Noticias en Cataluña

Anglada:

Anglada: "CiU y PP han promovido medidas nefastas y antisociales en Catalunya en los últimos dos años"

24/11/2012

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada hace un llamamiento a castigar a CiU y PP por haber desmantelado el Estado del bienestar

Vic | Redacción. El presidente de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha recordado que CiU y PP han promovido medidas nefastas y antisociales en Catalunya en los últimos dos años.

El líder identitario ha señalado relieve que convergentes y populares se han puesto de acuerdo para recortar y arruinar a los de casa, imponernos euros por receta, disminuir las pensiones, atacar a la sanidad y la educación pública, aumentar la edad de jubilación y destruir el estado del bienestar que tanto trabajo ha costado construir a tantas generaciones de catalanes”.

De acuerdo con Anglada, CiU y PP han sido noticia a lo largo de la campaña por los escándalos, por las cuentas en Suiza y financiaciones ilegales. Sólo saben de evasión de capitales –ha proseguido- , de cuentas ocultas y sobre todo de crear paro y miseria entre los catalanes mientras regalan subvenciones, pisos y ayudas a los inmigrantes.

El presidente de Plataforma per Catalunya ha apuntado que “CiU ha apostado definitivamente por quienes ellos denominan “nuevos catalanes”, que no son ni nuevos ni catalanes, por volcar en ellos toda la atención, y todas las ayudas, mientras el PP quiere regalar la residencia española a todas la mafias rusas y chinas que se compren una casa en España y convertir el país en el paraíso del blanqueo de dinero y de la delincuencia internacional”.

El eurodiputado y presidente del British National Party, Nick Griffin, desplazado hasta Vic, ha invitado los catalanes a “deshacerse de la vieja élite política y las estafas de la élite bancaria, para construir un sistema financiero honesto, donde los bancos sirvan a la economía productiva, además de formar un movimiento revolucionario de trabajadores”.

Crítico con las élites políticas ha sido también Robert Hernando, secretario general del partido, que ha apostado por suprimir los coches oficiales. “Si no hay dinero para ambulancias, todavía menos para coches oficiales”.

Jackie Griffin, esposa del líder del BNP y presidenta de la Asociación Europea de Mujeres contra la Islamización, ha advertido en su intervención del peligro que supone el avance del Islam en Europa para las libertades y derechos conquistados. En la misma línea se ha pronunciado Marta Riera, candidata número 4.

Por su parte David Parada, candidato número 3 por Barcelona, ha apelado al trabajo que Plataforma per Catalunya está haciendo desde los Ayuntamientos como garantía de trabajo en el Parlament a partir del próximo 26 de noviembre.

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.OSONA.COM, 24/11/2012; «Proposaré al Parlament la repatriació dels immigrants sense feina»

El cap de llista de PxC, Josep Anglada, va tancar ahir la campanya amb un acte a Vic on va definir els enemics: l'Islam, Convergència i la "casta podrida" de polítics i banquers

Redacció.-  Josep Anglada va omplir ahir l'auditori del Sucre de Vic a l'acte de final de campanya de Plataforma per Catalunya (PxC), amb un públic molt lliurat al líder i que el va aclamar enfervorit amb crits de "president, president!". La islamització, els immigrants, la "casta política podrida", la banca i Convergència i Unió van ser el centre dels atacs de tots els oradors.

No es pot dir que l'argumentari de PxC presenti cap novetat d'ençà la cita electoral de fa dos anys. Ni el procés sobiranista ni l'impacte de la crisi han afegit nous elements a un discurs que -en aquesta ocasió- ha quedat en un segon terme del debat polític, molt per darrere de la proposta independentista o de la gestió pública de l'austeritat econòmica. Així, en correspondència, les alusions al primer d'aquests temes van ser residuals, mentre que la denúncia de "les pràctiques corruptes de la casta política podrida i dels poders financers" van ser una constant, amb nombroses alusionjs a Convergència i Unió i als seus dirigents.

El perfil dels assistents a l'acte -d'edats molt diverses i en un ambient quasi familiar- va reforçar el nucli d'un discurs que vol situar-se a cavall -i aquesta seria una lleugera novetat- entre la dialèctica insurrecional antisistema i, al mateix temps, la defensa assenyada de la "bona gent" que reclama "pau i ordre" i que, en resum podríem dir que vol que "les coses" tornin a ser "com abans".

El líder de PxC va anunciar que en cas d'entrar al Parlament, presentaria immediatament una proposta per "la repatriació dels immigrants que no tinguin feina", i es va refermar en que "lluitaré fins al final per impedir un Vic moro!". Tot i que el centre del perill, segons Plataforma, és l'integrisme musulmà, també hi va haver referències al conjunt de la immigració, inclosos els xinesos que "com que riuen, sembla que no facin tant mal", com va afirmar un dels oradors.

Entre els distints parlaments, van ser projectats els vídeos de campanya. Crits aïllats de "fuera, fuera!" contra les imatges de dones amb burca i aclamacions del líder. Tot plegat, però, en un ambient que fins i tot podria ser qualificat de festiu, lluny del clima agre i dramàtic que havíem vist en presentacions anteriors de PxC. El fet que la gran majoria dels assistents eren militants i simpatitzants del partit, amb nodrida representació de comarques properes, devia afavorir aquesta sintonia que, havent acabat l'acte, continuaria amb un sopar per a 190 comensals en una altra sala del mateix edifici.

Anglada va portar a Vic convidats internacionals, com el líder del British National Party (BNP) i diputat europeu Nick Griffin: un discurs basat en la lluita contra la islamització d'Europa, la unitat del Regne Unit i la formació d'un "moviment revolucionari de treballadiors, d'esquerra no marxista". D'altres intervencions van ser a càrrec de David Parada, Robert Hernando i Marta Riera, regidors del partit a Sant Boi de Llobregat, Igualada i Vic i candidats en els primers llocs de la llista per Barcelona.

WWW.NACIODIGITAL.COM, 24/11/2012; Anglada proposa «la repatriació dels immigrants sense feina»

No es pot dir que l'argumentari de PxC presenti cap novetat d'ençà la cita electoral de fa dos anys. Ni el procés sobiranista ni l'impacte de la crisi han afegit nous elements a un discurs que -en aquesta ocasió- ha quedat en un segon terme del debat polític, molt per darrere de la proposta independentista o de la gestió pública de l'austeritat econòmica. Així, en correspondència, les alusions al primer d'aquests temes van ser residuals, mentre que la denúncia de "les pràctiques corruptes de la casta política podrida i dels poders financers" van ser una constant, amb nombroses alusions a Convergència i Unió i als seus dirigents.