Garriga:

Garriga: "el projecte museístic del Born està centrat en manipular els fets de 1714 i en presentar la guerra de successió com una guerra de secessió"

12/09/2013 - Barcelona
COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya reprova el milionari malbaratament de Trias en el Centre Cultural del Born per exhibir-hi una versió manipulada dels fets de 1714

Barcelona | Redacció.- Plataforma per Catalunya mostra la seva disconformitat amb el desorbitat cost del Centre Cultural del Born, xifrat en 74 milions d’euros, que es va inaugurar a principis d'aquesta setmana a la capital catalana.

Mentre els dirigents convergents desmantellen l’estat del benestar i hipotequen les finances públiques prefereixen destinar els diners a fer proselitisme del secessionisme a costa de tergiversar els fets de 1.714 en un moment en què la cruesa de la crisi exigeix prioritzar la inversió dels recursos públics.

Mentre Trias perdona sistemàticament els més de 300 milions d’euros de deute de la Generalitat amb l’Ajuntament de Barcelona, Artur Mas tornarà a retallar en salut i educació per als catalans.

El delegat de la formació a Barcelona, Joan Garriga, ha recordat que “el projecte museístic del Born que va impulsar el govern de PSC-ICV-ERC i que ha finalitzat CiU, qui governa la ciutat gràcies al suport del PP, està centrat en manipular els fets de 1714 i en presentar la guerra de successió com una guerra de secessió".

Resulta vergonyós que abans de la seva inauguració el consistori ja reconegui que aquest nou magatzem de parafernàlia separatista deixarà un dèficit de 2 milions d’euros anuals, perquè la previsió anual de despeses del Born és de 5 milions d’euros, contra uns ingressos de 3 milions.

Per Garriga aquests 5 milions d’euros “s'haurien d'emprar en ajudes socials per als barcelonins que pateixen la crisi, beques menjador per als més petits i cobertura social per a la gent gran.

El portaveu identitari de la ciutat comtal denuncia que “Trias ha preferit apuntalar un equipament per fer proselitisme del secessionisme que vol convertir en un mur sentimental que no representa la gran majoria de barcelonins". En aquesta línia Garriga ha recordat que “en les últimes eleccions municipals el 70% d'ells van votar opcions polítiques no separatistes".