Oposició frontal a fer negoci amb la sanitat pública

12/01/2015 - Amposta

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya clama contra la decisió del govern municipal (CiU) d’avalar, amb l’Hospital Comarcal, un préstec milionari i innecessari

Amposta | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya mostra el seu rebuig a la maniobra de l’alcalde Manel Ferré (CiU) i el seu grup, que han hipotecat l’Hospital Comarcal de la ciutat per fer front a un préstec de 6 milions d’euros per traslladar la residència de la tercera edat.

Aquest deute amb la banca comporta uns interessos de 3 milions d’euros, per la qual cosa la xifra a pagar s’enfila fins els 9 milions d’euros en un termini de 15 anys. El cost total de l’operació, però, seria de 15 milions d’euros, ja que inclouria, a més, altres 6 milions d’euros procedents dels recursos municipals.

Segons les informacions de l’empresa encarregada d’elaborar els pressupostos del centre hospitalari i la residència, malgrat l’elevat cost, la inversió no contempla ampliar l’oferta de places concertades per acollir més ancians, ni tampoc la creació de nous llocs de treball.

El portaveu de Plataforma per Catalunya a l’ajuntament de la capital del Montsià, German Ciscar, ha reprovat que el consistori hagi decidit, en plena crisi i amb 2.000 aturats a la localitat, gastar l’equivalet al pressupost municipal de l’any passat en una inversió d’aquest calibre.

Ciscar ha manifestat que els antecedents de CiU tiren per terra la credibilitat dels convergents en sostenir que darrere d’aquest canvi d’edifici només hi ha criteris estètics.