Plataforma per Catalunya vol dotar El Vendrell d'eines per paliar el drama de l'emergència habitacional

05/12/2012 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Armengol reclama potenciar l’assessorament i mediació hipotecària davant la inoperància de l'Ajuntament

El Vendrell | Redacció.- Plataforma per Catalunya ha demanat que es posi en marxa una oficina municipal d’informació, assessorament, suport i mediació hipotecària a la capital del Baix Penedès.

El portaveu de la formació al consistori, August Armengol, ha assegurat que “actualment aquesta oficina no funciona perquè l’equip de govern la té arraconada”.

En aquesta línia s’ha manifestat el representant de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) a la comarca davant dels micròfons d’El Vendrell TV. Lluís Martín ha manifestat públicament que “actualment aquesta oficina no funciona”.

Armengol ha posat en valor el treball de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) al Baix Penedès, que ha aconseguit avortar 11 desnonaments en els mesos d’octubre i novembre.

El portaveu identitari ha posat com a exemple a seguir a aquesta entitat en contraposició a la inactivitat del govern municipal d’El Vendrell en aquesta matèria, i ha denunciat que el consistori s’ha negat fins i tot a donar informació sobre el devenir de les 20 famílies que han demanat aquest servei.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 28/11/2012; El ple discuteix sobre l'assessorament i la mediació dels problemes hipotecaris

EL VENDRELL.- El ple ordinari d’aquest dimarts a la tarda a l'Ajuntament del Vendrell ha destacat per la picabaralla entre Plataforma per Catalunya (PxC) i l’equip de govern pel tema dels desnonaments hipotecaris. Mentre Armengol demanava que es posi en marxa una oficina d’assessorament i intermediació hipotecària, el regidor Hermini Caballero defensa que aquest servei l’Ajuntament ja l’està oferint, fruit d’un acord amb el Col·legi d’Advocats de Tarragona. Entre altres punts de tràmit, el ple aprovava instar una moció a favor de la finalització de tot l’Arc Mediterrani.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 28/11/2012; La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca demanarà que el Vendrell sigui lliure de desnonaments

EL VENDRELL.- Els desnonaments hipotecaris ha estat el debat majoritari al ple d’aquest dimarts. Seguint la proposta de Plataforma per Catalunya (PxC), hi havia entre el públic el portaveu de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca al Baix Penedès, que en el torn d’intervenció va comentar que properament demanarà reunió amb l’alcalde per instar que El Vendrell sigui municipi lliure de desnonaments, tal i com s’ha fet a Vilafranca.

I respecte a les declaracions del regidor de Serveis Socials, Hermini Caballero, en què afirma que l’Ajuntament ofereix servei d’assessorament i intermediació hipotecària, la Plataforma d’Afecats per la Hipoteca assegura que no està funcionant correctament. Lluís Martín afirma que si hi ha algú que està treballant de valent perquè no es produeixin els desnonaments, és la Plataforma d’Afectats.

DIARI DEL BAIX PENEDÈS, 30/11/2012; PÀG.3 La PAH vol el Vendrell “ciutat lliure de desnonaments”

Els Afectats per la Hipoteca volen estendre la proposta a tota la comarca.

L’entitat ha aturat onze execucions hipotecàries en dos mesos.

EL VENDRELL.- La Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) ha demanat una entrevista amb l’alcalde del Vendrell, Benet Jané, perquè la capital del Baix Penedès es declari ciutat lliure de desnonaments. El representant de la PAH a la comarca, el bisbalenc Luis Martí, ja va plantejar la proposta en el ple de dimarts.

Els desnonaments van consumir bona part del temps de la sessió plenària de dimarts, perquè Plataforma per Catalunya (PxC) va proposar la creació d’una oficina municipal d’informació, assessorament, suport i mediació hipotecària. Una oficina que ja existeix i, per la qual cosa, PxC va retirar la proposta.

Tot i això, el representat a la comarca del PAH es va mostrar molt crític amb l’oficina d’intermediació. “En principi no funciona”, va manifestar Martí. “L’Ajuntament no ha donat cap dada, i jo sí que puc fer-ho: nosaltres hem aturat onze desnonaments en dos mesos”.

EL 3 DE VUIT, 30/11/2012; PÀG.10 El Vendrell podria ser vila activa en la prevenció de desnonaments

PAH – La Plataforma d’Afectats per la Hipoteca ho proposarà a l’alcalde i a tots els pobles del Baix Penedès.

El VENDRELL.- La Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) del Baix Penedès proposarà la setmana que ve a l’alcalde del Vendrell, Benet Jané, però també ho pensa fer a tots els consistoris de la comarca –ja ho ha fet a Cunit i Santa Oliva- que el municipi sigui declarat vila activa en la prevenció dels desnonaments hipotecaris i en l’atenció després de la realització d’aquests. Això ho va avança dimarts Luis Martí, portaveu de la PAH al Baix Penedès durant el ple municipal de l’Ajuntament del Vendrell que al final no va ni votar una proposta de resolució de Plataforma per Catalunya (PxC) sobre la creació d’una oficina municipal d’informació, assessorament, suport i mediació hipotecària, perquè l’equip de govern quadripartit va destacar que aquesta oficina funciona des de fa uns mesos. Martí va negar aquest suposat bon funcionament de l’oficina, alhora que va remarcar que la PAH ha aconseguit aturar fins a onze desnonaments al Baix Penedès només aquest mes de novembre.

Algunes dades

En la demanda per crear una oficina municipal d’informació, assessorament, suport i mediació hipotecària, PxC va donar dades en el sentit que Catalunya és la segona comunitat de l’Estat amb més execucions hipotecàries (més de 70.000, d’unes 400.000, que s’han saldat amb uns 170.000 desnonaments arreu de l’Estat), i que aquest 2012 a tot l’Estat hi ha hagut una mitjana de 532 desnonaments diaris, 72 dels quals són a Catalunya.

DIARI DE TARRAGONA, 29/11/2012; PÀG.26-27 Municipios de Tarragona se niegan a ser moneda de cambio del Govern

Peligran los pactos municipales entre CiU y PP por las demandas de ERC

Los republicanos exigen romper esos acuerdos. En la provincia hay once consistorios en dicha situación, entre ellos Reus, Salou y Gandesa.

El Vendrell. Todos unidos contra Plataforma. Pacto entre PSC, CiU, PP y ERC. Benet Jané (CiU) es el alcalde, en un gobierno junto a PP, PSC y ERC. PxC está sola en la oposición.

EL VENDRELL.- El alcalde del Vendrell fue interpelado el martes por el concejal de Plataforma per Catalunya (PxC) August Armengol. “¿Qué piensa hacer con su pacto con el PP después de las palabras de Junqueras?”. Benet Jané respondió que no había escuchado ni leído nada. “¿Qué radios, teles o periódicos mira usted? Porque lo han dicho todos”, replicó Armengol. Jané insistió en que ésas no eran sus noticias. En cambio en la mañana de ayer, Benet quizá pudo haber visto las noticias. A la consulta del Diari sobre su opinión, desde el departamento de prensa del Ayuntamiento se dijo que “el alcalde no hará declaraciones sobre los pactos”.

En el gobierno del Vendrell destaca que está ERC junto al PP. Un punto que quizá Oriol Junqueras desconozca. Desde PxC también se preguntó a Jaume Piñol, el concejal independentista, sobre su gobierno con los “unionistas” del Partido Popular, Piñol eludió dar una respuesta clara en el pleno municipal.