Noticias en Cataluña

Vic, 01/02/2013; Tres perroflautas multados con 1.500 euros para protestar contra Anglada

01/02/2013

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Tres perroflautas han recibido una multa de 1.500 euros del Departamento de Interior para participar en una protesta contra la celebración de la fiesta de PxC en Vic.

Vic | Redacción.-  El Departamento de Interior ha sancionado con una multa de 1.500 euros a tres perroflautas que participaron en una protesta contra la celebración de la fiesta de PxC en Vic el pasado 22 de abril.

Los hecho van ocurre el 22 de abril pasado, coincidiendo con la celebración de la fiesta de PxC en el parque de la Bassa dels Hermanos   de Vic, donde el partido identitario reunió a más de 300 personas.

Diferentes entidades convocaron un acto paralelo en el Paseo. El acto no había sido comunicado oficialmente a los  Mossos. A continuación, los concentrados fueron hasta la Bassa dels Hermanos para protestar contra Josep Anglada.

Desde fuera, puesto que los Mossos los privaron de entrar, abroncaron Anglada y los participantes a la fiesta de PxC

En este sentido, Anglada ha señalado que “las agresiones constante que recibimos par parte de grupos antisistemas y perro flautas, no deja de ser un ataque directo contra la calidad democrática y la convivencia pacífica en Cataluña”.

Anglada también celebra “la decisión del Departamento de Interior de sancionar esta escoria de la sociedad catalana”, añadiendo “es necesario cortar de pura cepa los violentos y sus organizaciones que hacen de la amenaza crónica su forma de actuar”.

PxC

Vic, 1 de febrero de 201

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

EL 9 NOU, 01/02/2013; PORTADA i PÀG. 14 Campanya d’auto inculpacions en suport a tres antifeixistes multats en una protesta contra Anglada a Vic

Tres joves han rebut una sanció de 1.500 euros; un quart, que ni va anar a l’acte, ha quedat exculpat

Vic.- Josep Comajoan.-  Unitat contra el Feixisme i el Racisme d’Osona ha iniciat una campanya d’auto inculpacions entre la població en suport a tres activistes antifeixistes que han rebut una multa de 1.500 euros del Departament d’Interior per participar en una protesta contra la celebració de la diada de PxC a Vic. Les auto inculpacions es recullen a través de diferents entitats col·laboradores i amb paradetes el dissabte al matí al mercat de Vic al capdamunt del carrer Verdaguer.

El 22 d’abril passat, coincidint amb la celebració de la diada de PxC al parc de la Bassa dels Hermanos de Vic, diferents entitats van convocar un acte paral·lel al Passeig. L’acte va consistir en una actuació del cantant manlleuenc Joan Usart i un seguit de parlaments. L’acte no havia estat comunicat oficialment a Mossos. Tot seguit, una vintena dels concentrats van anar fins a la Bassa dels Hermanos per protestar contra Josep Anglada. Des de fora, ja que els Mossos els van privar d’entrar, van escridassar Anglada i els participants a la diada de PxC. Des de dins, Anglada es referia als concentrats amb qualificatius com perroflautes que haurien de ser a la presó” o “rates de cloaca”. Aquell dia, tot i estar força estona davant dels Mossos, aquests no van identificar cap dels participants en la concentració, que no va passar de crits i algun insult als assistents a l’acte de PxC. Segons consta en la resolució de les al·legacions presentades pels multats, els Mossos no van identificar ningú “per evitar enfrontaments”.

Al cap d’uns mesos, però, quatre persones van rebre a casa seva una multa de 1.500 euros a pagar solidàriament. Un dels multats ni tan sols havia anat aquell dia a l’acte. “Existeix la possibilitat que hi hagi un error i se’l confongués”, reconeix el document dels Mossos. Als altres tres, però, no se’ls van acceptar les al·legacions i continuen multats. Se’ls multa per haver estat reconeguts d’identificacions anteriors en actes similars. Dos d’ells són osonencs i el tercer, de Manresa. Aquest últim només va fer un discurs al Passeig en nom de Manresa Antifeixista, on va explicar la greu agressió a la sortida d’un acte a la sala Stroika d’aquella ciutat per part d’un grup d’ultres, algun d’ells vinculat a PxC. La campanya d’auto inculpacions per Internet n’ha recollit més de 150 en els cinc primers dies. Les auto inculpacions es vehiculen a través de la web <www.change. org> i s’envien directament a l’adreça de correu del conseller Ramon Espadaler.

WWW.-ENOTICIES.CAT, 01/02/2013; Interior multa tres joves amb 1.500 euros per un acte contra Anglada

Redacció.-Tres joves han estat multats pel Departament d'Interior amb 1.500 euros per participar en un acte contra Plataforma per Catalunya durant la darrera diada del partit a Vic el passat 22 d'abril.

El partit ultradretà ha assenyalat que "diferents entitats van convocar un acte paral·lel al Passeig. L’acte no havia estat comunicat oficialment a Mossos. Tot seguit, els concentrats van anar fins a la Bassa dels Hermanos per protestar contra Josep Anglada. Des de fora, ja que els Mossos els van privar d’entrar, van escridassar Anglada i els participants a la diada de PxC".

El líder ultradretà ha reblat que “les agressions constant que rebem par part de grups antisistemes i perroflautes, no deixa de ser un atac directe contra la qualitat democràtica i la convivència pacífica a Catalunya".

Anglada ha celebrat "la decisió del Departament d’Interior de sancionar aquesta escòria de la societat catalana”, perquè segons el dirigent ultra, “és necessari tallar de soca-rel els violents i les seves organitzacions que fan de l’amenaça crònica la seva forma d'actuar”.

WWW.OSONA.COM, 05/02/2013; Interior sanciona tres joves amb 1.500 euros per increpar membres de PxC

Reacció a la xarxa, amb una campanya d’auto inculpacions contra el feixisme.

Redacció.-  El Departament d’Interior ha sancionat amb una multa de 1.500 euros a tres joves que van  participar en una protesta contra la celebració de la diada de PxC a Vic, el passat 22 d’abril, a la Bassa dels Hermanos.

Aquell dia, UCFR Osona i la Coordinadora Antifeixista d’Osona van convocar una concentració paral·lela, en contra del feixisme, a la rambla del Passeig. A l’acte, el cantautor Joan Usart va interpretar tres cançons i també hi van haver diversos parlaments. La iniciativa va aplegar unes dues-centes persones.

Acabats els parlaments, la concentració antifeixista es va donar per acabada, però alguns dels seus assistents es van dirigir a la Bassa dels Hermanos, on hi havia la festa nacional de PxC. Allà, una unitat anti avalots dels Mossos d'Esquadra els va impedir el pas. Uns i altres es van intercanviat retrets i alguns insults, sense que la tensió anés més enllà.

Ara, els tres joves han rebut la sanció, a pagar de manera conjunta. Unitat contra el Feixisme i el Racisme d’Osona han iniciat una campanya d’auto inculpacions en suport als tres activistes antifeixistes que han rebut la multa. L’auto inculpació es recull a través d’un web i s’adreça directament al conseller d’Interior, Ramon Espadaler.