PxC present a la manifestació policial a Barcelona

18/01/2017 - Barcelona

Redacción | Barcelona.-  Plataforma per Catalunya (PxC) ha donat suport públic als cossos i forces de seguretat de tot l'Estat a la manifestació que aquests han convocat a Barcelona. El secretari d'organització del partit, Jordi de la Fuente, així com altres afiliats i simpatitzants, ja nombrosos dins els cossos de seguretat, s'han concentrat i han marxat amb la resta de treballadors de la seguretat per a solidaritzar-se enfront de les injustícies que pateixen en l'actualitat.

Convocada la marxa pel dimarts 17 de Gener, la Plataforma Professional de Forces i Cossos de Seguretat i Vigilància Duanera (PPFCSVA), que reuneix representació de diversos cossos i forces de seguretat de tot l'Estat, des de Mossos d'Esquadra, l'Ertzaina, guàrdies i policies locals fins a associacions de Guàrdia Civil, l'objectiu de la manifestació és salvaguardar la dignitat dels cossos, dels seus drets com a treballadors i de la seva seguretat física i jurídica front les agressions que sofreixen darrerament per part de col•lectius polítics extremistes i grups d'interès que tenen com a finalitat la imposició del desordre i la manca d'autoritat a Catalunya i a la resta d'Espanya.

Els convocants denuncien casos en què la indefensió dels agents de seguretat ha estat pal·lesa enfront dels suposats drets dels quals han arribat, inclús, a agredir a aquests agents de seguretat, o bé la persecució política que existeix per part dels col·lectius abans esmentats, d'ideologia antisistema, contra els cossos de seguretat per "ser espanyols" (Guàrdia Civil a Navarra) o simplement per ser un cos de seguretat (Guàrdia Urbana de Barcelona). Exigeixen una defensa real de les institucions a les quals representen i una despolitització de la seva tasca. Així mateix, reclamen millores a l'equipament, col·laboració interpolicial efectiva front als reptes i amenaces presents i de futur, com el terrorisme internacional, així com mesures de prevenció de riscos físics, malalties i suïcidis als cossos de seguretat.

Des de PxC considerem que si bé exigim un rendiment, una professionalitat i una efectivitat a les forces i cossos de seguretat del nostre país, també ells han de disposar de prou garanties jurídiques i materials per a desenvolupar la seva tasca, sense haver d'estar essent qüestionada constantment per grups polítics o civils antisistema i de caire extremista. En un món globalitzat on les amenaces a la seguretat de la nostra societat també són globals, necessitem unes forces de seguretat professionals que puguin garantir els nostres drets tot valorant la seva funció social i institucional.