WWW.LAFURA.CAT, 30/10/2012; 11:45 La PxC diu que el govern del Vendrell menteix perquè nombrosos impostos s'apujaran per sobre de l'IPC

03/11/2012 - El Vendrell

EL VENDRELL.- La Plataforma per Catalunya (PxC) va votar en contra de les Ordenances Fiscals de 2013 aprovades divendres passat al Ple de l'Ajuntament del Vendrell, tot acusant el govern quadripartit de mentider ja que molts impostos i preus públics s’apujaran per sobre del 3,4%.

El partit d’ultradreta vendrellenc posa nombrosos exemples de preus que s’apujaran per sobre de l’IPC al 2013: el preu dels tallers de puntes de coixí es doblarà; el bitllet de bus senzill s’encarirà un 35%; l’abonament de deu viatges, un 20%; l’usuari de transport escolar no adscrit al transport escolar, un 43%; un 79% s’apujarà per a l’escolar de primària que faci només dos viatges diaris, i un 77% per al qui en faci quatre; a més, es crea un abonament mensual de 25 euros per a l’alumnat d’ESO que vagi a l’institut Mediterrània o també des dels barris marítims al Vendrell. Més pujades importants són les dels preus d’ús de les instal·lacions esportives municipals (entre el 31% i el 54%), que se sumen a l’11% de l’any passat; un 4% d’augment per a l’IBI rústic i un 14% la vivenda urbana, que se suma al 21% de l’any passat; i el que sí va reconèixer el govern, la pujada d’escombraries.

La regidora Anabel Nieto (PxC) va dir durant el ple que “els problemes econòmics de l’Ajuntament els ha de resoldre l’Ajuntament, i no els ciutadans”.

La també regidora Araceli Bundó demana que les Ordenances es tornin a portar al ple i posa set condicions per donar-hi el seu suport: baixar l’IBI recalculant a la baixa el coeficient de càlcul, atès que la valoració es va fer en plena bombolla immobiliària; rebaixar el 80% l’IBI per als aturats que no arribin al salari mínim interprofessional; exempció de l’Impost de Vehicles per als aturats que no arribin al salari mínim interprofessional; exempció del pagament de la taxa d’obertura d’establiments si es creen llocs de treball; rebaixa del 30% en la taxa d’ocupació de via pública per terrasses de bar i restaurant; una taxa d’escombraries igual per a tothom (a partir de 2013, els qui tinguin jardí pagaran un 38% més que l’any passat i un 25% més que la resta de vendrellencs, atès el sobrecost de la recollida de la poda); i congelar la resta d’Ordenances.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

EL 3 DE VUIT, 02/11/2012; PÀG.8 PxC acusa el govern de mentir per dir que els impostos s’apugen el 3,4%

El Vendrell - Ordenances Fiscals 2013

DADES – Els increments de la taxa d’escombraries, l’Escola de Música Pau Casals i el transport públic, exemples a l’alça, destaca l’oposició.

EL VENDRELL.- El ple de l’Ajuntament del Vendrell va aprovar inicialment divendres, com era previst, les ordenances fiscals per a l’any 2013, les quals s’apugen de mitjana un 3,4% -equivalent a la darrera dada coneguda de l’IPC interanual del mes de setembre-, per bé que, com ja vam apuntar en l’anterior edició del setmanari, hi ha excepcions a l’alça. La més important, la taxa d’escombraries, que s’apuja un 11% i es diferencien els habitatges segons si tenen jardí o no; i també la creació d’una taxa per poder casar-se a la platja, fixada en 1.000 euros. Pel que fa a la taxa d’escombraries, el govern del Vendrell va dir que la incrementa per acostar-la una mica més el seu preu al de la realització del servei. De recaptar un percentatge del 70% del cost del servei a passar al 80% o 82% previst l’any que ve. Segons el govern quadripartit.

PxC titlla el govern de mentider.

A través de la seva regidora Anabel Nieto, PxC va dir que “és mentida que els impostos, taxes i preus públics els hagin apujat només un 3,4%”, con afirma el govern vendrellenc, i va acusar el govern d’enganyar i escanyar els ciutadans en plena crisi econòmica, i sobretot després que en la campanya electoral per a les eleccions municipals de l’any passat cap partit polític digués que apujarien els impostos.

