WWW.REVISTAESPIGOL.COM, 16/04/2012 Integració impossible

August Armengol

Regidor de PxC al Vendrell

Conseller Comarcal del Baix Penedès

Des de Plataforma Catalunya (PxC) volem rebatre l’article publicat divendres passat al seu digital titulat “Treballant per la cohesió social”, ja que sempre hem afirmat que la cohesió social, una convivència satisfactòria i la prosperitat d’un municipi estan íntimament lligades a l’arrelament cultural dels veïns que el conformen. La comunitat de veïns és una extensió de les seves llars, on els propis veïns mantenen un ordre social, i això només és possible si el municipi, o sigui, la comunitat de veïns, té una mateixa cultura i una mateixa visió del món, és a dir, uns mateixos valors.

Els musulmans, per tant, constitueixen una altra comunitat diferent i amb un funcionament paral·lel i impermeable, tancats a qualsevol mena de convivència o integració. Les seves creences els prohibeixen confraternitzar amb els que ells anomenen “infidels”. És el cas més flagrant d’una cultura aliena que impossibilita una comunitat municipal que no sigui tota ella islàmica.

No es pot llavors garantir convivència ni cohesió social. La mera “convivència” tampoc serà enriquidora perquè les diverses comunitats actuen com a societats paral·leles i sense cap contacte ni interès per integrar-se en l’altra comunitat. Per entendre’ns i en termes pràctics: ni nosaltres anirem a la mesquita a adorar Al·là, ni les nostres dones es taparan el cap amb un mocador. A la inversa, ells tampoc han vingut aquí per integrar-se ni s’integraran mai. Per més diners i més documents en pro de la “convivència i la integració” que vulguin posar sobre la taula.

També neguen que existeixin ajuts específics per a immigrants. Però nosaltres des de l’oposició municipal, ja hem detectat diverses partides de gairebé 400 mil euros exclusius per als immigrants en els pressupostos -de crisi- que està confeccionant el govern quadripartit del PSC-CiU-PP-ERC per al 2012. En concret, corresponen 200 mil euros al Fons Europeu de Cohesió Social per a la integració dels immigrants, al qual l’Ajuntament n’ha afegit 66 mil més; o els 117 mil del Pla de Barris que es destinaran a l’Acollida dels Immigrants. Podríem continuar amb el mig milió d’euros que s’emporten els immigrants del Vendrell amb la Renda Mínima d’Inserció (RMI) i ja seríem pràcticament al milió d’euros per a aquest exercici, i només en aquests tres conceptes.

Per tots aquests motius, i per molts més, aquest dilluns els representants de PxC al Consell de Convivència i Civisme han rebutjat el Pla d’Actuació 2012-2015 i la Carta de Ciutadania del Vendrell mitjançant una esmena a la totalitat continguda en un document de sis pàgines.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

EL 3 DE VUIT, 20/04/2012; PÀG.12 PxC esmena la Carta de la Ciutadania

El text de sis pàgines va entrar dilluns al Consistori

EL VENDRELL.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’oposició de l’Ajuntament del Vendrell ha anunciat aquesta setmana que ha presentat una esmena a la totalitat a l’anomenada Carta de la Ciutadania del Vendrell i al Pla d’Actuació 2012-2015 del Pla de Convivència i Civisme aprovat en el seu dia per l’Ajuntament vendrellenc.

El regidor Joan Carrasco i Mercedes García del Pino, representants de PxC al Consell de Convivència i Civisme, van presentar l’esmena dimarts i van anunciar que el document en qüestió, de sis pàgines, va ser registrat dilluns a la finestreta de l’Ajuntament del Vendrell. També van explicar que es refereix a aquells dos altres documents sortits de la reunió del 19 de març del mateix Consell de Convivència i Civisme i editats pel govern quadripartit de l’Ajuntament, format per CiU, PSC, PP i  ERC.

Mercedes García del Pino va ser la primera en intervenir en la roda de premsa convocada per PxC, per destacar que “des de PxC rebutgem la Carta de la Ciutadania del Vendrell per ser un text confús, incomplet, contradictori, ineficaç, contrari a la convivència i el civisme, i amb un cost econòmic que en una situació de dèficit públic com l’actual no ens podem permetre; per tant considerem que no té cap raó de ser”.

Joan Carrasco, de la seva banda, va comentar que el document de l’esmena és prou extens i raonat, però en definitiva “aquest és un altre Pla de Convivència i Civisme que és més del mateix, més paperassa. Una altra manera de voler justificar davant de l’opinió pública els milers i milions d’euros que es destinen al col·lectiu magrebí”, va continuar Carrasco, el qual va concloure que, a parer d’ell i els seus companys a PxC, es tracta “d’un col·lectiu que no s’integra ni s’integrarà mai, per més diners i més plans d’actuació que es vulguin posar sobre la taula”.

WWW.DELCAMP.CAT, 18/04/2012 PxC del Vendrell refusa la Carta de la Ciutadania i el Pla d'Actuació 2012-2015

El partit ultradretà creu que són dos documents que només "volen justificar davant l’opinió pública els milers d'euros que es destinen als magrebins". Ambdós plans es van aprovar el passat 19 de març al Consell de la Convivència i el Civisme

Redacció- El Vendrell (Baix Penedès).- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'ajuntament del Vendrell ha presentat una esmena a la totalitat a la Carta de la Ciutadania i al Pla d'Actuació 2012-2015, que van sorgir del Consell de la Convivència i el Civisme. Ambdós plans es van aprovar el passat 19 de març pel govern quadripartit del Vendrell (PSC, CiU, PP i ERC).

L'esmena ha estat registrada ja a l'ajuntament i és un document de sis pàgines on es refusen els dos plans eixits del Consell. El regidor Joan Carrasco i la militant de PxC Mercedes García del Pino han explicat que la Carta de la Ciutadania és un text "confús, incomplet, contradictori, ineficaç i contrari a la convivència", alhora que no té raó de ser "en una situació de dèficit públic com l'actual".

Pel que fa al Pla d'Actuació 2012-2015, Joan Carrasco ha explicat que, per PxC, aquest "és un altre pla de convivència que només vol justificar davant l’opinió pública els milers d'euros que es destinen als magrebins". Per Carrasco, aquest és un col·lectiu "que no s'integrarà mai per més diners i plans d'actuació que es vulguin posar sobre la taula".

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 18/04/2012 Plataforma per Catalunya rebutja la Carta de la Ciutadania del Vendrell

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC) presentarà una esmena a la totalitat a la Carta de la Ciutadania del Vendrell i al Pla d'Actuació 2012-2015. L’esmena es refereix a dos documents sorgits de la reunió mantinguda el 19 de març pel Consell de Convivència i Civisme.

Des de Plataforma per Catalunya han explicat que rebutgen la Carta de la Ciutadania del Vendrell per ser un text confús, incomplet, contradictori, ineficaç, contrari a la Convivència i el Civisme, i amb un cost econòmic que en una situació de dèficit públic com l'actual, no es pot permetre l’Ajuntament.

Per PxC aquesta és una altra manera de voler justificar davant l'opinió pública els milers i milions d'euros que es destinen al col·lectiu magrebí.