Noticias municipales

Vic, 23/12/2013; Anglada califica al exconcejal de PxC Sánchez de

Vic, 23/12/2013; Anglada califica al exconcejal de PxC Sánchez de "fachenda, cobarde y trepa" en el pleno del Consell Comarcal

21/12/2013 - Vic

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada que califica al exregidor de PxC de Manlleu en el Consell Comarcal de " fachenda, cobarde y trepa", fue el único que votó en contra la moción que presentó la CUP que apelaba a la desobediencia si Madrid no autoriza la consulta.

Vic | Redacción. - El presidente de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, creo expectación en el último pleno del año del Consell Comarcal del pasado miércoles.

Anglada, aprovechó nada más comenzar el pleno para acusar al ex concejal de PxC Antonio Sánchez de " fachenda, cobarde y trepa sin principios ni ideología y lo califica de ultra que sólo busca su interés persona" en continuar aprovechándose de un cargo que tal como manifestó el propio Anglada "quien le nombró Conseller Comarcal fui yo mismo".

El pleno del Consell Comarcal aprobó el presupuesto para 2014 sólo con los votos a favor de los tres grupos de gobierno. Plataforma per Catalunya se abstuvo. Anglada señaló que "aunque saben que el Consejo Comarcal es una administración finalista, este presupuesto que nos ha presentado el equipo de gobierno, es un presupuesto sin alma, sin coraje y sin empuje”.

Plataforma per Catalunya fue el único grupo político del Consell Comarcal de Osona que votó en contra la moción que presentó la CUP y que apelaba a la desobediencia si Madrid no autoriza la consulta. En este sentido, el conseller Anglada recordó que " lo único que ha hecho el presidente de la Generalitat, ha sido poner una fecha y una pregunta para que ERC le apruebe el presupuesto, pero siendo consciente de que no habrá referéndum, y por tanto, lo que está haciendo es continuar engañando a la buena gente de Cataluña " .

PxC

Vic, 23 de diciembre de 2013

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.EL9NOU.CAT, 18/12/2013; Josep Anglada carrega contra el seu ex-regidor de Manlleu al ple del Consell Comarcal

El líder de PxC va reaccionar davant el seu excompany de partit amb desqualificatius que el mateix president del Consell, Joan Roca, va qualificar d'insults.

Vic.- Redacció.- Josep Anglada i Antoni Sánchez eren fins ara els dos consellers comarcals en representació de Plataforma per Catalunya. Compartien taula, gairebé colze a colze , just davant de les conselleres comarcals d'Iniciativa, Roser Mas, i la CUP, Liliana Vilanova. Coincidien altre cop al ple l’endemà de l’anunci dels regidors de Manlleu d’abandonar el grup polític. Des del Consell Comarcal, conscients de la tensió que hi ha entre els fins ara companys de partit, van decidir separar-los. Un a la primera fila i l'altre a dalt de tot, amb les conselleres d'Iniciativa i la CUP entremig. Anglada no va esperar ni un segon a disparar.

El president del Consell Comarcal, Joan Roca, va emplaçar a Anglada a parlar de la seva situació al final del ple i a fer-ho sense insults, tot i que això no ho va aconseguir. El president de Plataforma per Catalunya va demanar en l'apartat de precs i preguntes que els serveis tècnics del Consell Comarcal li facin arribar la documentació el més aviat possible per expulsar a Antoni Sánchez del seu grup i li va demanar que presenti la seva dimissió. Aquest però es nega a fer-ho.

Joan Roca però ja va avisar que la llei diu que l'acta de conseller és nominal un cop els partits han designat els seus representants. Per tant, Sánchez té el seu dret a continuar en el càrrec encara que abandoni el grup de Plataforma per Catalunya.

WWW.OSONA.COM, 18/12/2013; Antoni Sánchez continua com a conseller comarcal tot i la seva renúncia a PxC

Sessió tensa al ple del Consell Comarcal, amb un Josep Anglada a qui se li va retirar la paraula en diverses ocasions

Vic.- Redacció.-  Antoni Sánchez continuarà com a conseller comarcal, tot i la seva renúncia a PxC, que va oficialitzar el dimarts en el ple de Manlleu, junt amb els seus companys regidors Francesc Polo i Humilde Domínguez. Així es va evidenciar en el ple ordinari del Consell Comarcal d’Osona, que es va celebrar ahir al Sucre de Vic. Sánchez hi va assistir amb tota normalitat. A partir d’ara, al Consell Comarcal parlarà en nom propi. A l’ens, PxC només hi tindrà un conseller.

La sessió s’esperava amb expectació. Més que res, per la trobada de Sánchez amb Josep Anglada, president del partit i l’altre conseller comarcal de PxC.

