, i es van rebutjar una moció de la CUP en suport a la campanya de boicot, desinversions i sancions contra Israel i una altra d'ICV per a la creació d'un fons social català d'habitatges i el lloguer forçós dels habitatges buits. Aquesta última va ser rebutjada amb el vot de qualitat de l'alcalde.

La moció presentada per ERC en suport als corresponsals de Catalunya Ràdio i defensa del servei públic dels mitjans de comunicació catalans es va posposar pel proper ple vistes, segons Joan López, “la voluntat d'aprovar-la” i per tal d'introduir-hi algunes esmenes.

EN BREU

En el cas de les treballadores de la neteja, el regidor de Règim Interior, Antoni Serrat, va precisar, arran de dues preguntes de PxC i ICV respectivament, que hi ha una conversa prevista pel proper dimecres, dia 8 de maig, que podria tenir els efectes de desconvocar la vaga.

L'Ajuntament de Vic deixarà de pagar els impostos a l'Estat a partir de juliol

El ple aprova una nova moció sobre la sobirania fiscal, ara sense posposar la seva executabilitat.

L'Ajuntament de Vic farà efectiva la sobirania fiscal a partir del proper mes de juliol. O sigui, que començarà a pagar l’IRPF i l’IVA a l’Agència Tributària Catalana, en comptes d'efectuar-los a l'Agència Tributària espanyola, com s’ha fet fins ara. Es tracta però d'una mesura simbòlica ja que la Generalitat traspassarà els impostos a l'Estat al cap de quatre dies.

Així es va aprovar en el ple celebrat aquest dilluns. La moció, presentada a instàncies de CiU, ERC, CUP i SI, també va rebre els vots favorables del PSC. Per la seva banda, Plataforma per Catalunya hi va votar en contra.

EL9NOU, 10/05/2013; PÀG. 9 Geometria variable

La votació de les mocions, que engreixen un ple de cinc hores, configuren majories insòlites

Vic.- A.D.- El ple de l’Ajuntament de Vic de dilluns va ser etern. La part més transcendent de la sessió, la de les propostes d’acord, es va resoldre en dues hores, però, després, se’n van invertir gairebé tres més per discutir fins a sis mocions –es va parlar des dels corresponsals de Catalunya Ràdio fins a una campanya de boicot contra Israel per la nakba palestina– que van configurar majories insòlites.

Les mocions, a Vic, són un món a part. L’exemple és que es pot veure  PxC demanant la supressió de la delegació i la subdelegació del govern espanyol; CiU i PxC reivindicant, plegats, la millora de les instal·lacions de l’estació de tren de Vic, o l’alcalde, Josep M. Vila d’Abadal, tombant, amb el vot de qualitat, una proposta d’ICV en matèria d’habitatge a la qual els seus socis de govern, ERC, sí que havien donat suport. La màniga ampla en la votació de les mocions no és estranya: són resolucions que habitualment solen servir per instar i que no porten associat un acord d’obligat compliment.

Mocions a banda, de teló de fons sempre queda el record de la votació per validar els pressupostos, en què CiU i ERC van recórrer al suport de  PxC. Aquesta foto, que l’oposició es cuida de subratllar amb diligència –la CUP ho va fer al ple de dilluns–, provoca mal d’estómac a l’equip de govern. Per això, dediquen esforços a distanciar- se’n.

Dilluns, el portaveu de PxC, Josep Anglada, els ho va posar fàcil. Apartat de la negociació del pla d’inversions, va fer un discurs molt dur contra l’equip de govern i, especialment, contra el titular d’Economia, Antoni Serrat. “Gràcies per deixar clar com som de diferents”, va ser la lacònica resposta de Serrat.

Els dos regidors d’ERC, Joan López i Joan Ballana, a l’ull de l’huracà per l’acord del pressupost, tampoc van refusar el cos a cos amb Anglada. Forma part de l’estratègia d’ERC per enderrocar els ponts que, per donar llum verda als números, l’equip de govern va construir amb la PxC. “He comptat els insults i improperis i, si del seu discurs en treu els adjectius, no en queda res”, li va deixar anar López; “el que li passa és que vostè està preocupat pels mals resultats que té, i que continuarà tenint mentre es presenti”, li va respondre el líder de la PxC. I, com aquests exemples, més. Estira-i-arronsa propis de la dialèctica govern-oposició, però que, a Vic, per la història recent, es converteixen en indicadors vàlids per intentar escrutar el futur immediat.

Només  PxC diu no a la sobirania fiscal Vic L’Ajuntament de Vic, que al març ja havia aprovat una moció sobre la sobirania fiscal remetent-se a la que proposés l’AMI, en va validar una segona al ple d’aquest dilluns. El text, presentat per CiU, CUP, ERC i SI, el va defensar Marc Barnolas, de la CUP. Es va felicitar que, després que ells haguessin empès, al final s’aprovés.

Només la PxC no hi va donar el “sí”. La moció explicita que s’iniciaran els mecanismes necessaris perquè la liquidació de l’IVA i l’IRPF del segon trimestre, al juliol, es faci a l’Agència Tributària catalana. Després, els ingressarà a l’espanyola. L’alcalde, Josep M. Vila d’Abadal, en va defensar la transcendència per començar a construir la hisenda pròpia a l’hora de fer el pas cap a la independència.