Noticias en Cataluña

Vic, 23/07/2013; Moción de Plataforma per Catalunya por la prohibición del burka y el niqab

23/07/2013

COMUNICADO DE PRENSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma por Cataluña presentará una moción para la prohibición del burka y el niqab en los Ayuntamiento donde
tiene representación.

Vic | Redacción. - Plataforma per Catalunya impulsará mociones en los consistorios en los que tiene representación de apoyo a la que se aprobó el pasado 18 de julio el Parlament de Catalunya para que se prohíba el burka y el niqab.

En la moción, Plataforma por Cataluña pide la adhesión del Ayuntamiento a la moción que se aprobó el pasado 18 de julio, el Parlament de Catalunya, en el que se instó a la Consejería de Interior en "prohibir por ley la ocultación o disimulación del rostro en el espacio público y las medidas que se deben adoptar en materia de seguridad pública".

El presidente de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha señalado que "no es la primera vez que Plataforma per Catalunya presenta una moción pidiendo la prohibición del burka y el niqab.

En este sentido, Anglada ha manifestado que "el burka y el niqab es una forma de represión, una falta de respeto hacia las mujeres y que atenta gravemente contra su dignidad, añadiendo que" el uso de la burka denigra a la mujer porqué la obliga a ocultar
su identidad de pies a cabeza".

Vic

PxC, 23 de julio de 2013

Noticias relacionadas en otros medios de comunicación

WWW.OSONA.COM, 24/07/2013; Anglada portarà el cas del burca i el nicab al ple de Vic

La moció de PxC demana el suport a la que va aprovar la setmana passada el Parlament

Redacció.- La prohibició del burca i el nicab serà debatuda al ple municipal de Vic del proper 1 d'agost a partir d'una moció que hi presentarà Josep Anglada en nom del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC). La moció es plantejarà com un suport a la decisió del Parlament de Catalunya del passat dia 18, en què la cambra va instar el departament d'Interior a promoure una legislació que impedeixi l'ocultació o la dissimulació del rostre als espais públics.

Anglada ha assegurat que "el burca i el niqab és una forma de repressió, una falta de respecte envers les dones i que atempta greument contra la seva dignitat".

El Parlament va aprovar una moció presentada per CiU en què s'instava indirectament el Departament d'Interior a prohibir el burca i el nicab als espais públics, i que va obtenir el suport de PSC, PPC i C's a demanar al Govern que "estudiï els supòsits de limitació o prohibició" de les peces que "ocultin el rostre" als espais públics.

Tot i que la moció no esmentava explícitament el burca ni el niqap, tothom va reconéixer que la qüestió de fons que motivava la iniciativa és la utilització d'aquests vels integrals. ERC es va abstenir en els punts claus de la moció i va fer constar la seva oposició a qualsevol cosa que suposi pèrdua de "drets" i "dignitat". CUP i ICV-EUiA s'hi van oposar i van carregar contra els promotors de la moció.

WWW.EL9NOU.CAT, 24/07/2013; PxC presentarà una moció en contra del burca i en niqab al pròxim ple de Vic

Es tracta d'una moció de suport a la que el 18 de juliol passat va aprovar el Parlament de Catalunya. Aquesta és la tercera moció sobre el tema que presenta PxC a Vic.

Nota de premsa de PxC

Plataforma per Catalunya presentarà una moció en contra del burca i el niqab en el proper ple de Vic.

Vic | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’Ajuntament de Vic presenta per el proper ple a celebrar el dia 1 d’agost, una moció de suport a la que es va aprovar el passat 18 de juliol al Parlament de Catalunya per tal de que es prohibeixi el burca i el niqab.

En la moció, Plataforma per Catalunya demana l’adhesió de l’Ajuntament de Vic a la moció que es va aprovar el passat 18 de juliol, al Parlament de Catalunya, en què s'instà a la Conselleria d'Interior a “prohibir per llei l’ocultació o dissimulació del rostre en l’espai públic i les mesures que s’han d’adoptar en matèria de seguretat pública”.

El cap de l’oposició al consistori vigatà, Josep Anglada, ha assenyalat que “serà la tercera vegada que el nostre grup municipal de PxC presenta una moció demanant la prohibició del burca i el niqab.

En aquest senti, Anglada ha manifestat que “el burca i el niqab és una forma de repressió, una falta de respecte envers les dones i que atempta greument contra la seva dignitat, afegint que “l'ús de la burca denigra la dona perquè l'obliga a amagar la seva identitat de cap a peus”.