Segons xifres donades per la mateixa regidora de PxC, a banda d’una pujada generalitzada del 3,4%, hi ha nombrosos exemples d’increments molt per sobre d’aquest percentatge. Així, PxC va destacar durant el ple de divendres una pujada del 35% en el preu del bitllet senzill del transport públic municipal, el 20% en l’abonament de 10 viatges, el 43% per als escolars no inscrits en el servei de transport escolar, fins el 79% d’increment per al transport escolar de primària per a 2 viatges diaris, “especialment en aquest mes d’octubre o al mes d’abril”, i de fins al 77% per a 4 viatges. A més, PxC va esmentar que l’impost de l’IBI per a habitatges urbans ha pujat un 14%, el preu de l’Escola de Música Pau Casals s’ha vist incrementat en un 15%, i també va citar la nova aplicació d’un abonament anual de 25 euros per als escolars del Vendrell que es traslladin a l’IES Mediterrània o des dels barris marítims a qualsevol institut del municipi.

Al·legacions

Així les coses, després d’anunciar que presentarà al·legacions a les ordenances fiscals per a l’any que ve, PxC va celebrar dilluns una roda de premsa per detallar les propostes alternatives als increments aplicats des del govern quadripartit.

La regidora Araceli Bundó va voler anunciar d’entrada, però, que PxC “donarà una oportunitat al govern per fer marxa enrere i retirar tot aquest despropòsit en temps de profunda crisi de les economies familiars dels vendrellencs”. Així les coses PxC proposa passar novament pel plenari vendrellenc les ordenances fiscals del 2013, però amb les següents al·legacions:

1.- Baixar l’IBI recalculant a la baixa el coeficient de càlcul d’aquest impost i no pas apujar-lo encara més. “El d’ara està basat en valoracions desfasades fetes en plena bombolla immobiliària, sense tenir en compte que els preus dels habitatges s’han desplomat fins un 50%”, va dir Araceli Bundó, que va afegir que “això seria ajudar als vendrellencs que prou ofegats estan”.

2.- Aplicar una rebaixa del 80% en l’IBI per als aturats que els seus ingressos no arribin al salari mínim interprofessional.

3.- Una exempció del pagament de l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica (Impost de Circulació) per als aturats que els seus ingressos no arribin al SMI.

4.- Exempció del pagament de la taxa d’obertura d’un nou negoci si aquest crea nous llocs de treball.

5.- Rebaixa d’un 30% de l’import de la taxa d’ocupació d’espais públics per a terrasses de bars i restaurants.

6.- Establiment d’una taxa d’escombraries igual per a tothom, “ja que ara discriminen els milers de famílies amb habitatges unifamiliars, que no pas totes tenen jardí ni generen restes de poda”, diu PxC. I 7.- Congelar la resta d’impostos, taxes i preus públics, una darrera al·legació que PxC considera “innegociable” en plena crisi econòmica.

Araceli Bundó va cloure dilluns amb la crítica al govern “per dir que el vendrellenc és insolidari perquè no paga els impostos. Però si el vendrellenc està molt i molt apurat, hi ha famílies que no poden ni menjar! Molts avis han hagut d’’acollir a casa seva fills i néts castigats per la situació actual. No podem tolerar que se’ns segueixi castigant amb aquestes brutals pujades” dels impostos i taxes pel 2013.

DIARI DEL BAIX PENEDÈS, 02/11/2012; PÀG.9 PxC demana congelar tributs i aplicar més exempcions

PxC creu que s’hauria de bonificar els sectors més castigats per la crisi.

Demanen la rebaixa d’un 80% per als aturats que no arribin al SMI

Foto: PxC critica l’augment de la recollida d’escombraries perquè considera que no fa un bon servei.

EL VENDRELL.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’Ajuntament del Vendrell presentarà al·legacions a la revisió de les ordenances fiscals que van ser aprovades inicialment en el ple de la setmana passada.

En concret, PxC proposa baixar l’IBI recalculant a la baixa el coeficient de càlcul d’aquest impost. “I no pas apujar-lo encara més”, diu la regidora d’aquest partit Araceli Bundó, qui considera que el d’ara està basat en valoracions desfasades fetes en plena bombolla immobiliària i sense tenir en compta que els preus dels habitatges s’han desplomat fins a un 50%.

PxC també vol aplicar una rebaixa del 80% en l’IBI per als aturats els ingressos dels quals no arribin al salari mínim interprofessional; l’exempció del pagament de l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica per als aturats els ingressos dels quals no arribin al salari mínim interprofessional. PxC diu que també haurien d’estar exempts de pagament de la taxa d’obertura d’un nou negoci si aquest crea nous llocs de treball. En les al·legacions també demanen una rebaixa del 30% de l’import de la taxa d’ocupació d’espais públics per a terrasses de bars i restaurants i volen mantenir una taxa d’escombraries igual per a tothom, ja que discriminen els milers de famílies amb habitatges unifamiliars, que no pas totes tenen jardí ni generen restes de poda.

