EL 3 DE VUIT, 29/06/2012; PÀG.10 PxC al•lega l’aprovació inicial del pressupost

11/07/2012 - El Vendrell

Considera insuficient la xifra d’1,9 MEUR en inversions

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC) ha presentat al·legacions al pressupost de l’Ajuntament del Vendrell pel 2012, aprovat inicialment.

Tot seguit resumim algunes de les peticions:

“1. Que es retiri la rebaixa del 25% (finalment és d’un 20%) del salari del personal de la societat municipal El Vendrell Comunicació, SLM.

2. Que es retorni a la Generalitat la subvenció de 200.000 euros referent a la partida denominada “Tots som Vendrell”, perquè representa una discriminació positiva en favor dels immigrants.

3. Que la quantitat de 136.000 euros corresponent a les partides denominades “Programa d’acollida i benvinguda” de 50.000 euros, una altra partida anomenada “Convivència altres contractes” de 76.000 euros, i una altra anomenada “Convivència altres despeses” de 10.000 euros es destinin a ajudes socials per a les famílies necessitades i a beques de menjador per tal que cap nen que la sol·liciti i compleixi els requisits es quedi sense beca.

4. Que de la quantitat de 6.072.127,38 euros d’estalvi net s’inclogui en la partida d’inversions la quantitat d’1.000.000 euros, per tal que el capítol d’inversions sigui en total de 2.940.127 euros, per tal de reactivar l’economia de la vila i la demanda afegida, perquè això és el que més beneficiaria el Vendrell”.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

EL 3 DE VUIT, 06/07/2012; PÀG.5 PxC demana flexibilitzar el reglament del Registre d’Entitats

Al·legacions al Registre d’Entitats. S’haurà de tornar a debatre en el ple municipal

EL VENDRELL.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) del Vendrell ha presentat al·legacions contra el Reglament del Registre Municipal d’Entitats, tal com ja va avançar la regidora Araceli Bundó en el discurs del ple ordinari del 14 de maig en aquest punt de l’ordre del dia.

Amb aquestes al·legacions, el reglament no podrà entrar en vigor aquesta mateixa setmana tal com estava previst, i s’haurà de debatre de nou en un proper plenari del consistori.

Més marge

Els punts que es pretenen modificar fan referència a aspectes com els requisits per actualitzar les dades d’inscripció de les entitats quan hi ha alguna modificació o el termini per presentar els pressupostos anuals.

PxC considera, després d’haver contactat amb algunes entitats, que el reglament tal com està redactat és excessivament exigent i que n’hi ha prou amb una actualització anual de les dades, en comptes d’haver-ho de fer en un termini d’un mes tal com es demana en el redactat actual.

Pel que fa a la presentació de pressupostos, que es requereix que siguin lliurats al registre dintre de la primera quinzena del mes de gener, PxC creu que l’Ajuntament “no té autoritat moral” per donar un termini tan just de temps quan els darrers anys no ha complert quan havia de presentar els pressupostos municipals.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 28/06/2012 PxC presenta al•legacions als pressupostos del 2012

EL VENDRELL.- Als motius que Plataforma per Catalunya (PxC) ha anat presentant en les darreres setmanes, hi sumen ara una subvenció del Fons Europeu per la Cohesió i la Integració dels Immigrants. L’oposició demana que es retornin els 200.000 euros d’aquest fons, i també que es retirin les partides dels programes d’acollida i benvinguda i convivència.

LA FURA, 29/06/2012; PÀG.11 Cinc al•legacions de la PxC

EL VENDRELL.- La Plataforma per Catalunya (PxC) ha presentat cinc al·legacions al pressupost municipal de 2012, aprovat inicialment amb els vots del govern quadripartit (PSC-CiU-PP-ERC) i l’oposició de PxC. Demana que es retiri la rebaixa del 25% del salari del personal de la Ràdio i TV El Vendrell; que es torni a la Generalitat la subvenció de 200.000 euros per al programa “Tots som Vendrell”, que la PxC creu que fa una discriminació positiva a favor de la immigració; que els 222.000 euros previstos en tres programes de convivència es destinin a ajuts socials i beques de menjador; que dels sis milions d’euros d’estalvi net, es destini un milió a inversions per a reactivar l’economia de la vila; i que dins el capítol d’inversions ampliat, s’incloguin les obres de la segona fase de l’Esplai d’Avis del Tancat i la rehabilitació del cinema Brisamar de Coma- ruga.

DIARI DEL BAIX PENEDÈS, 29/06/2012; PÀG.8 PxC fa al•legacions als pressupostos

EL VENDRELL.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) farà al·legacions a l’aprovació inicial dels pressupostos municipals per al 2012. En les al·legacions es demana que es retiri l’Expedient de Regulació d’Ocupació als treballadors del Vendrell Comunicació, que es retiri la subvenció del programa “Tots fem Vendrell”, el qual, segons PxC, suposa una discriminació positiva en favor dels immigrants, que destini partides en concepte de convivència a les beques de menjador, que es destinin més diners de l’estalvi a l’apartat d’inversions per dinamitzar l’economia i que, a més, en les inversions s’incloguin les millores de l’Esplai de Gent Gran del Tancat i la rehabilitació del cinema Brisamar.