Calaf, 2012.09.06; PxC Calaf denuncia que la Mesquita de la localitat no compleix la legalitat dels centres de cultes.

05/09/2012 - Calaf

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El grup municipal de PxC a la localitat de Calaf ha constatat que la mesquita del municipi no compleix la legalitat com a centre de culte.

Redacció | Calaf.-  Plataforma per Catalunya després d'haver demanat tota la documentació necessària ha pogut constatar el que era una sospita majúscula per als regidors identitaris del poble, i per la majoria dels seus veïns, i és que la mesquita que es troba al carrer Raval de Sant Jaume N º 3 no compleix els requisits necessaris per treballar com a centre de culte tal com ha reconegut mitjançant document escrit el govern municipal.

El consistori va atorgar la llicència al centre de culte islàmic per decret d'alcaldia el 2001 i l'aparició de la nova llei el 2009 fa que aquest centre no compleixi les normatives, però el tracte de favor habitual de la casta política cap als musulmans els permet un termini de 5 anys per adequar el centre a la llei vigent, és a dir fins al 2014.

El regidor identitari Toni Sala ha declarat just davant del centre islàmic  que  "el nostre partit no vol mesquites a casa nostra, ni legals ni il·legals, però com ha mínim haurien de complir  les normes com tothom, ara sabem d'una banda que el centre de culte no compleix els requisits que marca la llei però per l'altre que fins al 2014 i gràcies als tractes de favor dels polítics tradicionals tenen temps per solucionar les irregularitats".

I va afegir que "la mesquita no té sortides d'emergència, no compleix cap tipus de normativa, no s'hauria de permetre un centre així però la llei sembla feta a les seves mesures, quan compleixi el termini el 2014 si persisteixen en la seva irregularitat la denunciarem i demanarem el seu tancament immediat ".

PxC

Calaf, 6 de setembre de 2012