EL 3 DE VUIT, 07/12/2012; PÀG.8 PxC presenta al•legacions a l’augment de les ordenances fiscals

13/12/2012 - El Vendrell

PxC dóna una oportunitat per retractar-se al govern quadripartit PSC-CiU-PP-ERC en presentar al•legacions contra l’alça abusiva de les ordenances fiscals de fins al 100% en alguns casos.

Petició – El grup a l’oposició demana, entre d’altres mesures, congelar la majoria d’impostos i taxes.

El Vendrell – Ordenances fiscals 2013.

EL VENDRELL.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’oposició de l’Ajuntament del Vendrell ha presentat una sèrie d’al·legacions per intentar deixar sense efecte les ordenances fiscals del municipi per a l’any que ve, aprovades inicialment el 26 d’octubre i les quals s’apugen una mitjana del 3,4%, segons l’equip de govern quadripartit, i de manera “exorbitant i desmesurada, inassolible per a la majoria de les llars vendrellenques, amb el que es provocarà un augment de la morositat ciutadana”, segons diversos exemples aportats per PxC. El grup polític a l’oposició municipal vendrellenca creu que “cal donar un gir social a l’actitud actual del consistori envers els problemes dels vilatans”, i per tant, demana, entre d’altres peticions, no apujar taxes com la d’escombraries d’una llar tipus un 11%, i fins un 39% per a habitatges unifamiliars, “ja que moltes d’elles no tenen ni jardí ni creen restes de poda, i això crea un greuge a les famílies que tenen aquest tipus de llar”, diu PxC. A més, el grup liderat per August Armengol, tampoc creu que sigui el moment d’apujar l’IBI un 14%, quan l’any passat ja es van apujar un 40% les escombraries –recorda PxC- i un 21% l’IBI.

Petició de PxC

Després d’anar detallant altres augments en els impostos i taxes de l’Ajuntament del Vendrell per al proper exercici del 2013, PxC demana a les seves al·legacions diverses qüestions. Totes elles hauran de ser debatudes al proper ple municipal que es convoqui. Així les coses, en un total de 8 qüestions, PxC demana al ple vendrellenc –textualment, segons el text de les al·legacions presentades- l’adopció dels següents acords en comptes de la pujada de les ordenances fiscals aprovades inicialment:

1. Aplicar una rebaixa del 80% en l’IBI per als aturats que els seus ingressos no arribin al salari mínim interprofessional.

2. Exempció de pagament de l’impost de Plusvàlua per a les famílies en procés de desnonament.

3. Exempció del pagament de l’impost de Vehicles de Tracció Mecànica (impost de circulació) per als aturats que els seus ingressos no arribin al salari mínim interprofessional.

4. Baixar l’IBI recalculant a la baixa el coeficient de càlcul d’aquest impost en consonància amb el valor real dels immobles en aquest moment.

5. Que la taxa d’escombraries sigui igual per a tothom, ja que discriminen els milers de famílies amb vivendes unifamiliars.

6. Exempció del pagament de la taxa d’obertura d’un nou negoci si aquest crea nous llocs de treball.

7. Rebaixa d’un 30% de l’import de la taxa d’ocupació d’espais públics per a terrasses de bars i restaurants.

I 8. Congelar la resta d’impostos, taxes i preus públics