Buñuel:

Buñuel: "una lluita eficaç contra la immigració il·legal passa perquè la Policia Nacional tingui presència de nou al carrer"

07/02/2013 - Canovelles

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

La pressió de Plataforma per Catalunya destapa la competència deslleial de comerços d’immigrants i la situació irregular d’estrangers

Redacció | Canovelles. El portaveu de Plataforma per Catalunya, Ricard Buñuel, ha manifestat la seva satisfacció pel descobriment d’irregularitats en comerços d’immigrants després d’advertir durant mesos del descontrol que hi ha en aquesta matèria al municipi vallesà.

Després de posar en relleu les anormalitats en reiterades ocasions, Buñuel assegura que aquesta és una mostra de que la pressió que exerceix Plataforma per Catalunya des de l’oposició dóna els seus fruits.

De fet es va posar en pràctica una fórmula reivindicada pel grup municipal de Plataforma per Catalunya a Canovelles, i que implica estrènyer la col·laboració de la Policia Local amb el Cos Nacional de Policia.

Així, agents de la Policia Local de Canovelles, conjuntament amb homòlegs del Cos Nacional de Policia i tècnics del departament de Treball, van articular un operatiu conjunt durant el qual es van inspeccionar diversos establiments a Canovelles que va donar com a resultat la detenció de dos immigrants en aplicació de la Llei d’Estrangeria, a més d’aixecar-se tres actes del departament de Treball per tenir personal treballant sense el corresponent contracte laboral i una acta administrativa per manca de llicència d’activitats.

El portaveu identitari ha reiterat la necessitat de que els agents del Cos Nacional de Policia tornin a patrullar de manera conjunta amb els agents de la Policia Local. En aquest sentit ha recordat que una lluita eficaç contra la immigració il·legal passa perquè la Policia Nacional, que és l’únic cos amb competències en matèria d’estrangeria, tingui presència de nou al carrer per detectar immigrants irregulars.

“Ara tothom pot veure l´efectivitat de aquesta mesura i instem l´Ajuntament a continuar realitzant controls i inspeccions, i fer-les extensives a tot el municipi, que és el que reivindiquem” –ha asseverat Buñuel.

El regidor vallesà ha assegurat que “ha quedat palesa la competència deslleial dels comerços regentats per alguns immigrants que no respecten les normes laborals i socials cap els comerços del poble que sí que paguen les corresponents taxes i disposen de les llicències pertinents".