PxC segueix ajudant-los en les seves reivindicacions fins que el consistori els escolti i desisteixi

22/04/2017 - Barcelona

Barcelona | Redacció.- El 20 d'Abril va tenir lloc una mostra de força pública i de suport popular per part dels veïns i veïnes del carrer Japó de Barcelona, que van realitzar una manifestació que va atraure a almenys 300 participants, no només del seu carrer. El barri sencer està alertat sobre la voluntat d'instal·lar un centre de culte islàmic a aquest petit carrer, que malgrat pugui reunir la majoria de requisits segons l'actual Llei de Centres de Culte, els veïns estan segurs que generarà sorolls, aglomeracions i problemes al tràfic i a la convivència, aspectes que queden regulats a la llei però que el consistori d'Ada Colau prefereix ignorar i mirar cap a una altra banda. Només Plataforma per Catalunya (PxC) ha mostrat el seu suport total als veïns i ha criticat la imposició unilateral d'aquest centre de culte: “s'ha d'escoltar primer als veïns abans de permetre l'obertura de centres de culte islàmic que generen dubtes”, explica la secretària general del partit, Mònica Lora.

Font: Intereconomia

Sota pancartes com “Convivència sí, mesquita no”, “Imposició mesquita no!” i en favor d'una integració ordenada, els veïns es van manifestar a les 19:30 de la tarda, tallant Via Júlia fins arribar a la seu del districte de Nou Barris, on volien realitzar una entrega de signatures a la regidora de disricte Janet Sanz (Barcelona en Comú). La seva sorpresa va ser que ningú de l'ajuntament els va rebre i van tornar a sentir el despreci total del consistori cap a la seva demanda i preocupació. El vicepresident de PxC i antic veí del carrer Japó, Pablo Barranco, i el secretari d'organització, Jordi de la Fuente, van ser presents per a ajudar en l'organització i encoratjar als veïns.

A dia d'avui, i després de 19 cassolades cada nit -que inclús han arribat als 40 minuts de duració- cap càrreg de govern de l'Ajuntament de Barcelona s'ha apropat a mediar i a negociar amb els veïns, que en cap moment van ser informats de la instal·lació del centre de culte islàmic al se carrer.

La tensió no ha parat de crèixer entre els veïns i els favorables al centre de culte, que van des de l'associació de veïns subvencionada per l'Ajuntament, una part de la comunitat musulmana nouvinguda, fins a col·lectius d'extrema-esquerra de caire violent i anti-sistema. Aquest barri, que va votar de manera massiva per la Barcelona en Comú d'Ada Colau, està perdent l'esperança de trobar una via dialogada al problema i referma la seva disposició a seguir amb les mobilitzacions al carrer, fent soroll.