Per últim, PxC és del parer de congelar la resta d’impostos, taxes i preus públics. La regidora diu que aquest darrer punt és innegociable, “perquè la ciutadania està molt collada per la crisi. Molts avis han hagut d’acollir a casa seva fills i néts castigats per la situació actual. No podem tolerar que se’ns segueixi castigant amb aquestes pujades brutals”.

DIARI DEL BAIX PENEDÈS, 02/11/2012; PÀG.9 L’augment és més del 3,4%

Al Ple

EL VENDRELL.- Durant el ple extraordinari de divendres passat on es va debatre la proposta d’ordenances fiscals per al 2013, la regidora de Plataforma per Catalunya (PxC) Anabel Nieto va retreure a l’equip de govern que no era veritat que els impostos, taxes i preus públics s’apugin un 3,4%.

Nieto va detallar que els tallers de puntes de coixí han pujat un 100%, el transport públic, el 35% en el bitllet senzill, el 20% en l’abonament de deu viatges, el 43% per a l’usuari de transport escolar no adscrit en el servei de transport escolar, fins al 79%  per al transport l’escolar de primària per dos viatges diaris. La regidora va dir que el Patronat d’Esports contempla un augment d’un 31% i un 54% per a les famílies.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 30/10/2012 PxC presentarà al•legacions a les ordenances fiscals

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC) demana a l’equip de govern del Vendrell que congeli els impostos i taxes per l’any vinent, enlloc de l’increment del 3,4%de mitjana anunciat per l’Ajuntament. Les al·legacions que PxC ha anunciat que presentarà també proposen, entre altres qüestions, baixar l’IBI i que les vivendes amb jardí paguin la mateixa taxa d’escombraries que la resta d’habitatges.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 29/10/2012 Les ordenances fiscals pel 2013, en període d'al•legacions

EL VENDRELL.- L’Ajuntament del Vendrell ha aprovat provisionalment els impostos i taxes per l’any 2013, que s’apujaran segons marqui l’IPC, calculat al voltant del 3 i mig per cent.  Ara comença un període d’al·legacions, en què l’oposició, Plataforma per Catalunya (PxC), ja ha assegurat que posarà diversos punts sobre la taula. Entre ells, PxC afirma que aquest augment del 3,5 per cent no és cert, sinó que és superior. L’equip de govern ha defensat l’augment dient que si no es fan aquest tipus de mesures, no es podrien mantenir el màxim de serveis públics ni es podria complir amb el Pla d’Ajust 2013.

LA FURA, 02/11/2012; PÀG.10 L’oposició cita nombrosos exemples d’impostos que pujaran per sobre del 3,4%

La PxCva votar en contra de les Ordenances Fiscals de 2013 aprovades divendres passat al Ple, tot acusant el govern quadripartit de mentider ja que molts impostos i preus públics s’apujaran per sobre del 3,4%Foto: Anabel Nieto i Araceli Bundó, regidores de PxC, únic partit de l’oposició

EL VENDRELL.- El grup de l’oposició va citar durant la seva intervenció nombrosos exemples d’impostos, taxes i preus públics que s’apujaran per damunt del 3,4%, contràriament al que havia anunciat pocs dies enrere el govern local de PSC-CiU-PP-ERC. La Plataforma acusa de mentider el govern de l’Ajuntament i ha anunciat que presentarà al·legacions a les Ordenances.

El partit d’ultradreta vendrellenc posa nombrosos exemples de preus que s’apujaran per sobre de l’IPC al 2013: el preu dels tallers de puntes de coixí es doblarà; el bitllet de bus senzill s’encarirà un 35%; l’abonament de deu viatges, un 20%; l’usuari de transport escolar no adscrit al transport escolar, un 43%; un 79% s’apujarà per a l’escolar de primària que faci només dos viatges diaris, i un 77% per al qui en faci quatre; a més, es crea un abonament mensual de 25 euros per a l’alumnat d’ESO que vagi a l’Institut Mediterrània o també des dels barris marítims al Vendrell. Més pujades importants són les dels preus d’ús de les instal·lacions esportives municipals (entre el 31% i el 54%), que se sumen a l’11% de l’any passat; un 4% d’augment per a l’IBI rústic i un 14% la vivenda urbana, que se suma al 21% de l’any passat; i el que sí va reconèixer el govern, la pujada d’escombraries.

