Els veïns del carrer Japó de Nou Barris demanen ajuda a PxC sobre una mesquita que els volen instal·lar

29/03/2017 - Barcelona

Barcelona | Redacció.- La pròxima obertura d'un centre de culte islàmic al carrer del Japó, a Nou Barris, Barcelona, ha causat una polèmica molt forta entre els veïns de tot el barri, en especial del carrer.

Molt possiblement l'establiment comercial, al peu d'una comunitat de veïns, on es vol instal·lar aquest centre de culte, tindrà greus incompatibilitats amb l'actual Llei de Centres de Culte que regula aquestes activitats, però les obres per a l'acondicionament del local ja han començat, i el clima entre veïns i nou-vinguts no és tant cordial com s'esperava.

L'Ajuntament de Barcelona, fent exactament el mateix que altres ajuntament com Olot, Pineda de Mar, Molins de Rei o Esparreguera, no s'han comunicat amb els veïns en cap moment per a tractar d'informar o simplement mediar entre les parts, per la qual cosa ara ja és massa tard i els veïns es senten desemparats per l'Administració pública.

És per això que van decidir contactar amb Plataforma per Catalunya (PxC) i vam assistir a una primera reunió per a explicar la nostra experiència a altres poblacions en idèntica situació respecte als centres de cultes i ens vam oferir a ajudar-los en tot el que escaigui per tal que es trobi una solució a aquesta situació.

La primera acció la vam començar ahir amb una cassolada a les 21.00 de deu minuts on tots els veïns ja han estat mobilitzats. Es contemplen tot tipus d'accions dins el marc democràtic per a exigir democràcia pels veïns.

Des de PxC apostem pels drets dels veïns del carrer i per la convivència, que sense cap dubte aconseguirem que es respectin.