Plataforma per Catalunya pateix amenaces terroristes per part d'un fundador de Terra Lliure

23/05/2015 - El Prat de Llobregat

El Prat | Redacció.- Ahir la delegació de PxC a el Prat de Llobregat va patir al seu facebook un comentari amenaçant per part d'un usuari anomenat Fredi Bentanachs Chalaux. El text diu així "Nazis al paredo, XUSMA FASTIGOSA. Anem a per vosaltres. Bandera negra miquelets al combat. Independencia visca la Terra Lliure".

Des de Plataforma per Catalunya s'ha presentat avui una denúncia al jutjat de guàrdia del Prat de Llobregat, en la que hem fet constar l'existència de fets constitutius de tres delictes: Un per amenaces, (article 169.2 del Codi Penal) un altre per injúries (article 208 del Codi Penal en relació amb l'article 209) i un altre per incitació a l'odi i la violència (tipificat a l'article 510 del CP).

L'individu en qüestió es un personatge que ja va ser condemnat per tinença d'armes i pertinença a banda armada. Frederic Bentanachs Chalaux es un cofundador del grup terrorista Terra Lliure i màxim dirigent del desaparegut grupuscle d'ultraesquerra Moviment de Defensa de la Terra (MDT).

Des de PxC volem fer constar la persecució que hem patit (i continuem patint) com a partit català, no independentista i tradicionalista en front de les forces violentes del separatisme i la ultraesquerra més violenta i institucionalitzada.
Però cap agressió verbal ni física aconseguirà que els homes i les dones de Plataforma per Catalunya deixin de lluitar públicament per restaurar la justícia social, l'ordre i les tradicions de la nostra identitat.