La també regidora Araceli Bundó demana que les Ordenances es tornin a portar al ple i posa set condicions per donar-hi el seu suport: baixar l’IBI recalculant a la baixa el coeficient de càlcul, atès que la valoració es va fer en plena bombolla immobiliària; rebaixar el 80% l’IBI per als aturats que no arribin al salari mínim interprofessional; exempció de l’Impost de Vehicles per a aturats que no arribin al salari mínim interprofessional; exempció del pagament de la taxa d’obertura d’establiments si es creen llocs de treball; rebaixa del 30% en la taxa d’ocupació de la via pública per terrasses de bar i restaurant; un taxa d’escombraries igual per a tothom (a partir de 2013 els que tinguin jardí pagaran un 38% més que l’any passat i un 25% més que la resta de vendrellencs, atès el sobrecost de la recollida de la poda); i congelar la resta d’Ordenances.

WWW.E-NOTÍCIES.CAT, 30/10/2012 El Vendrell: els quatre mosqueters

Hichem Nasr Yacub

La gestió municipal és la governança més propera al ciutadà, i el seu impacte al teixit socioeconòmic territorial és directe i immediat.
La higiene pública, la seguretat ciutadana, les taxes, i ben evidentment l’atur, són les preocupacions que tenim dia a dia. Per això crec que els governs locals dins de l’àmbit micropolític reduït són de gran repercussió en la nostra vida, en tant que formen part de la clau d’una sortida de la crisi política i el malestar que vivim. En definitiva, la bona governança local és el futur.

Ara bé, no entenc perquè l’Ajuntament del Vendrell és un dels més endeutats de tota Espanya. Molta gent no el troba atractiu, un poble que el tenim com un llit per dormir, per falta de comerços, zones per els vianants i centres comercials, tot i que El Vendrell ha estat un dels llocs on hi ha hagut més construccions durant l’última dècada. Aquest boom immobiliari ha semblat i sembla rendible, és la inversió perfecta per l’Ajuntament ja que confia en la recaptació d’IBI i taxes d’escombreries. Els darrers anys, l’Ajuntament ha duplicat les despeses de personal, però els ciutadans no apreciem que la qualitat de la vida al poble hagi incrementat, més aviat el contrari.

Una pujada de les taxes d’escombreries em semblaria bé si fos per pagar la mà d’obra i maquinària, en canvi, últimament veig els carrers més bruts que abans, vaja, que la pujada de la taxa és inversament proporcional al resultat que persegueix, tot i que evidentment, també hi ha una part de falta de civisme, que podria millorar-se per campanyes de sensibilització ciutadana. D’altres localitats, per exemple, multen seriosament als qui pixen als carrers o als propietaris dels gossos que no recullen les seves deposicions, però al Vendrell no hi ha carrer on no hi hagi mala olor.

Però a més, la pujada de l’IBI no em sembla adequada ara mateix perquè la riquesa immobiliària de les famílies ha caigut un bilió des de 2008, tal com es veu en aquest enllaç.
El principal problema és que ara estem pagant la factura del govern quadripartit, que tots recordem es va formar per fer aliança contra Plataforma per Catalunya (PxC). Ens apugen les taxes, els impostos, sembla que ens estan enviant el missatge: sou solidaris? Doncs pagueu.
 No sé qui va treure aquesta doctrina de la pujada d’impostos tot i la degradació del valor del parc immobiliari, les dades xocants de l’atur o la pèrdua de poder adquisitiu dels ciutadans.

El que deia a uns amics: davant la falta d’una oposició de pes, ens trobem tots submisos al que decideixen els 16 regidors del govern del Vendrell, ja que sembla que s’han fusionat i tots voten en bloc pel simple fet de portar la contrària a PxC, encara que siguin decisions dolentes.

L’altre dia vaig comentar pel Twitter que penso seriosament votar Plataforma per Catalunya, però saben que per principis no ho puc fer, però crec que molta gent sí que ho farà i em temo una pujada de vots per falta d’una alternativa d’oposició poderosa. Està bé que PxC sigui minoritària per raons òbvies, però no pot ser que el quadripartit estigui aplaudint-se els uns als altres en plens extraordinaris que semblen una representació conforme a un guió previst, sense precs, sense preguntes i sense queixes. Tot i que vam aplaudir l’aliança a l’hora de formar govern, vam advertir que el pitjor que pot passar és justament aquesta aliança de poders polítics. No podem fer front a un grup que té segrestada la legislació per haver pactat un govern deixant de banda PxC.