Armengol:

Armengol: "Hi ha una gran manca de previsió. El malbaratament municipal no ha tingut límit al Vendrell"

29/06/2012 - El Vendrell

WWW.DIARIDETARRAGONA.COM, 16/06/2012; 18:17 Los reyes del despilfarro

Proyectos faraónicos, pozos sin fondo, obras acabadas que no se ponen en marcha... El derroche municipal no ha tenido límite

XAVIER FERNÁNDEZ JOSÉ | EL VENDRELL.- La capital del Baix Penedès vive una triste situación: lo precario de su economía le ha impedido poner en marcha y dar utilidad práctica a dos cuantiosas inversiones: el cine Brisamar y el Casal d’Avis del barrio de El Tancat.

Sin cine en el Vendrell

En 2008, el consistorio asumió la deuda de 1,2 millones de euros que tenía el propietario del cine y se lo quedó. El cine siguió funcionando. Pero ahora que es municipal, habilitarlo para que cumpla todas las normas de seguridad costaría 600.000 euros. Como el Ayuntamiento no dispone de ellos, solución fácil: cerrarlo a cal y canto. Una inversión millonaria, literalmente tapiada. Según el líder de la oposición, el concejal August Armengol, de Plataforma per Catalunya (PxC), el caso “demuestra una gran falta de previsión. Es indignante que se abandone un cine de tanto valor sentimental para la localidad. Es un atentado contra la excelencia turística”.

En el Vendrell hay un cuatripartito (CiU, PSC, PP y ERC), pactado como ‘cordón sanitario’ en contra precisamente de PxC. El consistorio ya se ha gastado, por otra parte, 640.000 euros en un centro cívico-casal d’avis, pero ha tenido que paralizar las obras por falta de fondos. “Es una estructura desnuda que se irá degradando. Está a merced de los vándalos y los ocupas. Otra falta de previsión: haber iniciado las obras sin tener el dinero”, lamenta Armengol.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

DIARI DE TARRAGONA, 19/06/2012; PÀG.13 PxC pide publicidad “digna” para los taxis

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC), en la oposición en el Vendrell ha presentado una alegación a la Normativa de publicidad en los taxis que aprobó el gobierno (CiU, PSC, PP y ERC). La normativa señala que estará prohibida determinado tipo de publicidad, entre ellos los que constituyan una invitación a la violencia, la xenofobia, machismo, degradación de la dignidad humana o a la actuación incivil.

Pero para PxC señala que “cualquier invitación a la vulneración del Código Penal debería estar prohibida”. PxC pide que el redactado de la norma recoja que está prohibida la publicidad que pueda ofender a la sensibilidad de las personas o que constituya una degradación de la dignidad humana y aquélla que signifique una invitación a la vulneración de cualquier artículo del Código Penal.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 07/06/2012 El Consell Comarcal dóna llum verda al pressupost

EL VENDRELL.- El Consell Comarcal del Baix Penedès ha aprovat el pressupost pel 2012 en un ple celebrat aquest dimecres i que ha comptat amb el suport del govern de CiU i PP. Els consellers del PSC i Plataforma per Catalunya (PxC) hi han votat en contra i s’han abstingut Esquerra Republicana i Iniciativa per Catalunya Verds Esquerra Unida i Alternativa.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 15/06/2012 Urbanisme i comerç, les principals qüestions del ple de juny

EL VENDRELL.- Jornada de ple ordinari a l’Ajuntament del Vendrell la d’aquest dijous a la tarda. Pocs minuts després de les 4 començava la sessió plenària amb 8 punts a l’ordre del dia entre els que destacaven les propostes de l’equip de govern referents a les àrees d’urbanisme i comerç. Tot plegat en una de les sessions de ple ordinari que, a partir d’ara, es celebraran els tercers dimarts de mes a la tarda.

EL 3 DE VUIT, 22/06/2012; PÀG.5 El ple del Vendrell fa costat al moviment #novullpagar

EL VENDRELL.- El ple de l’Ajuntament del Vendrell va aprovar dijous passat, amb l’anterior edició del setmanari ja tancada, una moció en suport del moviment #novullpagar.

Els plens ordinaris, en dimarts

El mateix ple va aprovar un canvi en la celebració de les sessions ordinàries, que passen a ser el tercer dimarts de cada mes, llevat si és festiu i el mes d’agost, a 2/4 de 5 de la tarda.

Obertura de nous establiments

Amb 14 vots a favor (CiU, PSC, PP, ERC) i 5 abstencions de (PxC), es va aprovar la proposta d’aprovació de les bases reguladores de subvencions a les llicències d’obertura de nous establiments comercials al Vendrell. Plataforma per Catalunya (PxC) es va abstenir perquè a la proposta hi troba a faltar que també es donin ajuts als establiments que ja estan oberts. PxC presentarà al·legacions.

Rebutjades unes mocions de PxC

Amb els vots en contra del govern i a favor de PxC, es va rebutjar la moció presentada per PxC contra el finançament de la Banca amb fons públics.

Tampoc no va prosperar una moció de PxC per instar el Govern central a eliminar l’aplicació del conveni signat amb la Comissió Islàmica que atorga l’exempció del pagament de l’IBI als immobles destinats a usos religiosos, així com eliminar també l’exempció a les fundacions de partits polítics i sindicats.

DIARI DEL BAIX PENEDÈS, 22/06/12; PÀG.9 L’Ajuntament s’adhereix al moviment “#novullpagar”

EL VENDRELL.- L’Ajuntament del Vendrell va aprovar dijous passat per unanimitat la moció presentada en suport al moviment #novullpagar.

En la mateixa sessió ordinària es va aprovar per unanimitat la proposta per acordar la verificació del Text Refós del Pla Parcial del sector 14 Els Còdols. També per unanimitat es va aprovar la proposta per establir que les sessions ordinàries que celebra la Corporació Municipal de caràcter mensual, es facin el tercer dimarts de cada mes, si no és festiu, a les 16:30h, excepte el mes d’agost.

Amb 14 vots a favor (CiU, PSC, PP, ERC) i cinc abstencions (PxC), s’ha aprovat la proposta d’aprovació de les bases reguladores de subvencions a les llicències d’obertura de nous establiments comercials al Vendrell. Plataforma per Catalunya (PxC) s’hi ha abstingut perquè a la proposta troba a faltar que també es donin ajuts als establiments que ja estan oberts.