Noticias municipales

Vic, 12/02/2013; Plataforma per Catalunya no ve con buenos ojos la implantación del sistema de recogida de residuos puerta a puerta

02/12/2013 - Vic

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada: "Cuando los ciudadanos eligen a sus representantes en el consistorio, lo hacen porque les solucionamos los problemas, y el puerta a puerta podría crear más”.

Vic | Redacción. - El grupo municipal de Plataforma per Catalunya (PxC), tras mantener diversas reuniones y captar la opinión de muchos vicenses sobre el proyecto de recogida selectiva que el equipo de gobierno quiere llevar a cabo el próximo año en la ciudad, ha llegado a la conclusión de que "ahora no es el mejor momento para hacer un cambio de hábitos e implantar un sistema de recogida de residuos puerta a puerta”.

Para el cabeza de la oposición en el consistorio de Vic , Josep Anglada , que visitó con otros concejales del Ayuntamiento de Vic la ciudad italiana Rovereto con el objetivo de conocer de primera mano la experiencia del sistema de recogida de residuos puerta a puerta, ha manifestado " no ver con mucho buenos ojos la implantación del sistema de recogida de residuos puerta a puerta que quiere implantar el equipo de gobierno de CiU y ERC en la ciudad de Vic", añadiendo "cuando los ciudadanos eligen a sus representantes al consistorio, lo hacen porque les solucionemos los problemas , y el puerta a puerta podría crear más ".

El líder identitario también ha señalado que "en este momento que la gente en general está muy dolida con las administraciones, no es necesario marearlos con novedades que supondría un cambio radical en los usos diarios como es el puerta a puerta”.

Finalmente, Anglada cree que "una ciudad como Vic con un 27% de inmigración, aún sería mucho más difícil implantar un sistema de recogida de residuos puerta a puerta”.

PxC

Vic, 2 de diciembre de 2013

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.OSONA.COM, 03/12/2013; PxC anuncia que no donarà suport a la recollida de residus porta a porta a Vic

El grup municipal opina que ara no és el millor moment per fer un canvi d’hàbits

Redacció.- El grup municipal de PxC de Vic considera que “ara no és el millor moment per fer un canvi d’hàbits i implantar un sistema de recollida de residus porta a porta” a la ciutat. La formació ha pres la decisió després de mantenir diverses reunions i captar l’opinió de molts vigatans, segons una nota de premsa.

L’equip de govern de la ciutat, format per CiU i ERC, defensa la implantació d’aquest nou servei de recollida de residus, perquè considera que seria més net, més econòmic i facilitaria l’augment de les tones de recollida selectiva. Per altra costat, també es reconeix que, sobretot al principi, generarà molts problemes a la ciutadania. Uns problemes que podrien suposar un cost electoral, de cara a les municipals del 2015.

L’Ajuntament està estudiant la proposta des de l’any 2010. La decisió, però, s’hauria de prendre amb celeritat, ja que l’equip de govern té previst incloure el cost del porta a porta en els pressupostos municipals del 2014, que s’haurien d’aprovar a principis d’any. Per tot plegat, està intentat trobar el màxim de consens amb totes les forces polítiques.

De moment, només s’han pronunciat dos partits. Per un costat, el regidor de SI, Iban Lapeira, ja ha anunciat que hi donarà suport, amb la qual cosa l’equip de govern ja té garantida l’aprovació, si porta la proposta al ple (11 dels 21 regidors del consistori). Ara, PxC ha fet públic que els seus cinc regidors, en cas d’una votació, es posicionaran en contra.

El portaveu de PxC, Josep Anglada, que va visitar amb altres regidors de l’Ajuntament de Vic la ciutat italiana Rovereto amb l’objectiu de conèixer de primera mà el porta a porta en aquesta ciutat, amb característiques molt semblants a Vic, creu que “en aquest moments que la gent està molt dolguda amb les administracions, no cal marejar-los amb novetats que els suposaria un canvi radical en els usos diaris com és el porta a porta”. I afegeix: “Quan els ciutadans trien els seus representants al consistori, ho fan perquè els solucionem els problemes, i el porta a porta en podria crear-ne més”. A més, Anglada opina que el sistema serà encarà més difícil d’implantar a causa de l’elevat índex d’immigració que hi ha a la ciutat.

Un sistema implantat al sud d'Osona

La recollida selectiva porta a porta consisteix a lliurar els residus al servei municipal de recollida davant de la porta de casa, en uns dies i hores determinats per a cada fracció. A través d’aquest model es pot fer la recollida de totes les fraccions domèstiques amb recollida a la via pública (resta, matèria orgànica, vidre, envasos i paper i cartró). A Osona, el sistema està molt implantat al sud de la comarca, en els municipis de la Mancomunitat la Plana, i funciona molt bé, amb unes xifres de recollida per sobre de la mitjana catalana i comarcal.

Si l’Ajuntament de Vic ho tirés endavant, es convertiria en la primera gran ciutat de tot el país que implanta el sistema de recollida de residus porta a porta.

EL 9 NOU, 05/12/2013; PÀG. 16 La PxC “no veu amb bons ulls” el porta a porta a Vic

Vic .- La PxC també s’ha pronunciat sobre el porta a porta, el sistema de recollida de residus que es vol implantar a Vic i que pot ser el tema estrella d’ara a les eleccions. PxC diu que “no veu amb bons ulls” el porta a porta. Segons el seu líder, Josep Anglada, “quan els ciutadans trien els seus representants al consistori, ho fan perquè els solucionem els problemes, i el porta a porta en podria crear més”. SI, que va fer una consulta entre els adherits, sí que hi donarà suport.