Unes hores abans, Anglada havia carregat amb contundència contra els tres regidors de Manlleu, que havien passat al grup no adscrit i que, tot apunta, estan flirtejant amb Ciutadans, de cara a les properes eleccions municipals. “Si són espanyolistes, ja està bé que s’apartin de PxC. No és el nostre tarannà”, va dir el president de PxC.

En relació a la continuïtat de Sánchez al Consell Comarcal, Anglada tampoc es va mossegar la llengua. “No crec que es presenti. Seria tenir molta cara dura”, va dir.

Es va equivocar. Sánchez va aparèixer a la sessió, tot i que estava força nerviós. El regidor de Manlleu fins i tot va dubtar en marxar, emporugit per la reacció de Josep Anglada, tal com va reconèixer en una xerrada informal amb periodistes. L’exconseller de PxC hauria preferit no assistir a la sessió i deixar que tot es calmés, però el president comarcal, Joan Roca, el va convèncer, segons va assegurar Sánchez en aquesta mateixa conversa. Cal recordar que les actes dels consellers són personals.

Finalment, però, la sang no va arribar al riu, tot i que Anglada ho va intentar. El president de PxC va arribar a la sala i va ignorar Sánchez, ni tan sols el va saludar. Un cop a dins, ja asseguts separats (en no formar part de PxC, a Sánchez se li va atorgar un altre lloc), Anglada va demanar la paraula i va començar a proferir insults a Sánchez, amb paraules com “fatxenda” o “covard”.

El president Joan Roca el va aturar i el va instar a parlar del tema a l’apartat de preguntes. Tot i això, va advertir que si continuava amb el mateix to, es veuria obligat a tornar-li a treure la paraula. I així va ser, a les preguntes, Anglada va continuar amb el mateix tarannà amenaçador i Roca li va tornar a retirar la veu

WWW.ELTER.NET, 20/12/2013; Josep Anglada ha qualificat Sánchez de

Els ex-regidors de la PxC de Manlleu confirmen converses amb Ciutadans, però també amb PP i PSC

Manlleu, | Un cop els tres regidors de la PxC a Manlleu han anunciat que deixen el partit i passen a no adscrits, comencen les reaccions. Aquest dimecres va haver-hi ple al Consell Comarcal d’Osona i el portaveu, Antoni Sánchez explica a Ràdio Manlleu que ja va canviar d’ubicació i no es va asseure al costat de l’altre conseller de PxC, el líder del partit, Josep Anglada.

Segons Sánchez, la seva intenció és mantenir-se com a conseller comarcal fins a final del mandat perquè considera que ha de fer “igual que em quedo de regidor, pels votants penso que m’he de quedar com a conseller”. Afirma que de moment només han tingut contactes informals amb altres partits. Reconeix que s’han establert converses amb formacions diverses per estudiar integrar-s’hi. Assegura que han parlat “amb Ciutadans però també amb el PSC i PP”. Reitera que “hem marxat del partit per la indefinició davant del procés sobiranista a Catalunya”.

Josep Anglada va emetre dimecres un comunicat dient que Sánchez i els altres dos regidors Francesc Polo i Humilde Domínguez han “traït l’electorat i anunciat el pacte amb Ciutadans”. A la nota de premsa, qualifica Sánchez de “fatxenda, covard i trepa sense principis ni ideologia i el qualifica d’ultra que només busca el seu interès personal”.

Sánchez considera que és Anglada qui queda al descobert en entrar en aquest “joc de desqualificacions” i que el que han de fer els càrrecs electes és “debatre idees i propostes i no per insultar”. Sánchez diu que “jo no tinc necessitat de tornar-m’hi perquè l’Anglada ja es desqualifica tot sol”. El regidor insisteix que no volen pertànyer a “una formació que es defineix com a independentista, ni que sigui amb un posicionament ambigu o doble”.

Al mateix comunicat de PxC Josep Anglada afirma que el partit no és “independentista però mai tolerarem que ningú menyspreï a Catalunya, com pretén fer Sánchez i els altres dos regidors trànsfugues”. Anglada ha assenyalat que “Sánchez sempre ha generat constants polèmiques en el partit, que han provocat que valuosos regidors de Plataforma per Catalunya a Manlleu hagin abandonat el seu lloc per no combregar amb les maneres, les formes ni les idees de Sánchez”. La nota acaba dient que a Manlleu, el 2015 la PxC presentarà “un candidat que sàpiga connectar perfectament amb la realitat”.

EL 9 NOU, 20/12/2013; PÀG. 9 Topada entre Anglada i Sánchez al ple del Consell

Vic.-  L’endemà del ple de Manlleu n’hi havia al Consell Comarcal, on Josep Anglada i Antoni Sánchez fins ara seien junts. Dimecres, però, Sánchez ja seia dues files més enrere. Josep Anglada va carregar amb duresa contra Sánchez, tant que el president, Joan Roca, li va haver de retirar la paraula en més d’una ocasió. També va demanar que se li retirés l’acta de conseller, a la qual cosa Roca va respondre- li que aquesta era personal i que si Sánchez vol continuar al Consell ho pot fer. Sánchez va respondre a Anglada amb molta més elegància.

