En lluita contra els privilegis de la casta política

11/04/2013 - Barcelona

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya s’oposa a que la Generalitat exclogui el sou de l’alcalde de BCN de la limitació de salaris que s’aplicarà als batlles de Catalunya

Barcelona | Redacció.- Davant la llei de governs locals que la Generalitat de Catalunya vol tirar endavant i que preveu eximir el sou de l’alcalde de Barcelona de la limitació de retribucions que s’aplicarà als batlles de municipis catalans Plataforma per Catalunya manifesta la seva oposició a aquesta proposta.

El nou marc legal que CiU vol impulsar contemplaria que l’alcalde de Barcelona i els de la Vall d´Aran estiguessin exempts del límit de retribució màxima previst per a la resta d’alcaldes de Catalunya. El delegat de Plataforma per Catalunya a Barcelona, Joan Garriga, ha clamat contra “una proposta que suposaria un greuge comparatiu amb la resta d’alcaldes de Catalunya i amb la que la Generalitat busca afavorir especialment el batlle de la capital catalana, Xavier Trias, que és del mateix color polític que el Govern”.

Garriga ha fet una crida a predicar amb l’exemple, i en aquest sentit ha manifestat que “s’ha de tenir la cara molt dura per voler mantenir un sou tan elevat en un temps de dificultat econòmica en què els polítics han de donar exemple d´austeritat”.

Garriga ha recordat que l’alcalde de Barcelona és el batlle millor pagat d´Espanya, amb un sou anual de 144.000 euros i 32.000 euros addicionals en concepte de dietes,  mentre el president del Govern espanyol cobra 72.000 euros anuals.

El delegat identitari de la ciutat comtal considera “una indignitat que cobri més una persona que té responsabilitat sobre 2 milions d´habitants que una que la té sobre uns 46 milions”.

Plataforma per Catalunya proposa limitar els sous de tots els alcaldes sense excepció en funció del nombre d’habitants.