EL 9 NOU, 20/12/2013; PÀG. 12 El Consell d’Osona apel·la a la desobediència si Madrid no autoritza la consulta

S’hi va aprovar una moció de la CUP amb l’únic vot en contra de Josep Anglada

Vic.- Josep Comajoan.-  El Consell Comarcal d’Osona es va sumar dimecres a l’allau de mocions que s’estan aprovant des d’aquesta setmana en suport a la consulta per la independència prevista per al 9 de novembre de 2014. Aquesta mateixa setmana també ho han fet els ajuntaments de Sant Pere, Sant Quirze, Prats i Sant Julià. En tots quatres casos, per unanimitat. Però així com en els ajuntaments la tònica és aprovar una declaració institucional proposada des de l’ACM, al Consell es va preferir passar pel ple un text més contundent que va proposar la CUP. Això va impedir que s’hi sumés el PSC, que es va abstenir. Al final, però, el Consell va aprovar la moció de la CUP amb un únic vot en contra, el de Josep Anglada (PxC).

La moció aprovada va més enllà de la declaració institucional de suport a la consulta. De fet, començant per la mateixa denominació que es dóna a la consulta, a la qual la moció es refereix en tot moment com al “referèndum d’independència”. El punt que va aixecar més suspicàcies del PSC, però, va ser el tercer, on s’insta el govern català a realitzar el referèndum “amb acord o sense acord de l’Estat espanyol”. La consellera de la CUP, Liliana Vilanova, va defensar la desobediència, “també de les institucions”, en cas que Madrid tanqui totes les portes. Així mateix, el punt cinquè de la moció referma el compromís per continuar treballant per aconseguir la independència de “la nació catalana completa”, considerant la possibilitat de confederar- se o federar-se amb la resta de Països Catalans.

CiU, ERC, els independents i ICV-EUiA es van sumar sense condicionants a la moció de la CUP, que va entrar per la via d’urgència. També hi va votar a favor un dels cinc consellers del PSC, l’alcalde de Sant Vicenç, Joan Sadurní. La resta del PSC i l’exconseller de PxC Antoni Sánchez es van abstenir. Josep Anglada (PxC) hi va votar en contra. Des del PSC, Jacint Raurell va dir que si s’hagués presentat la moció proposada des de l’ACM ells hi haurien votat a favor. Josep M. Masramon, en nom de CiU, va dir que si bé hi havia algun concepte de més, el sentit de les dues mocions era el mateix. “Hi votem a favor per donar peixet a la CUP”, va afegir.

El ple també va aprovar el pressupost, de 24,8 milions d’euros. Hi van votar a favor els tres grups del govern, CiU, ERC i PSC; PxC es va abstenir, i independents,ICV-EUiA i CUP hi van votar en contra al·legant que no se’ls havia deixat participar en l’elaboració d’un pressupost cada vegada amb menys marge d’inversió i amb la majoria de partides finalistes o per pagar el personal. Manel Romans (CiU) va destacar que han hagut de compensar una disminució de 90.000 euros del Fons de Cooperació de la Generalitat.

WWW.OSONA.COM, 22/12/2013; El Consell Comarcal aprova un pressupost de «continuïtat»

Els números pugen 24,8 milions d’euros i reben els vots a favor de l’equip de govern i del exconseller de PxC Antoni Sànchez

Redacció.- El ple del Consell Comarcal d’Osona va aprovar el passat dimecres el pressupost per a l’exercici de 2014, que puja un total de 24.865.433 euros. Els números van tirar endavant amb els vots a favor de l’equip de govern, format per CiU, ERC i PSC i del conseller Antoni Sánchez, fins llavors membre del grup comarcal de PxC, partit que va deixar el dia abans al ple de Manlleu. L’ara únic conseller de PxC es va abstenir, i el grup d’Independents, Iniciativa per Catalunya i la CUP van votar-hi en contra.

Manel Romans, en nom del equip de govern, va explicar els eixos del pressupost per al 2014, que es basen en el control de la despesa i en la recerca de noves formes de finançament. “Això ha permès fer uns pressupostos de continuïtat i garantir la continuïtat de tots els serveis, objectiu principal de l’equip de govern”.

El pressupost del 2014 es diferencia dels pressupostos aprovats en anys anteriors pel fet que els ingressos corrents no presenten noves disminucions sinó que es mantenen respecte l’any 2013 i fins i tot augmenten un 0,22% a nivell percentual.

Pel que fa a les inversions per al 2014, pugen 14.700.911 euros. La partida més important se l’emporta la portada d’aigües a Osona Nord, amb 5.955.119 euros. La segueixen les transferències als ajuntaments del PUOSC, amb 2.500.000 euros, i la portada d’aigües al Lluçanès, amb 1.231.745 euros.